کد مطلب: 32889

آشپزی | آشپزی ایرانی | آشپزی ملل

غذای فوری و فوتی برای شام با طعم ایتالیایی | طرز تهیه فتوچینی با سس خامه!

فتوچینی با سس خامه و کوفته قلقلی، یکی از آن غذاهایی است که طعم و مزه‌ای بی‌نظیر دارد و از ترکیبی خوشمزه از مواد اولیه ساده و دسترس به وجود می‌آید. این غذا با داشتن کوفته‌های قلقلی لطیف و سس خامه‌ای غلیظ و خوش طعم، تجربه‌ای متفاوت از یک وعده غذایی کامل و دلچسب را به ارمغان می‌آورد.

غذای فوری و فوتی برای شام با طعم ایتالیایی | طرز تهیه فتوچینی با سس خامه!

آشپزی | فتوچینی با سس خامه و کوفته قلقلی، یکی از آن غذاهایی است که طعم و مزه‌ای بی‌نظیر دارد و از ترکیبی خوشمزه از مواد اولیه ساده و دسترس به وجود می‌آید. این غذا با داشتن کوفته‌های قلقلی لطیف و سس خامه‌ای غلیظ و خوش طعم، تجربه‌ای متفاوت از یک وعده غذایی کامل و دلچسب را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش فرتاک نیوز، برای تهیه فتوچینی با سس خامه و کوفته قلقلی ابتدا پیاز را رنده کرده، با گوشت چرخ‌کرده، پودر نان، تخم مرغ، نمک و فلفل مخلوط و کوفته‌ها را شکل داده و سرخ می‌کنیم. فتوچینی را مطابق دستور پشت بسته پخته، آبکشی می‌کنیم. در صورت تمایل، قارچ را ورقه‌ای خرد و تفت می‌دهیم. برای سس، پیاز را در روغن تفت داده، قارچ و خامه صبحانه اضافه می‌کنیم و کوفته‌ها را به آن افزوده، مخلوطی را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. در نهایت، فتوچینی پخته را با سس و کوفته‌ها مخلوط کرده و سرو می‌کنیم.

مواد لازم مقدار

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

فتوچینی ۱ بسته

پیاز متوسط (برای سس) ۱ عدد

پیاز متوسط ۱ عدد

پودر نان ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

تخم مرغ ۱ عدد

خامه صبحانه ۱ بسته

قارچ در صورت تمایل

روغن به میزان لازم

طرز تهیه فتوچینی با سس خامه

مرحله 1: آماده‌سازی کوفته‌ها

ابتدا، یک پیاز متوسط را رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید. سپس گوشت چرخکرده، پودر نان، تخم مرغ، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کرده و خوب ورز دهید. از مخلوط به دست آمده، توپ‌هایی به اندازه نارنگی کوچک شکل دهید و در مقداری روغن، سرخ کنید. پس از سرخ شدن، کوفته‌ها را کنار بگذارید.

مرحله 2: پخت فتوچینی

در این مرحله فتوچینی را طبق دستور روی بسته‌بندی در آب جوش بپزید. مراقب باشید که نرم و له نشود. پس از پخت، آبکش کنید و کمی روغن یا کره به آن اضافه کنید تا به هم نچسبد.

مرحله 3: آماده‌سازی قارچ‌ها

در صورت تمایل به استفاده از قارچ، آنها را ورقه‌ای خرد کنید و با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مرطوب کنید تا تغییر رنگ ندهند.

مرحله 4: تهیه سس خامه‌ای

یک پیاز متوسط را ریز خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس قارچ‌های آماده‌شده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. پس از چند دقیقه، خامه صبحانه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مرحله 5: اضافه کردن کوفته‌ها به سس

کوفته‌های سرخ‌شده را به مخلوط سس و قارچ اضافه کنید. سپس مواد را خوب با هم مخلوط کرده و درب ظرف را بگذارید. بگذارید تا حدود 10 دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا خامه به خوبی به خورد کوفته‌ها برود.

مرحله 6: مخلوط کردن فتوچینی با سس و کوفته‌ها

پس از آن که سس به خوبی با کوفته‌ها مخلوط و جا افتاد، فتوچینی پخته و آماده‌شده را به مخلوط اضافه کنید. به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید تا فتوچینی به خوبی با سس و کوفته‌ها ترکیب شود.

مرحله 7: سرو

غذای آماده‌شده را در ظرف مورد نظرتان بکشید. در صورت تمایل، می‌توانید هنگام سرو، کمی پنیر پارمزان روی آن رنده کنید تا طعم غنی‌تر و دلپذیرتری داشته باشد. نوش جان!

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی