کد مطلب: 33835

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان مابه‌التفاوت | افزایش حقوق بازنشستگان

تامین اجتماعی باز هم به وعده‌اش عمل نکرد | بلاخره مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان کی واریز خواهد شد ؟

در حالی که تامین اجتماعی وعده داده بود مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان را با حقوق خرداد واریز کند، تا آخر خرداد به وعده‌اش عمل نکرد.

تامین اجتماعی باز هم به وعده‌اش عمل نکرد | بلاخره مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان کی واریز خواهد شد ؟

حقوق بازنشستگان | در حالی که تامین اجتماعی وعده داده بود مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان را با حقوق خرداد واریز کند، تا آخر خرداد به وعده‌اش عمل نکرد.

افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ با انتقادات بسیاری مواجه شد و علیرغم وعده‌های دولت و مجلس کمترین نسبتی با تورم ۵۰ درصدی نداشت. سازمان تامین اجتماعی که سختگیرانه و با جریمه‌های سنگین حق بیمه کارگران را وصول می‌کند، با وجود علم به نیاز مبرم مستمری‌بگیران، پرداخت افزایش حقوق فروردین ماه را به تاخیر انداخت. این سازمان حق بازنشستگان را حتی در اردیبهشت هم پرداخت نکرد و اعلام کرد این مابه‌التفاوت با حقوق خرداد پرداخت خواهد شد. در کمال تعجب سازمان بار دیگر پرداخت را به تعویق انداخت و اعلام کرد این مبلغ اندک، در پایان خرداد و پس از واریز حقوق به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

اما تامین‌ اجتماعی باز هم با ظلم به قشر ضعیف و مستحق بازنشسته تا این لحظه که آخرین روز خرداد است از پرداخت افزایش حقوق فروردین طفره رفته و بازنشستگان را چشم‌انتظار گذاشته است.

نقره‌داغ کردن این بخش از جامعه در حالی است که مدتها از وعده همسان‌سازی حقوق گذشته و بدون هیچ توجهی همه چیز به آینده سپرده شده است./برترین‌ها

شرایط دریافت حکم همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد 

بازنشستگان محترم کشوری ‌می‌توانن به صورت اینترنتی برای دریافت حکم همسان سازی خود اقدام کنند .

حقوق بازنشستگان کشوری سال ۱۴۰۳، به میزان ۲۰ درصد، نسبت به آخرین حکم حقوق سال قبل، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ متناسب با این مبلغ افزایش حقوق، اصلاح گردیده و از طریق سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دریافت می‌باشد.

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی بازنشستگان سایت صبا به نشانی و ادرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir/ قابل دریافت و مشاهده است.

بازنشستگان عزیز برای دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری باید به سایت صندوق بازنشستگی کشور به نام صبا مراجعه کنند و نسبت به آخرین وضعیت حکم حقوقی، فیش حقوقی و ثبت نام و دریافت وام اقدام کنند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود. اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است.

برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استاندارد‌های جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است. با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

حقوق بازنشستگان

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری

برای دریافت این حکم حقوق بازنشستگان باید به سایت https://services.sabasrm.ir/Hokm/ مراجعه کنید.

دریافت حکم حقوق صندوق بازنشستگی کشوری به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و بازنشستگان محترم می‌توانند با اطلاعات زیر، حکم حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند:

شماره دفتر کل

کد ملی

شماره حساب

منبع: تجارت نیوز

واریزی ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومانی به حساب بازنشستگان

صولت مرتضوی درباره این‌که با توجه به تغییر مجلس و تغییر دولت تا چند روز آینده در مورد موضوع همسان‌سازی در میان بازنشستگان نگرانی ایجاد شده که نکند این مساله به ماه‌های آینده و بعد از استقرار دولت چهاردهم موکول شود پاسخ شما به این نگرانی چیست، گفت: منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده که از محل سهام پرداخت شود که یک بخشی از آن ریال است که آن بخش به محض این که ریال‌اش تامین و پرداخت شود، اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یک بخشی هم سهام است؛ سهام کارخانه باید بیاید در تملک صندوق‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد بعد از آن که قرار گرفت تبدیل به نقدینگی و ریال شود و پرداخت شود که فرآیندش یک مقداری طولانی‌تر است و الان ما به دنبال اخد سهام هستیم.

وی با بیان این‌که باید پیش‌بینی کنیم که دولت چه سهامی دارد که واگذار کند، عنوان کرد: منظور از سهام، سهامی است که قدرت نقدشوندگی داشته باشد، یعنی ما بتوانیم آن را تبدیل به ریال کنیم و اِلا سهامی که قدرت نقدشوندگی نداشته باشد اساسا خیلی به درد ما نمی‌خورد. در حال تلاش هستیم. امیدواریم اتفاق بیفتد.

حقوق بازنشستگان

فیش جدید برای بازنشستگان صادر شد

حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از عدم واریز معوقات فروردین خبر داد. وی با بیان اینکه پرداخت مستمری خرداد بازنشستگان کارگری در حال انجام است؛ گفت: هنوز واریز معوقات فروردین آغاز نشده است.

او افزود: به احتمال زیاد، بعد از واریز آخرین مستمری‌ها، به عبارتی بعد از ۳۱ خرداد، واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری آغاز می‌شود.

ایزدان ادامه داد: در واقع، به نظر می‌رسد زمان پرداخت معوقات فروردینِ بازنشستگان و مستمری‌بگیران کارگری، روز‌های اوایل تیرماه خواهد بود. آخرین مستمری‌ها، ۳۱ خرداد واریز می‌شود و احتمالاً پس از آن، معوقات فروردین به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق این فرمول

جزئیات آپشن طلایی حقوق بازنشستگان در خردادماه به شرح زیر است:

واریز اعتبار ۵ میلیون تومانی سفر برای بازنشستگان در ماه اول دولت چهاردهم چکاپ سلامت رایگان سالانه برای کلیه اعضای خانواده بازنشستگان بالاتر از ۳۰ سال

‌کوتاه مدت: افزایش ۲.۵ میلیون تومانی حقوق کارگران در نیمه دوم ۱۴۰۳ با توافق کارفرمایان با هدف افزایش قدرت خرید کارگران عزیز و خروج از رکود

‌کوتاه مدت: افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات سرمایه در گردش بنگاه‌ها برای جبران افزایش هزینه‌های تولید

‌پیشرفت ایران نیازمند همکاری مشترک کارگران کارفرمایان و دولت مردان و زمینه سازی برای این همکاری و هم افزایی وظیفه دولت آینده است.

مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز بلافاصه پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد ماه، به‌طور جداگانه به حساب مستمری‌بگیران عزیز واریز خواهد شد.

افزایش سالیانه حقوق مستمری‌بگیران معزز این سازمان مطابق روال هر ساله، پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالیانه از سوی هیأت‌محترم وزیران و ابلاغ مصوبه مربوطه اجرایی می‌گردد. بر اساس اعلام قبلی سازمان تأمین‌اجتماعی، حقوق مستمری‌بگیران محترم در اردیبهشت ماه پس از اعمال افزایش‌های سالیانه محاسبه و پرداخت گردید و واریز حقوق خردادماه نیز همانند اردیبهشت ماه، طبق روال معمول و بر اساس حروف الفبا واریز خواهد شد.

بر همین اساس به اطلاع مستمری‌بگیران ارجمند می‌رساند، برابر برنامه‌ریزی انجام شده، پس از اتمام پرداخت کامل مستمری خرداد ماه که مطابق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود، مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز بلافاصله پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد ماه، به‌طور جداگانه به حساب مستمری‌بگیران عزیز واریز خواهد شد.

در روز‌های گذشته، فیش حقوقی خرداد ماه به همراه فیش معوقه فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

طبق اظهارات مدیران سازمان تامین اجتماعی، معوقات فروردین ماهِ بازنشستگان کارگری با حقوق خرداد پرداخت خواهد شد. پرداخت حقوق بازنشستگان از روز بیستم خرداد ماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

همچنین اینکه در سال ۱۴۰۰، سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان ۵۰٪ افزایش داشته است.

با توجه به لایحه‌ای که در تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تحویل شد، بودجه دستگاه‌های دولتی و اجرایی مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه در مورد افزایش حقوق کارمندان و حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ است و سقف افزایش حقوق برای بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۲ مشخص شد. بازنشستگان تامین اجتماعی هم در این گروه قرار می‌گیرند.

هنوز تاریخ دقیق پرداخت معوقات فروردین بازنشستگان کارگری مشخص نیست.

هنوز معوقات فروردین ماه بازنشستگان کارگری پرداخت نشده است؛ پیش از این قرار بود این معوقات با حقوق خرداد به حساب بازنشستگان واریز شود و فیش پرداخت آن نیز صادر شد. پس از آن، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد این مطالبات بعد از حقوق خرداد واریز می‌شود.

ایلنا نوشت:حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، با بیان اینکه پرداخت مستمری خرداد بازنشستگان کارگری در حال انجام است؛ گفت: هنوز واریز معوقات فروردین آغاز نشده است.

او افزود: به احتمال زیاد، بعد از واریز آخرین مستمری‌ها، به عبارتی بعد از ۳۱ خرداد، واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری آغاز می‌شود.

ایزدان ادامه داد: در واقع، به نظر می‌رسد زمان پرداخت معوقات فروردینِ بازنشستگان و مستمری‌بگیران کارگری، روز‌های اوایل تیرماه خواهد بود. آخرین مستمری‌ها، ۳۱ خرداد واریز می‌شود و احتمالاً پس از آن، معوقات فروردین به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی