کد مطلب: 37060

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان قانون | حقوق بازنشستگان همسان سازی

خبر خوش نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان | افزایش فوق العاده حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال !

مهرداد لاهوتی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه علنی امروز در تذکر شفاهی مجلس گفت تاکید کرد که همسان سازی حقوق بازنشستگان یک قانون مهم است که باید اجرا شود.

خبر خوش نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان | افزایش فوق العاده حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال !

حقوق بازنشستگان | مهرداد لاهوتی در جلسه علنی  روز یکشنبه در تذکر شفاهی، گفت: تعداد مربیان پیش دبستانی و نهضتی پس از سال ۱۳۹۱، ۲۴ هزار نفر بیشتر نیست، اکنون وزیر آموزش و پرورش از دولت مصوبه گرفته که بتواند از وجود ۸۰ هزار نفر بازنشسته استفاده کند باید ضمن احترام به بازنشستگان مشکل این عزیزان را نیز حل کنیم.

وی در تذکر دیگری گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان یک قانون مهم است که باید اجرا شود.

نماینده لنگرود در تذکری به رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه برنجکاران هنوز برنج خود را نفروخته اند، اجازه ندهید افراد صاحب منافع دولت شما را هم آلوده کنند و منافع ملی را زیر سوال ببرند./ایسنا

حقوق بازنشستگان

خبر مهم از افزایش حقوق بازنشستگان از مهرماه !

«مروتی» بازنشسته کارگری در تماس با خبرنگار ایلنا، از اظهارات احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با اجرای متناسب‌سازی و صدور احکام جدید بازنشستگان انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از بازنشستگان کشور مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند که بلاتکلیفند و مشخص نیست سهم‌شان از همسان‌سازی چقدر است؛ تاکید کرد: به زودی و انشالله، پاسخ ما بازنشستگان نیست؛ با اینها کار ما راه نمی‌افتد؛ برنامه هفتم می‌گوید متناسب‌سازی باید از ابتدای امسال اجرا شود ولی در نیمه دوم سال هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است.

به گفته وی، وضعیت بازنشستگان کارگری از همه وخیم‌تر و نگران‌کننده‌تر است چرا که قرار نیست برنامه و بودجه، اعتبار خاص برای متناسب‌سازی این بازنشستگان پرداخت کند و مسئولان نیز فقط به گفتنِ «انشالله به زودی انجام می‌شود» اکتفا کرده و بازنشستگان را از سر خود باز می‌کنند.

در روزهای اخیر، «احمد میدری» با اعلام اینکه قانون متناسب سازی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان منبع نیاز دارد، گفت تا چند هفته دیگر شیوه نامه دقیق قانون متناسب سازی مستمری بازنشستگان نهایی می‌شود. میدری درباره اینکه احکام همسان‌سازی کی زده می‌شود؛ گفت: هدف همه این بوده که به همین حداقل بگیرها کمک بشود.

خبرنگار می‌پرسد: کی؟ امسال ۶ ماه دیگر داریم..؟  و وزیر کار می‌گوید: ببینید شما این یک بخشی از آن که دست سازمان برنامه وبودجه است امیدواریم تا دو ماه پرداخت شود و هماهنگی بین دستگاه اینها جای خودش ان شالله پرداخت می‌شود تا دو ماه دیگر به ۳/۵ میلیون نفر وبه آن ۷۰۰ هزار نفر هم مشکلی نیست.

حقوق بازنشستگان

واریزی شگفت انگیز به حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر از مهر

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم و اهمیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در قانون برنامه هفتم و قانون بودجه سال ۱۴۰۳ سازمان تأمین اجتماعی مکلف است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را انجام دهد. دراین‌رابطه اشکالی را دولت بیان کرده که لایحه‌ای را برای بحث حداقل‌بگیران به مجلس فرستاده است. 

وی افزود: مجلس بررسی لایحه حداقل‌بگیران را باید در اولویت قرار دهد. ما نیز این مسئله را پیگیری می‌کنیم. 

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بازنشستگان تأمین اجتماعی تماس‌های مکرری با بنده داشتند. آن‌ها منتظر هستند که تأمین اجتماعی به تکلیف خود در خصوص متناسب‌سازی حقوق اقدام کند. 

حاجی‌دلیگانی با اشاره به عملکرد سازمان برنامه‌وبودجه در تأمین منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: چند روز پیش رئیس تأمین اجتماعی با بنده تماس داشتند. در این تماس میرهاشم موسوی گفت مشکل ما عدم تخصیص منابع ریالی توسط سازمان برنامه است. 

وی اظهار داشت: رفع این مشکل را مجلس در قانون بودجه پیش‌بینی کرده است. در قانون بودجه آمده که ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی توسط دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از آقای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و آقای عارف معاون اول انتظار دارم که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری که تا الان علی‌الحساب داده شده و تأمین اجتماعی که تا کنون در یک مرحله علی‌الحساب پرداختی داشته‌اند و مرحله دوم را برای این بازنشستگان پرداخت نکرده‌اند در دستور کار قرار دهند و هر چه سریع‌تر پرداخت کنند.

حاجی‌دلیگانی در خاتمه گفت: بازنشستگان حقوق پائینی دارند و زندگی برای آنان سخت است. آنچه در تعهد است را خواستاریم هر چه سریع‌تر عملی کنند. دولت که این مبالغ را به هر نحوی باشد تأمین و پرداخت می‌کند؛ خب این کار را به‌موقع انجام دهید تا بازنشستگان در زندگی روزمره دچار مشکل نشوند./ فارس

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان با تاخیر واریز می‌شود؟

حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات مهم جامعه میباشد.

موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه و به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان آمده است و به دنبال آن در قانون بودجه امسال که سال نخست اجرای این برنامه به شمار می رود نیز این حکم مورد تایید قرار گرفت تا از محل یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده منابع آن تامین شود.

با این وجود آنکه در اواخر دولت سیزدهم و به دستور سرپرست ریاست جمهوری به صورت علی الحساب ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری پرداخت شده است، اما با گذشت پنج ماه از سال ۱۴۰۳ هنوز احکام متناسب سازی این قشر صادر نشده است.

در این ارتباط، معاون امور فنی و بیمه ای بازنشستگی-کشوری صندوق بازنشستگی کشوری روز سه شنبه اعلام کرد: در صورت ابلاغ جداول مربوطه و محاسبه مبلغ متناسب سازی، احکام اصلاحی حقوق بازنشستگان این صندوق در اسرع وقت انجام می شود.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، رضا فیضی‌نژاد افزود: در صورتی که سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ابلاغ جداول مربوطه اقدام کنند، احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ۲۴ ساعت قابل صدور است.

وی با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در دولت جدید، اظهار داشت: این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر کند.

فیضی نژاد یادآور شد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری که یکم مردادماه امسال به تصویب هیات وزیران رسیده است، سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور موظف هستند جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ کنند.

وی افزود: تا این لحظه، جداول مربوط به اجرای قانون که مبنای محاسبه مبلغ متناسب سازی برای هر بازنشسته و همچنین افراد مشمول است، از سوی سازمان‌های مذکور ابلاغ نشده است.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: این صندوق آمادگی دارد به محض دریافت جداول و تامین منابع مالی به سرعت نسبت به صدور الکترونیک احکام بازنشستگان مشمول اقدام کند.

سوم تیرماه امسال هیات وزیران به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند «ر» تبصره ۶ و بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳ مصوب کرد تا زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون متناسب سازی برنامه هفتم پیشرفت و صدور احکام آن، «ماهانه مبلغ یک میلیون تومان» به هر یک از بازنشستگان کشوری به صورت علی الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ پرداخت شود که مصوبه از تیرماه اجرایی شد.

بر اساس بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال نخست معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

در قانون بودجه ۱۴۰۳ مقرر شده است مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین شود؛ منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این حکم از قانون برنامه هفتم در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، واریز حقوق شهریور بازنشستگان و مستمری‌‌بگیران این صندوق از روز گذشته (بیستم شهریور) آغاز می‌شود. پرداخت حقوق براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان انجام می‌شود.

در روزهای گذشته، فیش حقوقی شهریورماه بازنشستگان تامین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

در عین حال مشخص نیست علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه چه زمانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می‌شود؛ بازنشستگان کشوری و لشگری این مبلغ را در هفته‌های گذشته دریافت کرده‌اند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی