کد مطلب: 38615

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان بودجه | حقوق بازنشستگان ۱۴۰۴

نحوه افزایش حقوق تمام گروه ها برای سال آینده | خبر مهم درباره مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان + جزییات

در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۴، افزایش حداقل حقوق و مزایای شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان ۲۰ درصد تعیین شده است.

نحوه افزایش حقوق تمام گروه ها برای سال آینده | خبر مهم درباره مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان + جزییات

حقوق بازنشستگان | امروز بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد. کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ در جلسه علنی ۸ آبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به موجب تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۴ که به نظام اداری و حقوق و دستمزد اشاره دارد، افزایش حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و مستثنیات آن به این شرح افزایش یافته است:

۱- ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

۲- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مصوب ۲۰/۱۲/۱۳۹۶ و تفاوت تطبیق موضوع بند «ی» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مصوب ۲۱/۱۲/۱۳۹۷ در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می‌ماند.

۳- مبنای تاثیر حقوق ثابت در محاسبه فوق‌العاده‌های احکام، صرفاً موارد مندرج در مواد (۶۵ و ۶۶) قانون مدیریت خدمات کشوری است.

۴- حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقده ماهانه حقوق‌بگیران شامل جزء ۳-الف این تبصره به میزان ۱۲۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

۵- امتیاز کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برای شاغلان مشمول ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ترتیب ۳۶۲۵ و ۲۹۶۷ و معادل ریالی امتیاز مذکور برای سایر مشمولان ماده مذکور تعیین شده است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش حداقل مبلغ حکم کارگزینی حقوق بگیران، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان اعم از مشمولان و غیر مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته دستگاه‌های اجرایی به میزان ۱۸ درصد تعیین شده بود

به گزارش ایسنا، لایحه بودجه ۱۴۰۴ دومین بودجه بعد از تصویب و اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است. بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ امروز از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد و بخش دوم لایحه بودجه که مربوط به جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه است نیز حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ بخش اول به مجلس ارسال می‌شود./ ایسنا

حقوق بازنشستگان

صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از آبان ماه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی و صندوق فولاد از آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر احمد میدری که برای تشریح جزئیات تصویب آئین‌نامه اخیر دولت در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، گفت: برابر قانون بازنشستگان صندوق‌های کشوری، تأمین اجتماعی و فولاد مشمول متناسب‌سازی حقوق می‌شوند.

به گفته وی، حدود ۷ میلیون بازنشسته مشمول متناسب‌سازی حقوق هستند.

وی افزود: روز گذشته آئین‌نامه در دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ابهامات پیرامون آن در مورد نحوه اجرا تعیین تکلیف و تصویب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بر اساس جدول تهیه شده از سوی سازمان اداری استخدامی باید متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری صورت می‌گرفت، افزود: این جدول شب گذشته نهایی و ارسال شد و صندوق بازنشستگی کشوری ظرف ۴۸ ساعت تمام احکام جدید را صادر خواهد کرد.

میدری درباره بازنشستگان تأمین اجتماعی توضیح داد: بر اساس قاعده حقوق در زمان بازنشستگی متناسب‌سازی از آبان ماه اجرا می‌شود.

اطلاعیه مهم سازمان برنامه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان 

مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از تنظیم قواعد و رویه‌های لازم برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و صدور احکام جدید و پرداخت مطالبات به‌زودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس اعلام مرکز روابط عمومی، امور بین‌الملل و مدیریت دانش سازمان برنامه و بودجه کشور، در اطلاعیه این سازمان آمده است: «با توجه به اهمیت بالای موضوع معیشت بازنشستگان عزیز و در اولویت قرار داشتن اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برای دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرای این قانون به‌زودی از طریق صدور احکام و پرداخت مطالبات بازنشستگان، سرعت می‌گیرد.»

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: «به منظور اجرای قانون مذکور، اولاٌ، با تنظیم قواعد و رویه‌های لازم و تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای قانون در سال جاری، ۴۰ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان انجام می‌شود. ثانیا با پیش‌بینی منابع مالی لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی به میزان ۳۰ درصد، بخش دیگری از فرایند قانونی پیموده شده است. ثالثا، با صدور احکام جدید از سوی صندوق‌های بازنشستگی، پرداخت مطالبات به زودی آغاز خواهد شد.»

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: «با وجود این‌که مسیر اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مسیری سهل و آسان نیست و با پیچیدگی‌های حقوقی و فنی روبه‌رو بوده است، دولت چهاردهم در تعامل با سایر قوای کشور، تمام تلاش خود را به کار بست تا سرعت چشمگیری در اجرای قانون ایجاد شود و پاسخ مناسبی به انتظارات به حق بازنشستگان گرامی داده شود.»

مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در ادامه این اطلاعیه، از آغاز صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی در اسرع وقت خبر داده و گفته است: «انتظار می‌رود با توجه به تأمین منابع مورد نیاز و طراحی سازوکارهای عملیاتی مورد نیاز، به‌زودی و پس از صدور احکام جدید در دستگاه های اجرایی، پرداخت مستمری بازنشستگان بر مبنای احکام جدید صورت گیرد.»

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان این اطلاعیه از صبوری و همراهی بازنشستگان گرانقدر در مسیر اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، قدردانی کرده است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی