کد مطلب: 32441

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان | واریزی ۱۰ میلیون تومانی به حساب این بازنشستگان

علی بهادری‌ جهرمی، دیروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان | واریزی ۱۰ میلیون تومانی به حساب این بازنشستگان

سخنگوی دولت تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیئت وزیران برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در جهت موضوع مهم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌ جهرمی گفت: هیئت وزیران، امروز با این آیین‌نامه که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت، تقدیم شده بود و در نشست‌های متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهاد‌های مختلف حمایتی هستند یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنان انجام می‌گیرد، مطابق این مصوبه داشته باشیم.

حقوق بازنشستگان متاهل با یک فرزند چقدر می‌شود؟

بنابراین بر اساس افزایش ۳۵ درصدی، یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت. گفتنی است که در سال ۱۴۰۳، حق عائله مندی برابر با ۵۰۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند برابر با ۷۱۶ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین بن کارگری به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و حق مسکن نیز برابر با ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است./ خراسان

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی