کد مطلب: 36518

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | حقوق بازنشستگان کارگری

واریزی جدید به حساب بازنشستگان کارگری | اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال

کانون عالی کارگران بازنشسته از پیگیری برای واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه خبر داد.

واریزی جدید  به حساب بازنشستگان کارگری  | اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال

در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان بابت علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این تشکل عالی در راستای واریز مبلغ علی‌الحساب برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

محمد اسدی گفت: به جد پیگیر واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیر ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌ها تبعیض قایل شوند.

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی خودداری شود./خبرآنلاین

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد

حاج اسماعیلی ضرورت اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد را به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دولت چهاردهم مورد اشاره قرار داد و گفت: اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد در هیچ دولتی انجام نشد و بعضا در طول سال‌ها شاهد تخلفاتی هم بودیم لذا در راستای حمایت از عموم حقوق بگیران و اکثر جمعیت کشور باید بحث نظام دستمزد مورد بازنگری قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه باید تورم را کنترل کنیم تا تولید و اشتغال در کشور شکل بگیرد،‌ افزود: در حال حاضر نخبگان، جوانان و زنان به ویژه فارغ التحصیلان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید امیدوارند و دولت باید در تعامل با دنیا یک ثبات اقتصادی و سیاسی و امیدواری به آینده را ایجاد و از مهاجرتها جلوگیری کند.

حقوق بازنشستگان | ارائه راهکار منطقی و عملی برای تعامل با دنیا

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این است که دولت برای ارتباط با دنیا که بر آن تاکید دارد، راهکارهای منطقی و عملی در پیش گیرد. اگر می‌خواهیم تجارت ما تثبیت و فروش نفت تسهیل شود باید در تعامل با دنیا راهکارهای منطقی و عملیاتی ارائه کنیم تا وضعیت بازار کار، تولید و معیشت و رفاه عمومی بهتر شود./ایسنا

واریز 1 میلیون تومان متناسب سازی به حساب بازنشستگان

بازنشستگان لشگری از واریز یک میلیون تومان متناسب سازی تیرماه خبر دادند.

ایلنا نوشت: بازنشستگان در عین حال در انتظار صدور احکام جدید برای متناسب سازی و واریز مبلغ متناسب سازی مردادماه هستند.

قرار است به زودی احکام حقوقی جدید بازنشستگان بر مبنای جداول محاسباتی متناسب سازی صادر شود؛ یک میلیون تومان واریز شده، علی الحساب متناسب سازی است و رقم قطعی آن بعد از محاسبات و صدور احکام حقوقی جدید مشخص می شود./خبرآنلاین

حقوق بازنشستگان

بارگذاری احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان در این سامانه

پور محمدی گفت : بخشی از مطالبات کشاورزان، بازنشستگان و معلمان به تدریج از اول هفتۀ آینده پرداخت می‌شود. جزئیات جدید از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد که براساس تصمیم اخذا شده فی مابین سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان به زودی احکام متناسب سازی صادر خواهد شود.

نشست مشترک میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس، اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی کشور برگزار شد.

در این جلسه رئیس ،اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی پس از بحث و تبادل نظر با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به توافق رسیدند تا احکام متناسب سازی بر اساس مفاد بند۱ برنامه هفتم توسعه هم برای سایرسطوح و هم برای حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی صادر شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای موضوع متناسب‌ سازی گفت: با مشارکت و همفکری نمایندگان کانون عالی کشور و سازمان تامین اجتماعی احکام متناسب سازی برای بازنشستگان سایر سطوح و جامعه حداقل بگیرصادر می‌شود و سازمان بر اساس طرح دو فوریتی دولت به مجلس متناسب سازی برنامه هفتم را برای حداقل بگیران نیز همانندسایر سطوح اعمال خواهد کرد.

در این جلسه توافق شد که با توجه به اجرای متناسب سازی برنامه هفتم توسعه در راستای پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب به سایر سطوح و حداقل بگیران که در تیرماه صورت گرفت و نهایتاً پس از صدور احکام متناسب سازی باقیمانده ۴۰ درصد متناسب سازی درسال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول این طرح پرداخت بشود.

حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر

سلطانی‌کیا بیان کرد: بازنشستگان حداقل‌بگیر البته در مصوبه نیامده‌اند. در واقع کسانی که این مصوبه را نوشته‌اند اصل را بر این قرار داده‌اند که حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر هرساله بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا کرده است در حالیکه اینگونه نبوده است. بازنشسته‌ای که در سال ۸۷ بازنشسته شده است، ۵۶درصد عقب‌ماندگیِ حقوق از نرخ تورم دارد. این درصد برای بازنشستگان سایر سطوح بسیار بیشتر است. 

وی گفت: البته لایحه‌ای با قید دوفوریت برای اصلاح بند مربوط به متناسب‌سازی در قانون برنامه هفتم توسعه، به مجلس ارسال شده تا متناسب‌سازی حداقل‌بگیران را نیز شامل شود. 

سلطانی‌کیا گفت: متناسب‌سازی یعنی اعاده و حفظ همیشگی قدرت خرید مستمری ماهیانه هر بازنشسته در همه سال‌های بازنشستگی برابر با قدرت خرید اولین حقوق بازنشستگی و به عبارتی، هر بازنشسته در همه دوران بازنشستگی حقوق مستمری‌اش باید قدرت خریدی برابر با قدرت خرید اولین حقوق بازنشستگی خود داشته باشد. 

وی گفت: در مصوبه متناسب‌سازی ابتدا باید عقب ماندگی از نرخ تورم حقوق همه بازنشستگان چه حداقل‌بگیر و چه سایر سطوح از سال بازنشستگی تا سال جاری جبران و ترمیم شود. 

رئیس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی در پایان تأکید کرد: در کل باید بگوییم که اگر در تعیین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی رفتارشود و مهم‌تر آنکه تقسیم‌بندیِ حداقل‌بیگر و سایر سطوح را کنار بگذارند و به یک میزان – یعنی مطابق تورم – مستمری را افزایش دهند، دیگر نیازی به متناسب‌سازی نداریم. تأکید ما بر اجرای قانون است. اگر قانون را درست اجرا نکنند قدرت خرید کاهش پیدا می‌کند و اینگونه نیاز به متناسب‌سازی مستمر خواهد بود./ایلنا

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی