کد مطلب: 31523

سن بازنشستگی | تصویب افزایش سن بازنشستگی در مجلس | قانون جدید سن بازنشستگی

خبر فوری مجلس درباره سن بازنشستگی تامین اجتماعی | محاسبه دقیق سن بازنشستگی با یک روش ساده + فیلم

خبر داغی درخصوص تغییر سن بازنشستگی و نحوه ثبت نام بازنشستگی بیمه زنان منتشر شده است که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

خبر فوری مجلس درباره سن بازنشستگی تامین اجتماعی | محاسبه دقیق سن بازنشستگی با یک روش ساده + فیلم

سازمان تامین اجتماعی سن بازنشستگی خاصی را برای مردان و زنان تعیین کرده است. تا سال 1401 حداکثر سن بازنشستگی تامین اجتماعی برای زنان، 55 سال و برای مردان، 60 سال بود؛ اما این سن بازنشستگی، می تواند در شرایط خاصی تغییر کند. خبرهای جدیدی درباره افزایش سن بازنشستگی به گوش می رسد که جزئیات آن را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

تمامی افراد باسابقه زیر ۱۵ سال بعد از ۳۵ سال بازنشسته می شوند. طبق قانون، سن بازنشستگی برای بانوان تا اندازه‌ای از آقایان کمتر است؛ به‌طوری که حداکثر سن بازنشستگی تامین اجتماعی زنان در قانون ۵۵ سالگی ذکر شده است.

تمامی افراد باسابقه زیر ۱۵ سال بعد از ۳۵ سال بازنشسته می شوند. طبق قانون، سن بازنشستگی برای بانوان تا اندازه‌ای از آقایان کمتر است؛ به‌طوری که حداکثر سن بازنشستگی تامین اجتماعی زنان در قانون ۵۵ سالگی ذکر شده است.

تصویب برنامه هفتم توسعه و بدنبال آن موافقت شورای نگهیان با «افزایش سن بازنشستگی» و «متناسب‌سازی حقوق‌ بازنشستگان» فصلی جدید در سالهای‌ اشتغال و بیمه‌پردازی زنان و مردان ایجاد کرد؛ به‌طوریکه از این پس زنان در ۵۵ سالگی و مردان با رسیدن به ۶۲ سالگی و با داشتن ۳۰ و ۳۵ سال سنوات، می‌توانند «بازنشسته» شوند.

پایان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در شورای نگهبان، بندی از ماده ۲۹ لایحه درخصوص «افزایش سن بازنشستگی» در راستای «کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله» خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد، بدین ترتیب این بند نیز به تأیید شورای نگهبان رسید و علی‌رغم تمامی مخالفت‌ها، آب پاکی را به روی دست بیمه‌شدگان ریخت؛ لذا به ازای هر سال سنوات اشتغال بیمه‌شدگان، چندین ماه به سال‌های اشتغال آنها اضافه خواهد شد.

سن جدید بازنشستگی اعلام شد

تمامی افراد باسابقه زیر ۱۵ سال بعد از ۳۵ سال بازنشسته می شوند.

طبق قانون، سن بازنشستگی برای بانوان تا اندازه‌ای از آقایان کمتر است؛ به‌طوری که حداکثر سن بازنشستگی تامین اجتماعی زنان در قانون ۵۵ سالگی ذکر شده است.

سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی

متقاضیان ثبت نام بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی باید، به کارگزاران این بیمه و مدیریت استان ها مراجعه کنند و مبلغ و حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، کاملا بسته به سال های بیمه پردازی آن ها دارد؛ از مهم ترین شرایط و مدارک لازم برای این امر، می توان به برخورداری از مدارک هویتی، اشاره کرد.

از مهم ترین طرح های حمایتی دولت از زنان خانه دار روستایی و عشایری، پیش بینی و اجرا سازی طرح بیمه مادارن دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری است که سبب برخورداری این قشر، از حقوق بازنشستگی و خدمات درمانی و بیمه ای، خواهد شد.

سن بازنشستگی

یکی از مزایای طرح بیمه مادارن دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری، امکان بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی و برخورداری از حقوق این ایام است که تنها، در خصوص افراد واجد شرایط و برخوردار از مدارک لازم، امکان پذیر، خواهد بود.

لذا در مقاله حاضر، شرایط، مدارک لازم، سن و نحوه ثبت نام بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص مبلغ و حقوق بازنشستگی بیمه مذکور، توضیح داده شده است.

شرایط سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی

در توضیح شرایط بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی باید، آیین نامه اجرایی حمایت بیمه ای از مادران غیر شاغل (خانه دار) دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری و اصلاحیه بند (۱) ماده (۲) آیین نامه مذکور را مد نظر قرار داد؛ چرا که در حال حاضر و تا زمان نگارش این مقاله، تنها منبعی که در خصوص بیمه زنان خانه دار روستایی تعیین تکلیف نموده، آیین نامه مذکور است. 

آیین نامه اجرایی حمایت بیمه ای از مادران غیر شاغل (خانه دار) دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری، شرایط بخصوصی را برای بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، تعیین نکرده اما، با توجه به اینکه در اغلب موارد، شرایط بازنشستگی، در صندوق های بیمه ای مختلف، یکسان است، در زیر، شرایط بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، به طور اجمالی، مورد اشاره قرار گرفته است:

برخورداری از مدارک لازم و ثبت درخواست بازنشستگی و جزئیات سن بازنشستگی

برخورداری از شرط سنی پیش بینی شده برای این امر (از آنجا که تا زمان نگارش مقاله حاضر، شرط سنی ای در آیین نامه های مرتبط، ذکر نگردیده، پیش بینی می شود، بر اساس قانون جدید و آنچه در سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در خصوص شرایط سنی بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر، برای زنان و مردان آمده، این شرط سنی، داشتن حداکثر 55 سال سن یا 65 سال سن، باشد.)

مدارک لازم برای بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی و سن بازنشستگی

یکی از شرایط بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، برخورداری از مدارک لازم این امر است. لذا، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، در خصوص مدارک لازم برای بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، توضیح داده شده است. این مدارک، عبارتند از:

سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی

سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، پرسش اغلب افرادی است که از این بیمه، برخوردار بوده و قصد دارند، برای ثبت نام بازنشستگی این نوع از انواع قرارداد بیمه، اقدام کنند. لذا در این تیتر از مقاله دینا، سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در توضیح سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی باید گفت، تا زمان نگارش مقاله حاضر (دی 1402)، قانون گذار، در آیین نامه اجرایی حمایت بیمه ای از مادران غیر شاغل (خانه دار) دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری، از موردی تحت عنوان سن بازنشستگی زنان دارای این بیمه، صحبتی نکرده و در اصلاحیه بند (۱) ماده (۲) آیین نامه مذکور نیز شرط سنی مربوط به ثبت نام کنندگان این بیمه را، حذف نموده است.

بنابراین، همانطور که در تیتر اول مقاله نیز ذکر شد، در حال حاضر و تا زمان روشن شدن دقیق این امر، برای بررسی سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی​ باید، به قانون جدید یا آنچه در سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در خصوص شرایط سنی بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر، برای زنان و مردان آمده، مراجعه کرد؛ بر اساس موارد مذکور، این سن می تواند، 55 سال یا 65 سال باشد.

ثبت نام بازنشستگی و سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی

پس از بررسی شرایط، مدارک لازم و سن بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی در تیترهای قبلی مقاله، در این تیتر از مقاله حقوقی دینا، نحوه ثبت درخواست و ثبت نام بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی، مورد بررسی و توضیح، قرار خواهد گرفت.

در توضیح نحوه ثبت درخواست و ثبت نام بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی باید گفت، در حال حاضر و تا زمان نگارش این مقاله (دی ماه سال۱۴۰۲)، تمامی مراحل مربوط به بیمه زنان خانه دار روستایی، از طریق مراجعه حضوری به کارگزاران این بیمه و مدیریت استان ها انجام می شود و سایتی برای این کار، راه اندازی نشده است.

بنابراین، نحوه ثبت درخواست و ثبت نام بازنشستگی بیمه زنان خانه دار روستایی نیز به صورت حضوری و از طریق مراجعه به کارگزاران این بیمه و مدیریت استان ها انجام خواهد پذیرفت و فرد متقاضی باید، با در دست داشتن مدارک لازم، به مراجع مذکور، مراجعه کرده و فرم درخواست خود در این باره را تکمیل نماید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی