کد مطلب: 37422

وام فرزند آوری | وام فرزند آوری سال ۱۴۰۳

واریز ۱۲۰ میلیون تومان برای خانوارهای دارای سه فرزند | ثبت‌نام وام فرزندآوری شبانه‌روزی شد | تعیین تکلیف برای وام ازدواج و فرزندآوری

وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که تمامی مردم به دنبال دریافت آن هستند. وام فرزند آوری همچون ازدواج با شرایط استثنایی اش باعث شده تمامی مردم به دنبال دریافت آن باشند. برای ثبت نام وام فرزند آوری باید به صورت مجازی وارد سامانه مورد نظر شد و اطلاعات مورد نظر را پر کرد.

واریز ۱۲۰ میلیون تومان برای خانوارهای دارای سه فرزند | ثبت‌نام وام فرزندآوری شبانه‌روزی شد | تعیین تکلیف برای وام ازدواج و فرزندآوری

وام فرزند آوری یکی از تسهیلاتی است که تمامی مردم به دنبال دریافت آن هستند. وام فرزند آوری همچون ازدواج با شرایط استثنایی اش باعث شده تمامی مردم به دنبال دریافت آن باشند. برای ثبت نام وام فرزند آوری باید به صورت مجازی وارد سامانه مورد نظر شد و اطلاعات مورد نظر را پر کرد.

وام فرزندآوری

نحوه ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

اگر جزو افرادی هستید که شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ را دارید، از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir می‌توانید شروع به ثبت درخواست خود کنید.

لازم است بدانید که پس از ثبت نام در سایت وام فرزند به آدرس ve.cbi.ir، تمامی اطلاعات و شرایط شما از سوی اداره‌های دولتی احراز می‌شوند تا بتوانید تسهیلات مورد نیازتان را دریافت کنید. اگر با مراحل ثبت نام وام فرزند آوری آشنا نیستید یا مشکلی در طی ثبت درخواست خود دارید، بخش زیر را مطالعه کنید:

۱- ورود به سایت وام فرزند آوری

برای ثبت نام وام فرزند آوری، وارد سایت ثبت نام فرزندآوری ve.cbi.ir شوید. (برای دسترسی راحت‌تر از دکمه‌ی زیر استفاده کنید.) بعد از ورود، فرم ثبت نام وام فرزند آوری را می‌بینید و می‌بایست اطلاعات مربوط به پدر و نوزاد را وارد کنید.

۲- نحوه تکمیل فرم درخواست وام فرزندآوری

براساس تصویر این صفحه که در بخش بالا درج شده، اطلاعات هویتی و محل سکونت پدر فرزند را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

شماره ملی پدر

تاریخ تولد پدر

استان محل تولد پدر

شهرستان محل تولد پدر

(اگر والدین از یکدیگر جدا شده‌اند و حضانت فرزند با مادر است، تیک آن را بزنید.)

اطلاعاتی که می‌بایست برای نوزاد بنویسید، موارد زیر هستند:

استان محل سکونت

شماره ملی فرزند

تاریخ تولد فرزند

استان محل تولد فرزند

شهرستان محل تولد فرزند

سپس، انتخاب کنید که تسهیلات فرزندآوری را برای کدام فرزند خود می‌خواهید و گزینه من ربات نیستم را بزنید تا به کد رهگیری دریافت کنید.

۳- دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی

بعد از تکمیل اطلاعات در فرم، روی گزینه “ادامه” کلیک کنید تا کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنید. (این شماره رهگیری را ذخیره کنید تا بعدا با ورود به سایت بتوانید آخرین وضعیت ثبت نام خود را پیگیری کنید.)/آی سیگنال

مشاهده و پیگیری وضعیت وام فرزندآوری

علاوه بر امکان ویرایش ثبت نام، سامانه وام قرض‌الحسنه فرزندآوری این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است که پس از ثبت نام بتوانند وضعیت ثبت نام خود را پیگیری کنند تا ببینند درخواستشان به کجا رسیده است.

برای این که بتوانید این پیگیری را انجام دهید لازم است کد رهگیری که پس از ثبت نام در سامانه به شما نمایش داده شده و احتمالاً به شماره موبایل شما پیامک شده، در اختیار داشته باشید و هنگام پیگیری از آن استفاده کنید.

برای پیگیری وضعیت ثبت نام خود کافی است وارد سامانه وام قرض‌الحسنه فرزند شوید و در منوی سمت راست این سامانه روی گزینه «مشاهده وضعیت» کلیک کنید. در کادرهای خالی اطلاعاتی از قبیل شماره ملی سرپرست، شماره ملی فرزند و کد رهگیری ۱۰ رقمی خود را وارد کنید و روی «ادامه» کلیک کنید تا وضعیت درخواست ثبت نام به شما نشان داده شود./زومیت

ثبت‌نام وام ازدواج و فرزنداوری شبانه‌روزی شد

محمد شیریجیان ضمن تشریح اقدامات بانک مرکزی به منظور تسهیل در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از طریق شبکه بانکی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده، مشخصات متقاضی ذخیره می‌شود و پس از کلیه استعلام‌های لازم از سامانه‌های مربوطه از جمله شاهکار، ثبت احوال و درصورت نبودن بانک عامل دارای اعتبار در زمان ثبت نام، در سامانه یک بانک به صورت ذخیره انتخاب می‌شود و متقاضی در فهرست ذخیره بانک عامل در این بانک قرار می‌گیرد. به این ترتیب تقاضای متقاضی در کوتاهترین زمان ممکن در دست اقدام و بررسی قرار گرفته و به محض نهایی شدن، مراتب از سوی این بانک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌گردد.

علاوه بر این، بانک مرکزی در راستای حمایت از متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و تسهیل‌گری در فرآیند ثبت نام و اخذ تسهیلات مزبور، از مردادماه امسال بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت را نیز در زمره بانک‌های‌ عامل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری قرار داد و سهمیه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری برای این بانک‌ها تعیین شد.

وی افزود: آزادسازی مبلغ ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش تعداد متقاضیان در صف این تسهیلات از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است که این منابع باید حداکثر طی مدت سه ماه توسط هفت بانک‌ عامل منتخب صادرات ایران، رفاه کارگران، ملی ایران، تجارت، سپه، پست بانک ایران و ملت برای اعطای حداقل ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری بکار گرفته شود. معاون سیاستگذار پولی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قوانین بودجه امسال کل کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای سالجاری تا تاریخ ۲۶ شهریور بالغ بر ۸۱۶ هزار میلیارد ریال شامل ۲۴۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان اعطا شده که در مقایسه با مبلغ ۷۱۴ هزار میلیارد ریال سهمیه تکلیفی بابت این تسهیلات تا تاریخ مزبور، عملکرد بیش از ۱۱۴ درصدی را از سوی شبکه بانکی شاهد می‌باشیم. وی افزود: درخصوص تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری نیز از ابتدای سالجاری تا تاریخ ۲۶ شهریورماه بالغ بر ۱۹۲ هزار میلیارد ریال شامل ۲۳۴ هزار فقره تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است. وی با اشاره به مقرره قانونی تکلیف شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند اوری در قانون بودجه گفت : براساس بند (ث) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور :”بانک مرکزی مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری، به هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیاردریال و برای زوجهای زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (که این سقف ها برای خانواده های معزز شهدا و ایثارگران دو برابر است) اقدام نماید./خبر آنلاین

مبلغ این وام برای فرزندان مختلف یک خانواده متفاوت است:
  • فرزند اول: ۴۰ میلیون تومان
  • فرزند دوم: ۸۰ میلیون تومان
  • فرزند سوم: ۱۲۰ میلیون تومان
  • فرزند چهارم: ۱۵۰ میلیون تومان
  • فرزند پنجم: ۲۰۰ میلیون تومان
تعیین تکلیف برای وام ازدواج و فرزندآوری

علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل تعدادی از بانک‌ها، گفت: این نشست در جهت تعیین تکلیف وام ازدواج و فرزندآوری و بررسی عملکرد بانک‌ها مطابق با جزء ۷ بند «ث» تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به ریاست حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر برگزار شد.

وی افزود: بعد از گزارش از سوی بانک مرکزی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، مقرر شد تا سامانه ثبت نام وام ازدواج ظرف یک هفته آینده بازگشایی شود تا ضمن برآورد دقیق از متقاضیان تسهیلات ازدواج، از معطلی و بلاتکلیفی مردم نیز جلوگیری شود.

خضریان ادامه داد: بانک مرکزی متعهد شد تا همه کسانی که واجد شرایط اخذ وام ازدواج و فرزندآوری هستند، تا پایان سال از این تسهیلات بهره‌مند شوند لذا در گام نخست مقرر شد تا بانک مرکزی از محل آزادسازی سپرده قانونی مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت وام ازدواج و وام فرزندآوری و شکستن صف عریض و طویل ایجاد شده، اقدام نماید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با بررسی کارشناسی منابع موجود ظرف ۲ هفته آینده نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات تکلیفی اقدام شود.

خضریان در پایان بیان کرد: بانک مرکزی متعهد شد تا ظرف ۱۰ روز گزارشی از حساب‌های قرض‌الحسنه و جاری کلیه بانک‌ها به صورت تفکیکی به کمیسیون اصل ۹۰ ارایه نماید تا سهم هر یک از بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در جهت انجام کامل تکالیف قانونی موضوع جزء ۷ بند «ث» تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ مشخص شود./

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی