کد مطلب: 37506

طرز تهیه کتلت خوشمزه و مشهور لاهیجان | غذاهای مشهور خیابانی لاهیجان را در خانه درست کنید

کتلت لاهیجان یکی از انواع غذاهای مشهور خیابانی لاهیجان و استان گیلان است که از ترکیب مواد کتلت با خمیر نان بربری و سبوس آن تهیه می‌شود.

طرز تهیه کتلت خوشمزه و مشهور لاهیجان | غذاهای مشهور خیابانی لاهیجان  را در خانه درست کنید

غذا‌های سنتی نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم خاص هر منطقه‌ای هستند. خطه شمال ایران با نعمت‌های فراوان دارای متنوع‌ترین و بیش‌ترین نوع غذاست که بسیار خوشمزه، پر طرفدار و مقوی هستند. در این میان غذا‌های گیلانی گل سرسبد غذا‌های شمالی است و دارای تنوع بسیار در طعم، مزه و رنگ و لعاب است. همین چند سال پیش بود که نام شهر رشت با عنوان شهر خلاق غذا ثبت جهانی شد. کتلت لاهیجانی یکی از غذا‌های خیابانی مشهور شهر لاهیجان و استان گیلان است که طرز تهیه خاص خود را دارد و همراه با نان بربری و زیتون پروده و دورچین‌هایی مانند پیاز و خیارشور سرو می‌شود. اگر دوست دارید این کتلت خوشمزه و هیجان‌انگیز را در منزل با روشی عالی درست کنید، در ادامه این مطلب با آموزش کتلت لاهیجانی همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی: ۲ عدد

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

پیاز درشت: ۱ عدد

سر کلفت نان بربری: ۲ کف دست

سبوس نان بربری: یک و نیم لیوان

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

گوجه، خیارشور، پیاز، جعفری تازه و زیتون پرورده برای لای ساندویچ: به میزان لازم

طرز تهیه

طرز تهیه کتلت خوشمزه و مشهور لاهیجان

برای درست کردن این کتلت خوشمزه ابتدا سر کلفت نان بربری را داخل یک کاسه بگذارید و یک لیوان آب سرد روی آن بریزید و کنار بگذارید تا خیس بخورد. سیب زمینی‌ها را هم با مقداری آب و نمک بپزید تا نرم و پخته شود. سیب زمینی را بعد از خنک شدن با گوشتکوب له کنید. پیاز را رنده کنید و آب اضافه‌اش را بگیرید و همراه با گوشت چرخ کرده به سیب زمینی له شده اضافه کنید. نان خیس داده را له کنید و داخل مایه کتلت بریزید و کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و با دست مواد کتلت را حسابی ورز بدهید. از مواد به اندازه یک نارنگی بردارید و کف دستتان شکل بدهید، سپس داخل سبوس نان بربری بگذارید تا هر دو طرف کتلت با سبوس آغشته شود. کتلت‌ها را داخل یک سینی بچینید و به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه داخل فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از این مدت زمان مقداری روغن داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود، سپس کتلت‌ها را از فریزر خارج کنید و هر دو طرفش را داخل روغن داغ سرخ کنید. این کتلت را در لاهیجان با نان بربری نرم ساندویچ می‌کنند. حتما لای ساندویچ پیاز خرد کرده، خیار شور، گوجه، جعفری خرد شده و مقداری زیتون پرورده بریزید، نوش جان. 

نکات مهم

۱ـ سبوس نان بربری را می‌توانید از نانوایی بربری تهیه کنید. 

۲ ـ برای سرخ کردن کتلت لاهیجانی باید روغن حتما داغ و غوطه‌ور باشد.

۳ ـ حتما کتلت را بعد از شکل دادن و غلتاندن در سبوس نان بربری، به مدت نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد سرخ کنید. اگر این کار را نکنید، کتلت هنگام سرخ کردن وا می‌رود.

۴ ـ برای درست کردن این کتلت بهتر است از گوشت چرخ کرده ترکیب گوساله و گوسفندی استفاده کنید.

۵ ـ سیب زمینی را حتما بعد از پخت، به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

فرارو

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی