کد مطلب: 38115

یارانه نقدی | یارانه نقدی مهرماه

دستور جدید دولت پنجشنبه ۱۹ مهر درباره پرداخت یارانه ها | شروع واریز 2/620/000 تومان یارانه نقدی برای خانوار سه نفره از فردا

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه هیئت دولت خبر داد.

دستور جدید دولت پنجشنبه ۱۹ مهر درباره پرداخت یارانه ها | شروع واریز  2/620/000 تومان یارانه نقدی برای خانوار سه نفره از فردا

یارانه نقدی | رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه هیئت دولت خبر داد.

حمید پورمحمدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه دولت مصوب شد و با ابلاغ، احکام صادر خواهد شد.

ایسنا در خبری نوشت:وی یادآور شد: دیروز در مجلس توضیح دادم که دو موضوع مشکل قانونی دارد؛ یکی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و دیگری هم مطالبات گندمکاران. در مورد مطالبات گندمکاران هم حدود ۱۲ میلیون تن گندم خریداری شد و قیمتی تقدیمی که دولت باید برای آن بپردازد حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است که تا الان ۱۶۷ هزار میلیارد تومان آن که در قانون بودجه پیش‌بینی شد، پرداخت شد و برای مازاد آن اجازه نداشتیم که با هماهنگی قوا، امروز در جلسه سران قوا مطرح می‌شود.

پورمحمدی اظهار کرد: قرار است به سازمان برنامه مجوزی دهند تا با فوریت مطالبات گندمکاران را به ویژه در مورد کسانی که در مناطق سردسیر هستند و مطالبات‌شان پرداخت نشده، وصول شود.

پورمحمدی تاکید کرد: جلسات دولت به لایحه بودجه می‌پردازد و ارقام در دولت بحث شده است و در کنار آن در جلساتی بین حوزه‌های اقتصادی دولت و مجلس گفت‌وگو و دیدگاه‌ها را بهم نزدیک می‌کنیم. به فوریت به احکام هم خواهیم پرداخت تا لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم مجلس کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان به این شیوه است که هم افزایش حقوق و هم عدالت را در پرداخت در نظر بگیریم. ضریب افزایش حقوق ۲۰ درصد است اما معافیت حقوق‌بگیرانی که کمترین حقوق را می‌گیرند ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. کسانی که تا الان ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند و از مالیات معاف بودند به سقف ۲۴ میلیون تومان می‌رسد. کسانی که تا ۲۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین دولت پرداختی بابت اجرای قانون جوانی و جمعیت خواهد داشت که حدود هشت درصد به پرداختی‌های دولت اضافه خواهد شد و کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند که در قانون جوانی و جمعیت قید شده‌اند، بر این اساس متوسط پرداختی‌های دولت ۲۸ درصد خواهد بود و اگر معافیت‌هایی هم که داده شده، در نظر گرفته شود بیش از ۳۰ درصد خواهد شد.

پورمحمدی همچنین تصریح کرد: تغییری در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نمی‌شود و درباره حامل‌های انرژی و تغییر قیمت‌ آن نیز هیچ تصمیم‌گیری نشده است./خبرآنلاین

یارانه نقدی

رقم یارانه نقدی مهرماه تغییر کرد ؟

مرحله ۱۶۴ یارانه نقدی در مهرماه ۱۴۰۳ طبق روال ماه‌های قبل بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌حساب سرپرستان خانوار در سراسر کشور واریز می‌شود.

مرحله اول واریز یارانه نقدی مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است.

یارانه معیشتی دهک‌های اول تا سوم ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

برای اطلاع از وضعیت یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

​همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید در همین وب‌سایت اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید.

اعمال دهک‌های جدید یارانه نقدی

حالا طبق آیین‌نامه اجرایی بند الف، جزء ۶، تبصره ۸ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳، وسع‌سنجی، رتبه‌بندی و دهک‌بندی خانوارها، براساس شاخص‌های دریافتی از سوی دستگاه‌ها امسال بر عهده وزارت تعاون و تصمیم‌گیری برای حذف یا اضافه کردن افراد مشمول با سازمان هدفمندی یارانه‌هاست که البته به دلیل تغییرات در دولت، نهایی شدن آیین‌نامه مذکور به تعویق افتاد و قرار است در هفته آتی پس از نهایی شدن و به محض ابلاغ، نسبت به اعمال دهک‌های جدید اقدام شود.

بر پایه گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملیاتی کردن آزمون وسع براساس شاخص‌های اجتماعی- اقتصادی دریافت شده از سوی دستگاه‌های مختلف همچون بانک مرکزی، سازمان مالیاتی کشور، خزانه‌داری کشور، سازمان اداری و استخدامی، فرماندهی انتظامی، صندوق‌های بیمه‌ای دولتی و خصوصی، نهادهای حمایتی و… بوده است.

بر پایه گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آزمون وسع اعمال شده در سال ۱۴۰۲ ترکیبی از ۱۱ شاخص‌ اقتصادی بوده است. خرید کارت ماهانه شاپرک برای ۴ سال متوالی، واریز به حساب ۳ سال متوالی، مانده حساب ۳ سال متوالی، تراکنش ماهانه پایا ۲ سال متوالی، تراکنش ساتنا ۲ سال متوالی، تراکنش ماهانه کارت به کارت ۲ سال متوالی، ارزش خودرو، حقوق و دستمزد، تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و هزینه‌های درمان خانوار از شاخص‌های اصلی برای ارزیابی داده‌ها جهت تعیین وسع و اعمال آن بوده است.

در آزمون وسع به اجرا درآمده در دی‌ماه ۱۴۰۲، برای نخستین بار در راستای تعدیل دهک‌های درآمدی به نفع گروه‌های آسیب‌پذیر، شاخص‌های غیراقتصادی نیز لحاظ شد. بعد خانوار، جنسیت سرپرست خانوار، عضو معلول در خانوار، عضو دارای بیمار خاص و پرهزینه در خانوار، تعداد افراد واقع در سن کار در خانوار و عضو نهادهای حمایتی در خانوار از شاخص‌های غیر اقتصادی بودند که در آزمون وسع به عمل آمد تا براساس آن خانوارهای نیازمند، کم‌درآمد و آسیب‌پذیر اقتصادی با جابه‌جایی در دهک‌های درآمدی، در دهک واقعی خود قرار گیرند.

برای آنکه تحلیل، دقت و عدالت در رصد داده‌ها و تعیین آزمون وسع صورت گیرد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک‌های درآمدی از بعد خانواری را خارج و به صورت نفری دهک‌بندی کرد تا این‌گونه فاصله دهک‌ها ساده شوند. در گام بعدی، دهک‌های درآمدی به صورت صدک دسته‌بندی شدند تا تحلیل بین دهک‌ها کلی نباشد و خیلی ریزتر و دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرند، از این رو هر دهک درآمدی تبدیل به ۱۰ قسمت و به عبارتی صدک شد.

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۳

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان معیشت بگیر در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان گفت: از ابتدای سال جاری مستمری مددجویان تحت حمایت مشمول معیشت کمیته امداد استان بوشهر ۳۰ درصد افزایش یافته است.

روشن عنوان کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال جاری مستمری مددجویان با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده که در ۲۰ فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری مبلغ ۵۵ میلیارد تومان مستمری به حساب ۳۶ هزار و ۴۷۱ خانوار مددجو واریز شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: با لحاظ شدن این میزان افزایش، از این به بعد خانواده‌های تک نفره یک میلیون تومان ، خانواده‌های دو نفره یک میلیون ۴۲۰هزار تومان و به خانواده‌های سه نفره دو میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود.

روشن در ادامه افزود: خانواده‌های چهار نفره دومیلیون و ۵۵۰هزارتومان وخانواده‌های پنج نفره و بیشتر نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان مستمری دریافت خواهند نمود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی