کد مطلب: 35969

وام اربعین | وام اربعین ۵/۰۰۰/۰۰۰میلیونی

خبر خوش امتیاز دولتی برای یارانه بگیران | ثبت نام وام اربعین بدون ضامن با مبلغ جدید از امروز دوشنبه ۲۹ مرداد

رادی که در این سامانه ثبت نام کرده و یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

خبر خوش امتیاز دولتی برای یارانه بگیران | ثبت نام وام اربعین بدون ضامن با مبلغ جدید از امروز دوشنبه ۲۹ مرداد

وام اربعین | به عنوان یک کمک هزینه به زائران ارائه می‌شود تا هزینه‌های سفر اربعین را تسهیل کند. شرط اصلی برای دریافت این وام، ثبت نام در سامانه سماح است.

افرادی که در این سامانه ثبت نام کرده و یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

براساس اعلام وزیر اقتصاد: وام اربعین در صورت حضور سرپرست خانوار در مراسم به حساب وی واریز خواهد شد؛ از سوی دیگر یکی از اهداف اصلی از اجرای این طرح کمک به تأمین مخارج خانواده‌ها در این ایام است؛ البته ناگفته نماند اگر سرپرست خانوار در مراسم شرکت نکند، در صورتی که رضایت داشته باشد، سایر اعضا هم می‌توانند از این وام استفاده کنند.

وام اربعین

مدارک لازم برای دریافت وام اربعین

مدارک شناسایی: کارت ملی و شناسنامه.

مدارک ثبت‌نام در سمانه سماح: با ثبت نام در این سامانه، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که باید به بانک ارائه شود.

مدارک شغلی و درآمدی: فیش حقوقی یا گواهی اشتغال به کار.

مدارک بانکی: شماره حساب (که بایستی مبلغ ودیعه دریافت وام اربعین در آن موجود باشد).

سایر مدارک: پر کردن فرم‌های درخواست وام و عقد قرارداد بانکی دریافت این تسهیلات.

مبلغ اعلام شده برای وام اربعین ۱۴۰۳ ده میلیون تومان می باشد البته ممکن است مبلغ این وام مانند سال گذشته بسته به نوع سفر متفاوت باشد. سال گذشته برای زائران زمینی مبلغ ۵ میلیون تومان و برای زائرانی که مسیر هوایی را برای این سفر انتخاب کرده بودند ۱۰ میلیون تومان پرداخت شده بود.

برای دریافت این تسهیلات با در دست داشتن مدارک اعلامی باید  به شعب بانک های ملی مراجعه کرد،البته برخی بانک‌ها تسهیلاتی فراهم آورده اند تا به استفاده از ابزر‌های بانکداری الکترونیک نیز بتوان متقاضی دریافت این وام شد و بدون مراجعه به شعب، کلیه فرایند‌های تقاضا و دریافت وام اربعین را طی کرد.

براساس مقررات اعلام شده برای دریافت این تسهیلات نیازی به وثیغه و ضمانت نیست البته متقاضیان باید مبلغ ۲.۵ میلیون تومان را به منظور تودیع وثیغه در حساب داعلامی داشته باشند این مبلغ همزمان با واریز وام آزاد می شود.

بازپرداخت این وام مانند سال های گذشته با ۶ ماه تنفس است و پس از این زمان بازپرداخت آن آغاز می شود.

این وام همزمان با خروج زائر از مزر ایران و ورود به خاک عراق  به حساب متقاضی واریز می شود. البته زمان واریز وام اربعین تابع یک برنامه کلی‌تر است که بر اساس آن، موعد واریز وام اربعین از روز ابتدایی تا پنجم شهریور ماه (۱ تا ۵ شهریور ۱۴۰۳) تعیین شده است.

همچنین ارز ویژه اربعین نیز برای هر زائر به میزان ۲۰۰  هزار دینار عراق اعلام شده است  که زائران پس از ثبت نام در سامانه سماح می توانند با مراجعه به بانک ها از این ارز مسافرتی ویژه اربعین نیز استفاده کنند.

تا کنون ۷ بانک برای پرداخت ارز اربعین اعلام آمادگی کرده اند، بانک های سپه ، ملی، ملت ، تجارت، صادرات، پست بانک و پارسیان اعلام آمادگی کرده اند.

چگونه ارز اربعین دریافت کنیم ؟ 

نحوه دریافت ارز اربعین ،مدارک مورد نیاز برای خرید ارز اربعین و بیمه برای زائرین پیاده روی اربعین در این خبر برای شما گرد آوری شده است

ارز اربعین به منظور تسهیل خرید و خدمات زائران در سفر به کربلا و دیگر نقاط زیارتی اختصاص می‌یابد. این ارز اربعین معمولاً با نرخ ترجیحی ارائه می‌شود تا هزینه‌های زائران کاهش یابد. هدف از تخصیص ارز اربعین، حمایت از زائران و تسهیل فرآیند سفر آن‌ها به مناسبت اربعین حسینی است. همچنین، عرضه ارز اربعین به کاهش فشار بر بازار ارز و کنترل نوسانات قیمت‌ها کمک می‌کند.

طریقه گرفتن ارز اربعین

متقاضیان دریافت ارز اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام آن‌ها با موفقیت انجام شده باشد.

بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک، ۷ بانک عاملی هستند که به عنوان بانک‌های عامل فروش ارز اربعین معرفی شده‌اند.

مدارک لازم برای خرید ارز اربعین ۱۴۰۳

برای خرید ارز زیارتی اربعین، داشتن شرایط و مدارک زیر الزامی است:

کد رهگیری سامانه سماح

کارت ملی و شناسنامه (اصل شناسنامه به جای کارت ملی برای زائران بین ۵ تا ۱۵ سال)

کارت بانکی

زائر باید بالای ۵ سال باشد (متولدان ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ به قبل)

شماره تلفن همراه (سیم کارت باید به نام زائر متقاضی باشد)

افراد ۵ تا ۱۸ سال می‌توانند با استفاده از شماره تلفن همراه اعضای خانواده خود اقدام به خرید ارز اربعین کنند.

سرپرستان خانوار که به همراه خانواده خود قصد سفر به کربلا دارند، می‌توانند برای خرید ارز اربعین با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و اعضای خانواده به شعب بانکی مراجعه کنند؛ در این صورت عدم حضور سایر اعضای خانواده مانعی برای دریافت ارز اربعین نخواهد بود.

فروش ارز به زائران متقاضی اربعین حسینی، حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق است.

ارز اربعین طبق نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) محاسبه می‌شود و دریافت هرگونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به جز معادل ریالی ارز مورد تقاضا، ممنوع است.

با توجه به اینکه هر فرد فقط یک بار در سال می‌تواند ارز مسافرتی دریافت کند. دریافت ارز اربعین به سهمیه ارز مسافرتی لطمه‌ای نمی‌زند. زائران می‌توانند علاوه بر ارز اربعین در سفرهای خارجی از سهمیه ۵۰۰ یورویی ارز مسافرتی خود استفاده کنند.

جزئیات بیمه زائران اربعین

بنا به مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت نمایند، بدین منظور بیمه زائرین در قالب سه بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت در نظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰،۰۰۰ و ۹۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد که هر یک از زائران می‌بایست بنا به تمایل خود الزاماً یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل نمایند.

با توجه به استعلام‌ها و بررسی‌های صورت پذیرفته، شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه‌گر زائرین اربعین ۱۴۰۳ انتخاب شده و پوشش تعهدات مالی هر یک از بسته‌ها به شرح ذیل است:

در بسته اول پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۷۰۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۰ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته دوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۵۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۸۵۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۸۵۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۲ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته سوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۲۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه یک میلیارد تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف یک میلیارد تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۵ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی