کد مطلب: 32901

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی مددجویان

طرح جدید دولت برای یارانه معیشتی بگیران | هدیه ویژه ۲ میلیون تومانی دولت برای خانوارهای داری سه فرزند

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام درباره خانواده‌های مشمول دریافت این بسته‌ها گفت: اولویت دریافت بسته با خانواده‌های محروم و پرجمعیت (بیش از سه فرزند) است و همچنین نوزادان با سن بیش از ۶ ماه مشمول این طرح نمی‌شوند.

طرح جدید دولت برای یارانه معیشتی بگیران |  هدیه ویژه ۲ میلیون تومانی دولت برای خانوارهای داری سه فرزند

یارانه معیشتی | این بسته‌های حمایتی که شامل ۴٠ قلم کالای با کیفیت ایرانی مورد نیاز نوزاد است به خانواده‌های واجد شرایط اهدا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام درباره خانواده‌های مشمول دریافت این بسته‌ها گفت: اولویت دریافت بسته با خانواده‌های محروم و پرجمعیت (بیش از سه فرزند) است و همچنین نوزادان با سن بیش از ۶ ماه مشمول این طرح نمی‌شوند.

ترکمانه گفت: در ۲ سال گذشته ۱۵ هزار بسته حمایتی در سراسر کشور توزیع شده است و مقرر شد تا پایان امسال نیز ٣ هزار بسته دیگر در سراسر کشور توزیع شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: در قالب طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، اقلام و هدایایی پس از ثبت نام خانواده‌های متقاضی در سامانه ایران جوان و ارزیابی به آن‌ها اهدا می‌شود که این اقلام شامل یک بسته لبخند مادری و یک کارت هدیه یک میلیون تومانی به ازای هر نوزاد و تامین ۶ ماه پوشک نوزاد است.

ترکمانه با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲، تعداد ۶۴۸ خانواده دارای فرزند چندقلو مورد حمایت ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفتند، گفت: در راستای حمایت از فرزندآوری و تحکیم خانواده، بسته‌های بانکی که شامل وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی، یک کارت هدیه یک میلیون تومانی برای مادر و افتتاح حساب سپرده بلندمدت ۲ میلیون تومانی برای نوزاد است، تخصیص داده‌ می‌شود که تا پایان سال گذشته ۱۰ هزار نفر در این خصوص به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در جهت کمک به کاهش هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور در مناطق محروم، تاکنون ۳ مرکز درمان ناباروری در استان‌های ایلام، سمنان و چهارمحال و بختیاری تجهیز کرده است و همچنین با هدف کمک به درمان این زوج‌ها تاکنون ۱۱ هزار و ۶۲۷ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ عامل معرفی شدند.

حسن سعدالدین، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان اظهار کرد: در آستانه ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ۱۱۰۰ بسته معیشتی در شهرستان‌های استان سمنان توزیع شد که به شکل هدفمند و محله محور در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این رزمایش که در محل برگزاری نماز جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان و خادمیاران رضوی برگزار شد تعداد ۱۱۰۰ بسته معیشتی در قالب نهضت کمک‌های مؤمنانه به ارزش ریالی هر بسته بیش از۷۷۰ هزار تومان جمعا به مبلغ ۸۴۷ میلیون تومان توسط خادمیاران، کانون‌های خدمت رضوی محله‌ای، خیرین و نیکوکاران به نیابت از ولی نعمتمان آقا علی‌ بن موسی‌ الرضا (ع) در راستای کمک به نیازمندان توزیع می‌شود.

سعدالدین هدف از اجرای طرح مواسات را همدلی، کمک و دستگیری از نیازمندان جامعه دانست و افزود: کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان در نظر دارد به صورت مستمر حمایت‌های معیشتی خود را از خانواده‌های نیازمند داشته باشد تا بتوان با اجرای این رزمایش‌ها مشکلی از مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر باز شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان با اشاره به اینکه با توزیع بسته‌های معیشتی بخشی از نیاز اقتصادی افراد کمتر برخوردار برطرف می‌شود، تصریح کرد: نهضت کمک مومنانه در راستای خدمت کریمانه و به منظور یاری رساندن به فقرا و نیازمندان است تا در تامین بسته‌های مواسات به منظور گستراندن سفره‌های اطعام برای محرومین یاری رسان این عزیزان باشیم./اقتصاد 100

 به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی به اطلاع هموطنان می‌رساند هر گونه خبر رسمی در این زمینه تنها از طریق مراجع رسمی و یا سامانه پیامکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع عموم مردم عزیز خواهد رسید.

وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی| خبر خوب کالابرگ برای دهک‌های یک تا پنج ۶۰۰ هزارتومان

​به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این طرح کودکانی که در دهک‌های یک تا پنج هستند مبلغ یک میلیون تومان و کودکان دهک شش و هفت مبلغ ۶۰۰ هزارتومان یارانه در ...

احمد اسماعیل‌زاده ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۵ هزار کودک تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفته‌اند، از احتمال افزایش حدود ۲۵ درصدی بودجه این طرح نسبت به سال گذشته خبر داد.وی در توضیح طرح امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال اظهار کرد: این طرح توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با کمک کمیته امداد انجام شد. در این طرح کودکان زیر پنج سالی که درگیر اختلال رشد بودند، به کمیته امداد معرفی می‌شدند و پس از ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد آن‌ها، افرادی که در دهک‌های پایین اقتصادی جامعه قرار داشتند، از سوی کمیته امداد برای خرید اقلام غذایی کمک مالی دریافت می‌کردند.وی در توضیح طرح امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال اظهار کرد: این طرح توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با کمک کمیته امداد انجام شد. در این طرح کودکان زیر پنج سالی که درگیر اختلال رشد بودند، به کمیته امداد معرفی می‌شدند و پس از ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد آن‌ها، افرادی که در دهک‌های پایین اقتصادی جامعه قرار داشتند، از سوی کمیته امداد برای خرید اقلام غذایی کمک مالی دریافت می‌کردند.

خبر خوب کالابرگ برای دهک‌های یک تا پنج ۶۰۰ هزارتومان

وی به برخی اشکالات در اجرای این برنامه از جمله ناکافی بودن مبلغ حمایتی و همچنین عدم کنترل بر این موضوع که آن مبلغ برای خریداری اقلام مورد نیاز کودک صرف می‌شود یا خیر، اشاره کرد و افزود: بر همین اساس نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و وزارت رفاه طی سال گذشته، طرح جدید امنیت غذایی کودکان اجرایی شد که خوشبختانه تاکنون نیزبه خوبی انجام شده است.

اسماعیل‌زاده در این باره افزود: در این طرح هم مبلغ حمایتی به میزان ۱۰ الی ۱۲ برابر افزایش یافت و هم شناسایی کودکان ۶ ماه تا پنج ساله‌ای که با اختلال رشد مواجه هستند از طریق بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان تغذیه در تمام شبکه‌های بهداشت درمانی کشور انجام و کد ملی آن‌ها استخراج می‌شود و از طریق وزارت بهداشت در اختیار وزارت رفاه قرار می‌گیرد و وزارت رفاه نیز این افراد را ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد می‌کند و اگر کودکی که دچار اختلال در رشد است در دهک‌های یک تا هفت باشد، تحت پوشش طرح امنیت غذایی کودک قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این طرح کودکانی که در دهک‌های یک تا پنج هستند مبلغ یک میلیون تومان و کودکان دهک شش و هفت مبلغ ۶۰۰ هزارتومان یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند. این مبلغ در کارت‌های کالابرگ ذخیره می‌شود و ما نیز می‌توانیم کنترل کنیم و سرپرست خانوار نمی‌تواند آن مبلغ را برای خرید چیزی به غیر از اقلام مشخص شده برای کودک هزینه کند.

۱۶ قلم مواد غذایی که شامل یارانه حمایتی می‌شوند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: این اقلام بر اساس تامین پروتئین و کالری مورد نیاز، اقلامی همچون برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و … بین ۱۱ تا ۱۶ قلم مواد غذایی است که بتواند نیاز‌های مادران باردار و شیرده و کودکان را به پروتئین و املاح تامین کند.

وی تاکید کرد: بنابراین تمام خانواده‌هایی که کودکان‌شان درگیراختلال رشد است، آموزش می‌بینند تا با توجه به نیاز کودک‌شان چگونه اقلام مورد نیاز را خریداری کنند. از آغاز این طرح حدود شش ماه گذشته است و ما از دانشگاه‌ها داده‌های این بازه زمانی را دریافت و بررسی می‌کنیم تا بدانیم کودکانی که تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، چه شرایطی دارند. اسفندماه این نامه را ارسال کردیم که صورت وضعیت را ارسال کنند و بررسی اولیه نتیجه گزارشات حاکی از آن است که این اقدام نتیجه‌بخش بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه پس از ارزیابی کامل، گزارشات کامل را در اختیار مردم قرار خواهیم داد، گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳۵ هزار کودک در کشور تحت پوشش این طرح قرار داشتند. در دور دوم اجرای این طرح نیز کد ملی‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و در اختیار وزارت رفاه قرار می‌دهیم.سانا

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی