کد مطلب: 33200

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید | یارانه معیشتی بازنشستگان

تصمیم دولت برای پرداخت یارانه معیشتی جدید | یارانه مخصوص بازنشستگان در راه است؟

بازنشستگان | رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از تامین ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تامین معیشت و آینده بازنشستگان و شاغلان کشور خبر داد.

تصمیم دولت برای پرداخت یارانه معیشتی جدید | یارانه مخصوص بازنشستگان در راه است؟

یارانه معیشتی |  داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود نوشت: با هدف بهبود رفاه اقشار کمتر برخوردار جامعه و ارتقا عدالت در دسترسی آحاد هموطنان به امکانات و زیرساخت‌های حیاتی، سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۳ اعتبارات بخش‌های مربوطه را با این نگاه افزایش داد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد دسترسی به آب آشامیدنی تصریح کرد: این هدف به عنوان پیش زمینه توسعه در بودجه ۱۴۰۳ مورد توجه قرار گرفت.

وی به افزایش ۷۳ درصدی طرح‌های تأمین آب به شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: ساخت طرح‌های سد و انتقال آب شرب ۷۳ درصد افزایش داشته و افزایش ۶۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری و طرح حاکمیت آب روی داده است.

یارانه معیشتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد حمایت از اقشار نیز افزود: در جهت حفظ کرامت انسانی و عدالت توزیعی، در تعامل با نهادهای مربوطه با افزایش میانگین ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است. همچنین افزایش ۲۳ درصدی امتیازات رفاهی نسبت به سال قبل روی داده است.

منظور همچنین در مورد برنامه دولت در پرداخت بدهی خود به تأمین اجتماعی نیز گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۳۰ همت از بدهی دولت به تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است. همچنین یک ردیف مستقل برای اجرای قانون حمایت از توان یابها با اعتبار ۱۳ همت و نیز افزایش ۳۰ درصد اعتبارات کمیته امداد امام خمینی روی داده است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه بنیاد شهید ۱۲ همت زیاد شد، اعتبارات بهزیستی ۶ همت افزایش یافت و اعتبارات کمیته امداد ۳.۱ همت افزایش یافت. در بخش بهداشت و درمان نیز، اعتبارات با ۲۹ درصد رشد همراه شد، جذب ۲۵ هزار نفر در کادر درمان و ۱۸۰۰ نفر در هیأت علمی بهداشت و درمان از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در زمینه پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته، عنوان کرد: در روزهای اخیر، پس از پیگیری‌های مکرر کمیسیون، آموزش تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم، ۶۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت باقیمانده مطالبات پاداش پایان خدمت بیش از ۶۶ هزار نفر معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰ تخصیص یافت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم ضمن قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همکارانشان در دولت، اضافه کرد: ما به جد پیگیر پرداخت این مبلغ تخصیص یافته هستیم.

وی یادآور شد: به عنوان یکی از متولیان حوزه آموزش بارها مطالبات فرهنگیان را از طرق مختلف پیگیری کرده‌ام، چرا که می‌دانم برای پرداخت این بدهی حتی یک روز را هم نباید ناچیز دانست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: از همین طریق نیز به نوبه خودم بابت تاخیر پیش آمده در پرداخت باقیمانده مطالبات پاداش پایان خدمت ناشی از اعمال رتبه بندی بیش از ۶۶ هزار نفر از معلمان صمیمانه عذرخواهی می‌کنم، چراکه می‌دانم قطعا در این مدت با توجه به شرایط دشوار اقتصادی سختی و عذاب فراوانی را متحمل شده‌اند.

یارانه معیشتی

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ضمن عذرخواهی مجدد، اظهار امیدواری کرد که دیگر هیچگاه شاهد تکرار چنین کاستی‌هایی در احقاق حقوق معلمان زحمتکش کشورمان نباشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجرا است، گفت: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و با توجه به اینکه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی می‌شود، معوقات هم پرداخت خواهد شد.

داود منظور در نشست خبری اظهار کرد: در برنامه هفتم موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که طی سه سال اجرای شود؛ به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود.

وی افزود: در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی پیش‌بینی شده امسال منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده به این موضوع اختصاص یابد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حق عائله‌مندی و اولاد حقوق بازنشستگان کشوری، مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری، پرداخت نشده است و همین موضوع باعث نارضایتی و اعتراض این قشر شده است.

هنوز داستان عدم واریز خسارات درمانی بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۲، تحت قرارداد شرکت آتیه‌سازان حافظ حل نشده است؛ در شرایطی که تازه پس از گذشت ۲ ماه از سال، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان این بار با بیمه ملت منعقد شده و هنوز درباره پرداختی‌های بازنشستگان در سال جدید اطلاع‌رسانی نشده، این قشر نازنین با ماجرای تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند.

بنابراین گزارش، داستان از این قرار است: «در حالی که قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه ۱۴۰۳، با تاخیر یک‌ماهه، از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین ماه نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، حالا نه‌تنها این وعده عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده و بازنشستگان در کمال تعجب با کاهش دریافتی مواجه شده‌اند.»

حال باید دید پاسخ مسوولان صندوق بازنشستگی در این‌باره چیست. از یاد نبریم که این قشر عمری را زحمت کشیده‌اند که در این سن و سال حداقل کمی طعم آرامش را بچشند.

کسور فروردین ماه حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران در ۲۵ استان کشور پرداخت شده است.

به گفته فعالان صنفی بازنشستگان، کسور فروردین ماه استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و گیلان هنوز پرداخت نشده و صندوق اعلام کرده تلاش برای تامین منابع لازم برای پرداخت کسور حقوق این استان‌ها ادامه دارد.

در تهران نیز کسور فروردین ماه بازنشستگان آموزش و پرورش این استان پرداخت شده و مابقی دستگاه‌ها پس از تامین اعتبار لازم پرداخت خواهد شد.

بنابه اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، سیاست پرداخت حقوق و متعلقات آن مثل کسور حقوق، با اولویت استان‌های کم برخوردار عملیاتی و اجرا می‌شود.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی