کد مطلب: 35994

این ماه حقوق بازنشستگان چقدر واریز شد ؟ | ماجرای تاخیر در واریز حقوق بازنشستگان چیست ؟

حقوق بازنشستگان در ۱۵ هر ماه تمام می شود و بازنشسته برای تامین دارو، پرداخت کرایه خانه ودهها هزینه دیگر باید سر موقع حقوق بگیرد

این ماه حقوق بازنشستگان چقدر واریز شد ؟ | ماجرای تاخیر در واریز حقوق بازنشستگان چیست ؟

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مسولان نهادهای بازرسی و نظارتی کشور باید به موضوع ورود کنند.

؛ عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از تاخیر ۲ روزه در پرداخت حقوق بازنشستگان خبر داد.

​پرویز احمدی پنجکی افزود: تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مسولان نهادهای بازرسی و نظارتی کشور باید به موضوع ورود کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شمیرانات افزود: چگونه است که ۲۵۰ میلیارد تومان تحت عنوان مسولیت های اجتماعی مصوب می کنند اما از پرداخت حقوق بازنشستگان و صاحبان سرمایه که در گذران زندگی عاجز مانده اند طفره می روند.

وی با بیان این که تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان ماه‌هاست که به رویه در سازمان تامین اجتماعی تبدیل شده است، اظهار داشت: از رئیس جمهور محترم می خواهیم که دستور لازم را در این زمینه صادر کند.

​او گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد ناچار خواهیم بود که بازنشستگان را به شعب تامین اجتماعی هدایت کنیم.

وی گفت: حقوق بازنشستگان در ۱۵ هر ماه تمام می شود و بازنشسته برای تامین دارو، پرداخت کرایه خانه ودهها هزینه دیگر باید سر موقع حقوق بگیرد/عصر خبر 

حقوق بازنشستگان

خبر مهم یک مسئول درباره افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان

چند مدتی است که موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان حسابی خبرساز شده است و این درحالی است که میرهاشم موسوی اعلام کرد که متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، مطابق برنامه هفتم توسعه و لایحه اصلاحیه آن، بدون هیچ مشکلی اجرا خواهد شد.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که بعد از واریز ۳ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، دیگر رقم جدیدی را بازنشستگان در حقوق خود مشاهده نکردند و به همین دلیل این شائبه ایجاد شده که متناسب‌سازی احتمالا منتفی شده است، گفت: خیر، متناسب‌سازی یک قانون است و قانون هم الزاما باید اجرا شود

وی افزود: اما در آن دوره قانون دیرهنگام ابلاغ شد؛ هم قانون بودجه و هم قانون برنامه هفتم توسعه. بر همین اساس، در همه صندوق‌ها، از جمله صندوق تامین‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌ها، دولت تصمیم گرفت که تا زمانی که موانع برطرف شود و یک رویه واحدی ایجاد شود و احکام کارگزینی صادر شود، به صورت علی‌الحساب پرداختی را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من امیدوار هستم که دولت جدید حتما متناسب‌سازی را اجرا کند و این یک قانون است و باید هم اجرا کنند. ما داریم تلاش می‌کنیم و آیین‌نامه‌ها آماده شده است. امیدواریم آیین‌نامه در دولت هر چه سریع‌تر تصویب شود و به مرحله اجرا در آید.

آغاز همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس این فرمول ! 

رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه انتظار دارند با تخصیص اعتبار مناسب، امکان اجرایی شدن متناسب‌سازی در ماه جاری را فراهم سازد.

محمد کردی، رئیس کانون بازنشستگان کشوری استان البرز با بیان اینکه براساس برنامه هفتم توسعه همسان  سازی حقوق بازنشستگان براساس فرمول ۳۰-۳۰-۴۰ باید از ابتدای سال جاری اجرا شود، گفت: متاسفانه تاخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی موجب شد تا  بازنشستگان برای سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد جمعا سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب دریافت کنند و قرار بود مابقی با تدوین آیین نامه اجرایی و صدور احکام جدید در حقوق بازنشستگان اعمال شود اما تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است.

گفتنی است مبلغ علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان برای برخی افراد واریز شده است. برای عده ای نیز این مبلغ تا سقف سه میلیون تومان و برای عده ای دیگر کمتر از سه میلیون تومان پرداخت شده است.

حال باید منتظر ماند تا چه زمانی تکلیف واریز معوقات همسان سازی و واریز مطالبات بازنشستگان یکسره خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

واریزی ویژه برای این دسته از بازنشستگان در راه است !

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه میانگین حقوق معلمان ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است، گفت: برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

یکی از آثار اجرای رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق جامعه فرهنگیان کشور بود. آنگونه که رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش گفته بود: حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی، 26 درصد رشد پیدا کرده که البته حق معلمان بیش از این است.

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره میانگین حقوق معلمان اظهار کرد: میانگین حقوق معلمان از افراد تازه استخدام شده تا فردی که رتبه استاد معلمی را دارد و 30 سال یا بیشتر خدمت کرده است، 16 میلیون و 420 هزار تومان است، این میزان بدون اضافه تدریس و برای 24 ساعت تدریس موظف در هفته است.

وی افزود: برخی معلمان تا 35 سال خدمت می‌کنند و آموزش و پرورش تمام محدودیت‌ها برای ادامه خدمت معلمان را برداشته است، ادارات آموزش و پرورش استان‌ها موظفند با استمرار خدمت معلمان موافقت کنند مگر آنکه به نیروی انسانی نیاز نداشته باشند.

فرهادی درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: بودجه این وزارتخانه امسال 110 درصد تخصیص پیدا می‌کند و اگر بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم در سال آینده مشکل نخواهیم داشت. اکثر بدهی‌های پرسنلی پرداخت شده است، بدهی اصلی ما مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 1402 است که پرداخت آن به 40 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تلاش می‌کنیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته 6 ماهه نخست سال 1402 را در شهریور پرداخت کنیم./تسنیم

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی