کد مطلب: 37392

خبر مهم درباره پرداخت حقوق و مستمری جانباختگان معدن طبس

در پی حادثه معدن طبس، وزرای صمت و تعاون در جلسه‌ای مشترک، به منظور پرداخت حقوق و دستمزد جانباختگان و نحوه حمایت‌های بیمه‌ای از خانواده‌های آن‌ها، تصمیماتی را اتخاذ کردند؛ در رابطه با علت این حادثه نیز وزیر صمت هرگونه اظهارنظر در این خصوص را پس از اعلام نظر کارشناسی و بررسی ابعاد حادثه دانست.

 خبر مهم درباره پرداخت حقوق و مستمری جانباختگان معدن طبس

طبق خبری که در اختیار ایسنا، قرار گرفت، سید محمد اتابک (وزیر صنعت، معدن و تجارت) واحمد میدری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) که از روز گذشته (یکشنبه) عازم طبس شده‌اند، در جلسه‌ای مشترک، تصمیماتی به منظور پرداخت حقوق و دستمزد جانباختگان و نحوه حمایت‌های بیمه‌ای از خانواده‌های ایشان، اتخاذ کرده که بر اساس آن، مقرر شد حقوق و دستمزد جانباختگان به همراه بیمه و نحوه حمایت از خانواده‌های آسیب دیده ظرف ماه آینده، از سوی وزارت کار و امور اجتماعی، منظور شود.

همچنین تصمیم‌گیری شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت بودجه‌ای ۲۰ میلیارد تومانی به منظور آسفالت و به‌سازی ۳۰ کیلومتر از جاده متصل به معدن "معدنجو" اختصاص دهد.

در این جلسه که با حضور وزیر صمت، وزیر کار و همچنین رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وعده‌ها و راهکارهای فوق‌الذکر ارائه و نهایی شد.

از سوی دیگر نمایندگان مجلس نیز ضمن پذیرش تعهداتی، گزارشی از اقدامات انجام شده و نتایج حاصله به منظور ارائه به قوه مقننه، تهیه خواهند کرد.

گفته شده که وزیر صمت و وزیر تعاون، شب گذشته را در محل حادثه گذرانده و از بامداد امروز دوشنبه همراه با معاونان این وزارتخانه و نیز مقامات استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس، نظارت بر ادامه عملیات امداد و نجات را برعهده گرفته‌اند.

اتابک: تا پیش از اعلام نتیجه قطعی کارشناسان، هیچ اظهارنظری نمی توان داشت

همچنین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان‌جنوبی که برای بررسی ابعاد حادثه معدن زغال سنگ عصر روز گذشته (یکشنبه) در فرمانداری طبس برگزار شد، اتابک تصریح کرد: پیش از هرگونه اظهارنظری، ابتداً بایستی کارشناسان نحوه وقوع این حادثه و مسائلی که سبب انفجار در این معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو طبس شده را بررسی کرده و نظر خود را اعلام کنند؛ بنابراین تا پیش از آن نظر کارشناسی نخواهم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد : ظرفیت تولید این معدن حدود ۵۰۰ هزار تن تعریف شده اما طی سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار تن تولید بوده است.

گفتنی است، حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور ماه) به‌دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در دو بلوک این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول به کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به‌صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد./اقتصاد آنلاین

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی