کد مطلب: 35920

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سود سهام عدالت

واریزی 7/088/041 تومانی به حساب سهام عدالتی ها | معوقات سود سهام عدالت کی پرداخت می شود

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 27 مرداد 1403 به 7میلیون و88 هزار و41 تومان رسید.

واریزی 7/088/041 تومانی به حساب سهام عدالتی ها | معوقات سود سهام عدالت کی پرداخت می شود

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 27 مرداد 1403 به 7میلیون و88 هزار و41 تومان رسید. 

جماران نوشت؛ امروز شنبه ( 27 مرداد 1403)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 6 میلیون508 هزار و 985 تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با 13556 واحد افزایش در ارتفاع 2.011.674 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 635.273 واحدی قرار گرفته است. 

 ارزش معاملات امروز بازار بورس4034 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 6570 هزار میلیارد تومان قرار داد.  

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فولاد،فملی،نوری،وبملت،شستا،شپنا،شپدیس صورت گرفت و شاخص های ارفع،فزر،حسینا،خدیزل،آریا،زاگرس،خدیزل و فصبا بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت 490 هزار تومانی در27 مرداد 1403

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در 27 مرداد 1403

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (27 مرداد 1403) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 7 میلیون و 88 هزار و41 تومان رسید.

 سهام عدالت

خبر فوری واریز معوقات سود سهام عدالت

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: اگر وراث متوفیان دارای سهام عدالت می‌خواهند اصل و سود سهام را دریافت کنند باید سجامی شوند.

پس از چشم انتظاری‌های بسیار سرانجام آبان ماه سال گذشته از سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث یعنی میراث رونمایی شد و حالا وراث با چند گام می‌توانند علاوه بر انتقال این سهام سود سهام متوفیان خود را هم دریافت کنند.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: شرط سجامی شدن برای تمام وراث جاری است و اگر وراث متوفیان دارای سهام عدالت می‌خواهند اصل سهام عدالت و سود سهام عدالت را دریافت کنند باید به سامانه سجام مراجعه کرده و سجامی شوند.

او همچینن می‌گوید: انتقال سهام عدالت به متوفیان از طریق مسیر بازار سرمایه یعنی شعب منتخب بانک‌ها و کارگزاری‌های منتخب در سراسر کشور رایگان است. 

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: هرچند احکام غیربودجه‌ای بسیار حائز اهمیت است، اما باید تدبیری اندیشیده شود که به دلیل ماهیت غیربودجه‌ای این احکام، ساختار بودجه اصلاح و مورد بازبینی قرار گیرد.

او پیش از این گفته بود: زمانی که فردی اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام می‌دهد به این صورت نیست که در لحظه سود سهام عدالت برای او و دیگر ورثه واریز شود و روند این گونه است که در اولین فرصتی که سود سهام عدالت به تمام مشمولان پرداخت شود سود برای این فرد و سایر وراث واریز خواهد شد. یعنی اگر کسی بعد از مرحله اول و دوم واریز همگانی سود سهام عدالت اقدامات انتقال سهام عدالت متوفی خود را انجام داده باشد باید منتظر باشد تا سومین مرحله پرداخت سود سهام عدالت انجام شود تا سود‌ها را یکجا دریافت کند.

گفتنی است، بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» از جمله بخش‌هایی هستند که بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس اقدامات مربوط به انتقال سهام عدالت به وراث را رایگان انجام خواهند داد./باشگاه خبرنگاران

مبلغ جدید سهام عدالت اعلام شد

مشاور رئیس سازمان بورس وزارت اقتصاد و دارایی خبر داد: دولت برای نوزادان متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد باید مبلغی را جهت سرمایه گذاری در صندوق‌های سهامی قابل معامله (ETF) اختصاص دهد که این مطلب به اشتباه این گونه برداشت شده که این سهام همان سهام عدالت است.

والدین نوزادان باید از طریق ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و تکمیل مراحل پیش بینی شده اقدام به دریافت سهام برای نوزادان خود کنند دریافت کد سجام برای نوزادان از سوی والدین جزو شرایط ثبت نام سهام دولتی برای نوزادان است.

بانک‌های ملی و پست بانک هم به عنوان بانک‌های عامل برای واریز وجه به حساب نوزادان تعیین شده‌اند.

مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir

ورود به سامانه از طریق شماره همراه والدین فرزند

سهام عدالت

سود سهام عدالت چقدر است؟

انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد

پر کردن فرم اطلاعات و ارسال آن

انتخاب بانک عامل و سه صندوق سهام

ثبت نهایی اطلاعات مراحل تکمیلی توسط دستگاه‌های حاکمیتی پس از گرفتن کد سجام انجام می‌شود.

براساس قانونی که مهر ماه سال ۱۴۰۰ تصویب، شد دولت موظف است به نوزادان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون تومان سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس بدهد که این میزان برای نوزادان سال ۱۴۰۱ به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت.

سهام عدالت میلیونی برای مردم

در حال حاضر تنها اعتبار مالی برای متولدین ۱۴۰۱ فراهم شده است و در آینده پس از تامین، بودجه اوراق صندوق نوزادان متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز به آن‌ها اختصاص می‌یابد.

سهام اختصاص یافته تا پایان ۲۳ سالگی نوزادان بلوکه مانده و سود آن به حساب نوزاد اضافه می‌شود و در نهایت در ۲۴ سالگی مشمولان می‌توانند با برداشت سود سهام سرمایه‌ای برای اشتغال یا زندگی خود تامین کنند و یا با این سرمایه اولیه در بازار بورس به فعالیت بپردازند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بازگشایی نماد شرکت‌های استانی سهام عدالت براساس مصوبه شورای عالی بورس و بعد از برگزاری مجامع این شرکت‌ها خواهد بود.

می توان انتظار داشت در پاییز و زمستان امسال که سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ واریز می شود، باقیمانده سود سهام عدالت ۱۴۰۱ نیز به حساب سهامداران واریز شود.

واریز سود سهام عدالت در تابستان واریز می شود؟ این روزهابسیاری از افراد پیگیر زمان واریز سود سهام عدالت هستند و از این رو ما در اندیشه معاصر به دو تاریخ قطعی برای واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۳ پرداخته ایم و در انتها نحوه دریافت سود سهام عدالت متوفیان را بررسی خواهیم کرد.

سود سهام عدالت طی سال های اخیر در دو مرحله، یکی در پاییز و دیگری در اواخر زمستان به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شده است. سال گذشته سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین در سال ۱۴۰۲ سود سهام عدالت متوفیان نیز پرداخت شد. وعده داده شده افرادی که در زمستان سال گذشته سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند در خردادماه ۱۴۰۳ حساب آنها شارژ خواهد شد.در حالی که اعلام شده بود مرحله سوم سود سهام عدالت باقیمانده سال ۱۴۰۱ در خرداد امسال واریز می شود، در نیمه مرداد هنوز خبری از سود سهام عدالت نیست.

با توجه به بدعهدی برخی از شرکت ها، این احتمال وجود دارد که واریز سود سهام عدالت تا ماه ها به تعویق بیفتد.

با این وجود می توان انتظار داشت در پاییز و زمستان امسال که سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ واریز می شود، باقیمانده سود سهام عدالت ۱۴۰۱ نیز به حساب سهامداران واریز شود. از این رو فعلا تنها زمان های قطعی واریز سود سهام عدالت، آذر و اسفند ماه ۱۴۰۳ است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی