کد مطلب: 34145

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان همسان‌سازی | حقوق بازنشستگان وراث

نکته مهم درباره اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | محاسبه همسان‌سازی حقوق وراث بازنشستگان چگونه است ؟

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری توضیحاتی درباره نحوه محاسبه همسان‌سازی حقوق وراث بازنشستگان ارائه کرد.

نکته مهم درباره اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | محاسبه همسان‌سازی حقوق وراث بازنشستگان چگونه است ؟

حقوق بازنشستگان | معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص مبلغ علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق‌ که به حساب بازماندگان بازنشستگان کشوری واریز شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

به دنبال ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه و اجرای ماده ۲۹ آن، دولت به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان، مکلف به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شد و برای سال اول با اجرای ۴۰ درصد قانون، صندوق بازنشستگی کشوری به صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ ماهانه باید یک میلیون تومان به هر یک از بازنشستگان پرداخت کند که البته طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در روز چهارشنبه، قرار بر این شد که مبلغ علی‌الحساب قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا آخر همان روز یعنی چهارشنبه (۶ تیرماه) به حسابها واریز شود.

اما برخی بازماندگانِ بازنشستگان صندوق کشوری نسبت به میزان این پرداختی دچار ابهاماتی شدند چرا که رقم اعلامی صندوق یعنی ۳ میلیون تومان بابت معوقه علی‌الحساب همسان‌سازی به حساب آنها با مبلغی کمتر واریز شده است که رضا فیضی‌نژاد معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا، در این زمینه اظهار کرد: مبلغ علی‌الحساب ۳ میلیون تومان مربوط به مستخدمینی است که تا پایان سال ۱۴۰۲ بازنشسته یا از کار افتاده شده‌اند لذا در مواردی که شخص بازنشسته فوت کرده باشد، این مبلغ به صورت مساوی بین وراث قانونی وی که تاکنون حقوق وظیفه دریافت می‌کردند تقسیم و پرداخت می‌شود./ ایسنا

حقوق بازنشستگان

بازنشستگان مستمری بگیر این خبر مهم را از دست ندهند !

اسماعیل لله‌گانی درباره آخرین تصمیمات برای واگذاری بانک رفاه اظهار داشت: در حال سازمان تامین اجتماعی محدود ۳۴ درصد مدیریت بانک رفاه را در اختیار دارد و به دلیل اینکه سهام واگذار نکند، ۶۶ درصد از مدیریت این بانک به وزارت اقتصاد تعلق دارد اما در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ۱۰۰ درصد سهام‌دار است. پیگیر‌ی‌هایی در این باره انجام شده اما این پیگیری‌ها از سوی بانک نیست و در سطح بالاتری در حال اجرا است.

وی درباره حفظ منافع کارگران و بازنشستگان در واگذاری سهام بانک رفاه گفت: هنوز سهام بانک رفاه واگذار نشده اما اگر واگذاری انجام شود سیاست‌گذاری‌ها به این نحو خواهد بود که بخشی از سهام به کارگران واگذار شود و برنامه‌ریزی‌ها به این نحو است که خود صندوق‌های بازنشستگی و خود بازنشستگان سهام‌دار خواهند بود.

​مدیرعامل بانک رفاه درباره روند مولدسازی اموال مازاد بانک رفاه ادامه داد:‌ براساس آگهی‌هایی که منتشر شود هر فرد واجد شرایط می‌تواند در فرایند مولدسازی‌های اموال مازاد بانک رفاه حضور داشته باشد. تمام سهام شرکت‌ها و ساختمان را آگهی می‌کنیم و بعضا به صورت نقد و اقساط به فروش رفته‌است. اموالی که قیمت بالایی دارند به دلیل عدم قدرت خرید مردم هنوز به فروش نرفته‌اند.

لله‌گانی با بیان اینکه مرتبا املاک و سهام بانک رفاه برای فروش آگهی می‌شود، تقریبا تمام املاک مازاد بانک بیش از دو بار آگهی شده‌اند، افزود: در سال ۱۴۰۱ بانک رفاه بیشترین واگذاری را در بین سایر بانک‌ها داشته به طوری که ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک رفاه واگذار شد. عدد میزان فروش و واگذاری اموال مازا بانک رفاه در سال گذشته به دلیل اینکه صورت‌‌های مالی هنوز جمع‌بندی نشده‌اند، دقیق نیست و پس از نهایی شدن صورت‌های مالی، میزان دقیق واگذاری‌ها در سال ۱۴۰۲ اعلام می‌شود.

وی گفت: در سال جاری هم تمام املاک مازاد دوباره آگهی خواهند شد و البته باید این آگهی‌ها با قیمت‌های به روز شده منتشر شوند. تمام سهام‌های بانک به غیر از سهام‌های ابزاری مانند شرکت IT و صرافی و کارگزاری‌ها واگذار می‌شوند.

​مدیرعامل بانک رفاه همچنین درباره ارایه تسهیلات به بازنشستگان تاکید کرد: توانستیم سقف تسهیلات بازنشستگان را از ۲۰ به ۳۰ میلیون تومان افزایش دهیم و خوشبختانه از محل ارایه تسهیلات به بازنشستگان هیچ معوقه‌ای‌ نداریم و بازنشستگان و کارگران از خوش‌ حساب‌ترین‌ها هستند./100 آنلاین

حقوق بازنشستگان

شرط واریز علی الحساب متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان

محاسبات متناسب‌سازی بر اساس قانون نیازمند تدقیق و اعمال محاسبات در سیستم پرداخت است که بر اساس بند «د» تبصره۱۵ بودجه سال ۱۴۰۳، موضوع در حال پیگیری و تأمین منابع لازم از سوی دولت محترم است و به‌محض وصول منابع نقدی، مبلغ پیش‌پرداخت به‌صورت علی‌الحساب و مطابق اعلام دولت مردمی سیزدهم به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

 بازنشستگان مشمول متناسب‌ سازی در سازمان تأمین‌ اجتماعی، مابه‌التفاوت و علی الحساب متناسب‌سازی را از اول سال ۱۴۰۳ دریافت خواهند کرد.

سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص واریز پیش‌پرداخت متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و ماده ۲۹ الحاقی برنامه هفتم، بازنشستگان مشمول متناسب‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی، مابه‌التفاوت متناسب‌سازی را از اول سال ۱۴۰۳ دریافت خواهند کرد.

بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی  اطلاعیه، محاسبات متناسب‌سازی بر اساس قانون نیازمند تدقیق و اعمال محاسبات در سیستم پرداخت است که بر اساس بند «د» تبصره۱۵ بودجه سال ۱۴۰۳، موضوع در حال پیگیری و تأمین منابع لازم از سوی دولت محترم است و به‌محض وصول منابع نقدی، مبلغ پیش‌پرداخت به‌صورت علی‌الحساب و مطابق اعلام دولت مردمی سیزدهم به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، پرداخت مبلغ یک میلیون تومان علی الحساب به بازنشستگان تامین اجتماعی براساس بند د تبصره ۱۵ قانون برنامه بودجه ۱۴۰۳ کشور است. بند "د"- دولت مکلف است با رعایت سیاستهای کلی اصل چهل وچهارم (۴۴) قانون اساسی نسبت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده خود به سازمان تأمین اجتماعی، ومتناسب‌سازی حقوق ونیز حفظ قدرت خرید بازنشستگان تأمین اجتماعی، حداقل مبلغ یک میلیون و سیصد هزار میلیارد(۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به صورت نقدی یا ازطریق روشهای تهاتر، با رعایت اصل پنجاه و سوم (۵۳) قانون اساسی واگذاری سهام شرکتهای بورسی و غیر‌بورسی سودده، تهاتر میعانات گازی و نفتی، خوراک و انرژی واحدهای تولیدی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی وشرکتهای تابعه، واگذاری اوراق بهادار اسلامی (رایج بازار پول و سرمایه)منتشرشده توسط دولت، اعطای ضمانتنامه‌های دولتی و امتیازات مورد توافق و واگذاری طرح(پروژه)‌های دارای توجیه اقتصادی با درصد پیشرفت بالا وسایر موارد قابل واگذاری اقدام نماید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی