کد مطلب: 38235

ایران خودرو | ایران خودرو | ایران خودرو

ثبت نام ایران خودرو ویژه مهر 1403 آغاز شد | با 200 میلیون پژو پارس صفر بخرید + جزییات

​دارندگان حواله خودرو پژو پارس می‌توانند به صورت اختیاری ۳ خودروی جایگزین را انتخاب کنند.

ثبت نام ایران خودرو ویژه مهر 1403 آغاز شد | با 200 میلیون پژو پارس صفر بخرید + جزییات

دارندگان حواله خودرو پژو پارس که خودرو خود را تحویل نگرفته اند می‌توانند با مراجعه به نمایندگی های ایران خودرو، به صورت اختیاری ۳ خودروی جایگزین را انتخاب کنند.

شرایط ثبت نام ایران خودرو مهر 1403

ایران خودرو

مشخصات فنی پژو پارس

اگر بگوییم که پژو پارس متنوع‌ترین خودرو تولید داخل است، اغراق نکرده‌ایم، به دلیل اینکه از سال ۱۳۷۹ تا کنون، ۱۱ مدل از این خودرو با پیشرانه‌ها، آپشن‌ها و گیربکس‌های مختلف روانه بازار کشور شده است.

موتورهای ۱.۸ لیتری XU۷ و XU۷P و ۱.۶ لیتری TU۵ و ۱.۹ لیتری XUM قدرت مدل‌های مختلف پژو پارس را تامین می‌کند. جعبه دنده دستی ۵ سرعته وظیفه انتقال نیرو به ۱۰ تیپ پارس را برعهده دارد و فقط یکی از تیپ‌های این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته در بازار موجود است.

پژو پارس مثل دیگر سدان‌های ایران خودرو یک مدل دوگانه‌سوز هم دارد که از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی گازی استفاده می‌کند و با سوخت CNG فقط ۸۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

سطح آپشن‌های پژو پرشیا در سال‌های اخیر بهتر شده و مدل‌های جدید آن به کروز کنترل، دوربین عقب و نمایشگر لمسی مجهز شده‌اند.

طراحی ظاهری پ ژو پارس تفاوت چندانی با پژو ۴۰۵ ندارد که خودرویی متعلق به اواخر دهه ۸۰ میلادی است و می‌توان گفت که این سدان بیشتر به محصولات قدیمی پژو در دهه ۱۹۸۰ شباهت دارد و ماشینی قدیمی و از مد افتاده به حساب می آید.

با این حال، طراحی متفاوت سپرها و چراغ‌ها موجب شده تا پژو پارس در مقایسه ۴۰۵ جذاب‌تر و زیباتر دیده شود. همچنین خطوطی روی کاپوت اضافه شده تا شمایل عضلانی‌تری در مقایسه با ۴۰۵ به آن داشته باشد. زه روی درها پهن‌تر شده و از سادگی نمای جانبی کم کرده است و به جز این مورد، فرقی بین ظاهر پژو پارس و پژو ۴۰۵ از کناره‌ها مشاهده نمی‌شود.

در نمای عقب نیز تغییراتی در طراح در صندوق، چراغ‌ها و سپر انجام شده که ظاهری حجیم‌تر و خوشایندتر به پژو پرشیا داده است.

پژو پارس در طول دو دهه‌ای که روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد، ظاهر خود را حفظ کرده و با این حال، همچنان یکی از خودروهای پرفروش بازار کشور است./اقتصادآنلاین

ایران خودرو

مزایای پژو پارس سال

1- تجهیزات رفاهی و امکانات مورد قبول

در بازه قیمتی که پژو پارس سال در آن قرار دارد این خودرو توانسته است با ارائه امکانات مناسب از جمله فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی پیشرفته، آینه های جانبی راهنما دار، شیشه های بالابر برقی عقب و جلو، تریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب و کلی امکانات دیگر رضایت نسبی را در زمینه امکانات و آپشن ها بدست آورد.


2- پیشرانه خوب
یکی از مزایای این خودرو استفاده از پیشرانه 1.8 لیتری این خودرو است که با هماهنگی کامل با گیربکس آن شتاب گیری نسبتا مناسبی را ارائه می‌دهد.


3- کابین بزرگ و جادار
در کابین این خودرو فضای پا و سر مناسبی در اختیار استفاده کنندگان از آن قرار دارد. صندلی های خودرو راحتی مناسبی را ارئه میدهند. صندلی های جلوی این خودرو از تنظیمات 6 جهته برخوردار است که باعث میشود سرنشینان آن در مسافرت های طولانی کمتر احساس خستگی کنند.


4- شبکه نمایندگی و خدمات پس از فروش گستره و قطعات فراوان
شرکت ایران خودرو تقریبا از بزرگترین شبکه نمایندگی ها در میان خودروسازان داخلی برخوردار است و در اکثر شهرهای ایران نمایندگی مجاز دارد.
از طرفی امداد خودرو ایران خودرو در هنگام نیاز در کمترین زمان به شما خدمات دهی میکند. 
قطعات این خودرو در تمامی نمایندگی های ایران خودرو در کشور در دسترس هستند و این امر باعث شده مشکلات هفته ها زمین گیری در تعمیرگاه ها به دلیل نبود قطعات در این مدل خودرو وجود نداشته باشد.

قیمت پژو پارس

معایب پژو پارس سال

بعد از بررسی مزایای پژو پارس سال نوبت به بررسی معایب این خودروی پرطرفدار میرسد که ممکن است خریداران خود را به دردسر بیندازد. از مهمترین معایب پارس سال میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1- مصرف سوخت بالا

مصرف سوخت پژو پارس سال در حالت ترکیبی 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر میباشد که این عدد در مقایسه با پژو 206 و رانا بسیار زیاد است و میتوان گفت این خودرو در رقابت با خودروهای فوق در زمینه مصرف حرفی برای گفتن ندارد.

2- کیفیت پایین کابین 

کاهش کیفیت خودروهای داخلی از سال نود شروع شد و و این روند کماکان ادامه دار است و پارس سال نیز از این قضیه مستثنا نیست. با افزوده شدن ایربگ به این مدل خودرو و استفاده از داشبورد سوناتایی قطعات استفاده شده در این داشبورد کیفیت بسیار پایینی دارد که در کوتاه مدت با مشکل خط و خش و صدا افتادن آن مواجه خواهید شد.

3- هزینه نگهداری بالا

با توجه به این که این خودرو بسیار شبیه به پژو 405 است اما در مقایسه با آن امکانات زیادی دارد که با توجه به پایین بودن کیفیت ساخت قطعات این خودرو با گذشت زمان شاهد خرابی های زیادی در این امکانات خواهید بود که شمارا مجبور به مراجعه به نمایندگی یا مکانیکی خواهد کرد.

4- طراحی بدنه قدیمی

بیش از 20 سال است که از رونمایی این خودرو توسط ایران خودرو میگذرد و در طول این مدت شاهد تغییرات چندانی در بدنه آن نبودیم. از سویی خودروهایی هم سن این خودرو مانند کیا ریو، در طول این مدت تغییرات زیادی را در طراحی خارجی داشته اند که پژو پارس سال از آن بی بهره بوده است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی