کد مطلب: 37057

ایران خودرو | ایران خودرو جدید | ایران خودرو قیمت

صعود 10 میلیونی قیمت پژو پارس در بازار | افت قیمت سورن پلاس و 207 | جدول به روز قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو امروز 25 شهریور 1403 اعلام شد.

صعود 10 میلیونی قیمت پژو پارس در بازار | افت قیمت سورن پلاس و 207 | جدول به روز قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو امروز یکشنبه 25 شهریور 1403 ملتهب شده و اغلب محصولات دستخوش تغییر شدند. اما با وجود این تعدادی از محصولات همچنان در جای خود ثابت مانده‌اند.

قیمت محصولات ایران خودرو

بازار خودرو‌های داخلی طبق داده‌های اعلامی در تعدادی از محصولات تغییر پیدا کرد.

​تارا اتوماتیک V4 با مدل 1403 تعادل خود را از دست داده و با رشد دو میلیون تومانی مواجه شد این خودرودر حال حاضر به قیمت 932 میلیون تومان در بازار قابل خرید است.

پژو 207 اتوماتیک با مدل 1403 از دسته محصولات محبوب شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود که با افت دو میلیون تومانی در محدوده 860 میلیون تومان قرار گرفته است.

پژو پارس از محصولات پرطرفدار و شتاب‌دار ایران خودرو محسوب می‌شود که صعود ده میلیون تومانی را تجربه کرده و به قیمت 670 میلیون تومان در بازار تحویل متقاضی می‌گردد. البته این خودرو در حال حاضر در کارخانه تولید و عرضه نمی‌شود.

​سورن پلاس بر خلاف انواع مدل‌های این خودرو با تغییر قیمت مواجه شده است خودروی مذکور با افت یک میلیون تومانی به قیمت 697 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود./ایران خودرو 

ایرانخودرو

معرفی خودروسورن پلاس

سورن پلاس SOREN plus اولین فیس لیفت سورن و در اصل دومین فیس لیفت از خودروی محبوب ملی یعنی سمند است که اواخر سال 1398 توسط ایران خودرو به بازار ایران معرفی شد و سپس از سال 1400 تحویل خریداران گردید. این خودرو پس از نسخه‌های سورن ELX و سورن توربو سومین فرزند از خانواده سورن محسوب می‌شود. پس از بازگشت مجدد تحریم‌ها علیه ایران شرکت‌های مطرح خودروسازی همکاری خود را با تولیدکننده‌های ایرانی قطع کردند و از این رو خودروسازان داخلی بیش از پیش به انجام فیس لیفت‌ها روی آوردند. خصوصا ایران خودرو که با اضافه کردن یک پسوند پلاس به برخی از خودروهایش اقدام به انجام برخی بروز رسانی‌های فنی و ظاهری آنها کرد. سورن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در نسخه پلاس دستخوش تغییراتی نسبتا قابل قبول شده است.

بررسی طراحی ظاهری سورن پلاس

همانطور که اشاره کردیم سورن پلاس یک خودروی بروز شده از خودروی سورن است که از نظر ظاهری کمی تغییر کرده است. هنگامی که به نمای جلوی این خودرو نگاه می‌کنیم اولین موردی که به چشم می‌خورد گرافیک داخلی چراغ‌های جلو است. البته شکل کلی چراغ‌ها تغییری نکرده است. چراغ‌های روز که در واقع همان چراغ‌های کوچک خودرو نیز هستند به قسمت پایین چراغ اضافه شده و زمینه چراغ‌های اصلی نیز به رنگ مشکی درآمده است. جلو پنجره خودرو نیز از حالت قبلی که همرنگ با بدنه بود تغییر پیدا کرده و به رنگ مشکی درآمده که ترکیبش با چراغ‌های جلو ظاهری اسپرت تر  به این خودروی جدید ایران خودرو داده است. سپر و کاپوت خودرو نیز نسبت به نسخه‌های قبلی تغییری نکرده‌اند.

به نمای جانبی خودرو که می‌رسیم تنها تفاوتی که سورن پلاس با نسخه‌های قبلی دارد در دستگیره درب‌ و طراحی رینگ‌ها خلاصه شده است. دستگیره درب‌ها اکنون برخلاف نسخه‌های قبلی که شبیه به سمند بودند، مشابه با دنا شده و بروز شده‌اند. همچنین در این خودرو شاهد طراحی جدید رینگ‌ها هستیم که خوشبختانه با ظاهر کلی خودرو هماهنگی قابل قبولی دارد. دیگر اجزا نیز کماکان مشابه با نسخه‌های قبلی هستند. اندازه شیشه درب‌ها مناسب است و از این نظر فضای دید و نور مناسبی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان آورده است.

در نمای عقب سورن پلاس نیز شاهد اندکی تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی هستیم. طراح کلی چراغ‌های عقب تغییری نکرده است اما گرافیک داخلی آنها مانند چراغ‌های جلو بروز شده است. تفاوت دیگری که این خودرو نسبت به نسخه‌های قبلی دارد اضافه شدن یک باله کوچک به عقب آن است که جنبه تزیینی دارد. همچنین یک نوشته فارسی سورن + نیز جای عبارت انگلیسی SOREN را گرفته است. دیگر قسمت های خودرو نیز تغییری نکرده‌ و از نسخه‌های قبلی به این نسخه رسیده‌اند.

سورن پلاس

مشخصات فنی سورن پلاس

این خودرو از نظر مشخصات فنی تغییری نکرده است و روی آن همان پیشرانه معروف EF7 قرار دارد. این پیشرانه 4 سیلندر 1/7 لیتری تنفس طبیعی توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت و 159 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده‌ای که روی این خودرو تعبیه شده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است که وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلوی خودرو دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده مصرف سوخت ترکیبی این خودروی ملی حدود 7/5 لیتر در 100 کیلومتر است و همچنین شتاب 0 تا 100 آن نیز حدود 12 ثانیه اعلام شده است. سیستم تعلیق چرخ‌های جلوی این سدان جدید ایران خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق چرخ‌های عقب این خودرو نیز از نوع فنر پیچشی است که حاصل آن یک سواری نسبتا نرم و قابل قبول در میان خودروهای ایرانی است.

بررسی کابین و فضای داخلی سورن پلاس

هنگامی که وارد کابین سورن پلاس شویم تغییرات نسبتا قابل قبولی را شاهد هستیم. در بالاترین قسمت داشبورد وسط به جای فضای درب دار نسخه‌های قبلی اکنون یک صفحه نمایش دیجیتالی مانند پژو 206 و رانا قرار گرفته است که اطلاعات مختلفی را نشان می‌دهد. دو دریچه مستطیلی بزرگ در زیر آن صفحه نمایش تعبیه شده‌اند. قسمت میانی داشبورد خودرو میزبان نمایشگر سیستم صوتی و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودرو است که خوشبختانه به عملگر اتوماتیک نیز مجهز شده است.

در قسمت انتهایی داشبورد نیز چند فضای مختلف برای جا دادن وسایل به همراه یک فندکی و درگاه USB و AUX تعبیه شده است. لازم به ذکر است برخی قطعات خودرو مانند دور داشبورد و دور خروجی‌های تهویه مطبوع خودرو به حالت طرح فیبر کربن درآمده‌اند و همچنین صندلی‌ها و کفی‌های خودرو نیز با خطوط قرمز تزئین شده‌اند که ترکیب این خطوط قرمز با بخش‌های طرح فیبر کربن ظاهر اسپرتی را به کابین این خودرو داده‌اند. غربیلک فرمان نیز به کل تغییر کرده و طراحی چهار شاخه‌ای دارد که مانند دنا شده است و خوشبختانه یکی از نکات مثبت طراحی کابین این خودرو محسوب می‌شود.

لیور دنده نیز در این خودرو تغییر کرده است. از نکات منفی کابین سدان جدید ملی می‌توان به کیفیت متوسط متریال داخلی و ایرادات مونتاژی اشاره کرد که ممکن است کمی برای سرنشینان خودرو خصوصا راننده آزار دهنده باشند. اما از نظر فضای کابین و صندوق عقب، این خودرو نیز همانند سایر نسخه‌های سورن یک خودروی جادار و مناسب خانواده‌های ایرانی است. فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو قابل قبول است و برای کمتر کسی ممکن است آزار دهنده باشد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی