کد مطلب: 37795

سایپا | سایپا قیمت محصولات | سایپا شاهین

افزایش ۱۷ میلیونی قیمت خودروی جوان پسند سایپا | قیمت محصولات سایپا امروز ۱۱ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت محصولات سایپا امروز 11 مهر 1403 اعلام شد. با توجه به نمودار منحنی قیمت محصولات سایپا در طول هفته جاری که به صورت نوسانی مشاهده شد امروز وضعیت بازار خودرو با دفاع سپاه به صورت افزایشی در تمامی محصولات به چشم می‌خورد.

افزایش  ۱۷ میلیونی قیمت خودروی جوان پسند سایپا | قیمت محصولات سایپا امروز ۱۱ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت محصولات سایپا امروز 11 مهر 1403 با افزایش دو میلیون تا 17 میلیون تومان در تمامی محصولات کار خود را آغاز کرد. البته از ابتدای معاملات امروز دو شرکت داخلی با بیشترین میزان رشد مواجه شده و شرکت‌های مونتاژی تغییر کمتری را احساس کردند.

قیمت محصولات سایپا

قیمت خودرو‌های داخلی ازجمله محصولات شرکت سایپا همگی با تغییر مواجه شده‌اند.

​وانت پادرا (دوگانه‌سوز) نسل جدیدی از وانت‌های تک کابین در شرکت زامیاد گروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه می‌شود که امروز با رشد 17 میلیون تومانی به قیمت 840 میلیون تومان در بازار به متقاضی تحویل داده می‌شود.

وانت زامیاد (موتور M24) از دیرباز خودروی مناسب برای حمل و نقل سنگین به کار گرفته شده است که امروز نسبت به روز گذشته هشت میلیون تومان گران‌تر شده و به قیمت 610 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

شاهین G (سانروف) از محصولات رده‌بالای شرکت سایپا محسوب می‌شود که امروز رشد 12 میلیون تومانی را به خود گرفته و در محدوده 735 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

​ کوییک اتوماتیک با مدل 1403 یکی از اتومات‌ها بازار داخلی به شمار می‌رود که با صعود هفت میلیون تومان در محدوده 552 میلیون تومان قرار گرفت./ تجارت نیوز

شاهین

معرفی خودروشاهین دنده ای

سایپا شاهین SHAHIN سدان جدید و جمع و جور شهری گروه خودرو سازی سایپا است که برای اولین بار در سال 1397 در نمایشگاه خودروی شیراز از آن رونمایی شد. این خودروی زیبا ابتدا با نام رهام (پروژه SP100) معرفی شد و در زمستان 1398 به پیشنهاد یکی از فعالان محیط زیست و با نیت حمایت از پرنده شاهین ایرانی در حال انقراض و با موافقت سیدجواد سلیمانی مدیرعامل آن زمان سایپا از رهام به شاهین تغییر نام یافت.

سایپا شاهین از پلتفرم B تویوتا، نسل قبلی تویوتا بلتا تویوتا (یاریس) و ولکس سی30 بهره میبرد و شباهت ظاهری زیادی به برلیانس H230 دارد. شرکت سایپا قصد دارد توسط یک شرکت چینی سایر محصولات خود را برروی پلتفرم X300 توسعه دهد. پیشرانه این خودرو همان پیشرانه تقویت شده تیبا است که مجهز به توربوشارژ شده و تغییراتی در میل لنگ و آلیاژموتور آن ایجاد شده است.

قیمت شاهین

طراحی ظاهری 

این خودروی جدید سایپا طراحی ظاهری زیبا و قابل قبولی نسبت به پراید و تیبا دارد که ترکیب آن با جدید بودنش در بازار موجب جلب توجه می شود. در نمای جلو آن یک طراحی حجیم با خطوط نرم دارد که به زیبایی با یکدیگر ترکیب شده اند. ارتفاع زیاد دماغه خودرو، فرم چراغ ها و جلوپنجره بزرگ به جذابیت هرچه بیشتر این نما  می افزایند.

این طراحی سیال در نمای کناری نیز دیده می شود و خطوط بالا و پایین درب ها به نرمی از جلو به عقب خودرو کشیده شده اند. تنها ایراد این نمای احتمالا رینگ های 15 اینچی است که برای ابعاد بدنه کوچک هستند و به غیر از آن، ارتفاع عقب نیز بیشتر از چیزی است که باید باشد و به نمای کناری شاهین فرمی خرگوشی شکل داده است.

در نمای عقب این خودروی زیبای سایپا خطوط نرم جای خود را به خطوط تیز تری داده اند و فرم طراحی چراغ های و درب صندوق به کلی متفاوت و ناهماهنگ با طراحی جلو است. البته با این وجود طراحی عقب ماشین شاهین نیز زیباست و چراغ های دو تکه با طرح گرافیکی خاص خودشان به خصوص در شب چهره زیبایی برای این  خودرو فراهم می سازند.

شاهین

کابین و فضای داخلی

طراحی کابین سایپا شاهین چه در نسخه دنده ای و چه در شاهین اتوماتیک مانند طراحی ظاهری آن قابل قبول است . اما یک نقطه ضعف بسیار بزرگ در اینجا وجود دارد و آن کیفیت پایین متریال کابین این خودروی جدید سایپاست.

کیفیت متریال کابین این خودرو با وجود قیمت بسیار بیشتر، تفاوت چندانی با محصولاتی از قبیل ساینا  و تیبا ندارد و در تمامی نقاط آن از پلاستیک های خشک با کیفیت نازل استفاده شده است. فرمان این خودرو از نوع 3 شاخه است که روی آن کلید های اینترفیس قرار گرفته اند اما اثری از کروز کنترل در آن نیست.

کنسول میانی داشبورد محل قرار گیری یک مانیتور است که سیستم مولتی مدیا و ناوبری خودرو از طریق آن قابل دستیابی اند و کیفیت خوبی نیز دارد. پایین تر از آن پنل تهویه مطبوع قرار دارد که اتوماتیک اما تک منطقه ای است.

فضای پا و سر در هر دو ردیف جلو و عقب شاهین کاملا مناسب بوده و از خودرویی مانند دنا جادار تر است. اما متاسفانه صندلی های ردیف عقب زیر آرنجی ندارند و تنها یک جا لیوانی پشت کنسول وسط برای ردیف عقب در نظر گرفته شده، هیچ مکانیزمی هم برای دسترسی سرنشینان ردیف عقب به داخل صندوق عقب خودرو وجود ندارد.

قیمت شاهین

مشخصات فنی ماشین شاهین سایپا

در ابتدا قرار بود از موتور 1.65 لیتری برلیانس H330 بر روی خودروی سایپا شاهین استفاده شود، اما به دلیل اعمال تحریم‌های خودرویی سال 1397 و خروج برلیانس از ایران این موضوع کنسل شد. 

در نهایت تصمیم بر آن شد که از موتور 8 سوپاپ تیبای تقویت شده و مجهز به توربو شارژ (پرخوران) تیبا برای این خودرو استفاده شود. این موتور توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتون گشتاور دارد و در مقایسه با موتورهای TU5 و EF7 تنفس طبیعی محصولات ایران خودرو قدرتی تقریبا برابر ام گشتاور بیشتری تولید کند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی