کد مطلب: 31502

بسته معیشتی | بسته معیشتی جدید | بسته معیشتی ایثارگران

بسته معیشتی 25 میلیونی رئیسی ویژه 22 بهمن واریز شد | استعلام بسته معیشتی در این سامانه + لینک ثبت نام

دولت به مناسبت ولادت امام علی و دهه فجر اقدام به اهدای بسته معیشتی میلیونی برای برخی از خانوارها کرده است که در ادامه شرایط دریافت این بسته معیشتی جدید را با هم می خوانیم.

بسته معیشتی 25 میلیونی رئیسی ویژه 22 بهمن واریز شد | استعلام بسته معیشتی در این سامانه + لینک ثبت نام

دولت برای کمک به دهک های پایین و اقشار کم درامد جامعه کمک های مالی و کالایی در قالب بسته معیشتی به سرپرستان آن خانوارها اهدا می کند. این بسته معیشتی در ارزش و مبالغ مختلفی می باشند. جزئیات پرداخت بسته معیشتی دولتی دی ماه را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

توزیع بسته معیشتی 25 میلیون تومانی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)

مسئول هیئت ایثارگران حضرت امیر(ع) صالح آباد از  توزیع ۵۰ بسته معیشتی و پول نقد و کیف و کفش و لوازم منزل در بین نیازمندان، به همت مرکز نیکو کاری کوثر صالح و هیئت ایثارگران حضرت امیر(ع) خبر داد.

حاج قدیر شکری در گفتگو با خبرگزاری بسیج در بهار اظهار کرد: همزمان با ولادت امام علی (ع) به همت مرکز نیکو کاری کوثر صالح و هیئت ایثارگران حضرت امیر (ع) ۵۰ بسته معیشتی و پول نقد و کیف و کفش و لوازم منزل بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به زندگی امیر المؤمنین (ع) دومین شخصیت جهان اسلام‌ که از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت:  زندگی امام(ع) روح فضیلت، پاکی، ایمان، تقوا، شجاعت، فداکاری و دستگیری از مستمندان بود‌ و برای هر کس بهترین سرمشق و عالی‌ترین الگوی زندگی است.

مسئول هیئت ایثارگران حضرت امیر(ع) صالح آباد گفت: این هیئت با تأسی از ابعاد شخصیتی بی‌همتا امام علی(ع) در خدمت‌رسانی و توجه به نیازمندان؛ که در این راه یک لحظه آرام و قرار نداشتند، تمام سعی و تلاش خویش را به کار می‌برد و دیگران را هم به این امر تشویق می‌کنند.

وی ادامه داد: با تأسی از فرمایشات پیامبر اسلام(ص) و الگو قرار دادن سیره امام علی(ع) و خدمت رسانی به نیازمندان در ذیل هیئت ایثارگران حضرت امیر(ع) مرکز نیکو کاری کوثر صالح آباد تشکیل و مدت چهار سال است به نیازمندان شهر رسیدگی می‌کند.

شکری تصریح کرد: در همین راستا و به مناسبت میلاد سراسر نور امامت و ولایت مولود کعبه مولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) ۵۰ بسته معیشتی شامل برنج، خرما، میوه ، سیب زمینی، ماکارونی، البسه، کیف و کفش و لوازم منزل و مبلغی هم پول هزینه خرید نان به ارزش ریالی ۲۵۰میلیون ریال در بین نیازمندان شهر صالح آباد توزیع شد.

آدرس سامانه جدید بسته معیشتی چیست؟

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

آدرس سایت حمایت بسته معیشتی جدید

توجه: هم اکنون سامانه برای سرپرستان خانواری که قبل تر از طریق تلفن گویا و سامانه قبلی ثبت درخواست نموده‌اند، آماده خدمت می باشد. سایر سرپرستان خانوار نیز طی اطلاع رسانی بعدی (در هفته آینده) می توانند جهت دریافت خدمات مدنظر(ثبت اعتراض جدید، مشاهده دهک، شناسنامه اقتصادی، اطلاعات ساختار خانوار و …) به سامانه حمایت معیشتی مراجعه نمایند. ثبت درخواست بررسی از طریق تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز فراهم است.

اهئای بسته معیشتی جدید برای این خانوارها

همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع)، استان سمنان سراسر نور و شور و سرور شد و مردم در مراسم مرتبط با این روز گرانقدر، حضور پیدا کردند.

جشن بزرگ ولادت با سعادت امام علی (ع) و روز مرد، همزمان با سایر نقاط ایران در سراسر استان سمنان برگزار شد. مردم متدین و خداجو و ولایتمدار استان سمنان با حضور در مساجد و محافل مرتبط با این روز، بار دیگر مقام مولود کعبه را گرامی داشتند.

در شهرهای استان سمنان علیرغم سرمای شدید هوا، موکب هایی برای پذیرایی برپا شده است. گروه‌های فرهنگی و هنری نیز این روزها در اوج فعالیت هستند. برگزاری پویش‌های مختلف برای کمک به نیازمندان از دیگر اقداماتی است که این روزها در استان سمنان شاهد آن هستیم تا مردم در سالروز ولادت با سعادت همای رحمت، از محرومان غافل نشوند.

بسته‌های معیشتی که به همت مردم نیک اندیش گردآوری شده امروز در استان سمنان توزیع شده است تا نیازمندان هم سهمی بزرگ از این جشن بزرگ داشته باشند. یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بخشندگی و کرم از ویژگی‌های بارز امام علی (ع) است، گفت: ایشان در کرامت و جود و بخشش یگانه بودند.

حجت الاسلام محمد حسین پور با بیان اینکه امام علی (ع) اسوه ایثارگری و بخشش بودند، تاکید کرد: درباره ایشان آمده که اگر یک انبار کاه داشتند نه تنها تا دانه آخر آن بلکه اگر جدای آن کرور های طلا داشتند هم می‌بخشیدند.

بسته معیشتی

وی با بیان اینکه این ایام فرصت‌هایی است که ما بتوانیم ویژگی‌های بارز علی (ع) را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنیم، افزود: اسد الله یکی از بهترین الگوها برای جوانان در کشورهای مسلمان محسوب می‌شود.

از سوی دیگر شاهد هستیم که مراسم گران سنگ و معنوی اعتکاف هم در بیش از ۹۰ مسجد استان سمنان در حال برگزاری است و در هشت شهرستان استان شاهد حضور معتکفان در مساجد هستیم آن هم در بهترین ایام رجب که درهای رحمت الهی بازتر از همیشه هستند.

امسال استقبال خوبی نیز از اعتکاف شده و مردم که بعد از مدت‌ها کرونا و محدودیت‌ها و … امسال می‌توانستند آزادانه تر در این مراسم حضور پیدا کنند، مشارکت پرشوری در این مراسم داشتند.

مراسم معنوی اعتکاف امسال قرار است در ۹۶ مسجد استان سمنان برگزار شود ۴۰ مسجد میزبان معتکفان برادر و ۵۳ مسجد میزبان اعتکاف خواهران خواهد بود همچنین ۶۴ مسجد در شهرهای استان و ۳۲ مسجد هم در روستاهای استان سمنان میزبان مراسم معنوی اعتکاف است.

جشن‌های بزرگ ولادت با سعادت حضرت علی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در جای جای استان سمنان برگزار شد و مردم استقبال گسترده‌ای از آن داشتند. مردم همچنین روز پدر را نیز گرامی داشتند در روزهای اخیر بازارها استان سمنان مملو از زنان و فرزندانی بود که برای پدرهایشان دنبال خرید کادویی به عنوان یادگاری بودند تا زحمات پدرها را گرامی بدارند.

گل فروشی‌ها نیز این روزها شلوغ ترین مکان‌های استان سمنان هستند تا شاخه گلی به رسم یادبود کنار هدیه‌های روز پدر قرار گیرد و از ارادت فرزندان به پدر و قدرشناسی خانواده خبر بدهد.

مراسم محوری جشن میلاد با سعادت امام علی (ع) هم در شهرستان‌های استان سمنان برگزار شد مراسم محوری در سمنان، دامغان و شاهرود با حضور مردم برگزار شد و در دیگر نقاط استان هم شاهد برگزاری مراسمی از این دست بودیم.

منبع: مهر
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی