کد مطلب: 31374

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

آغاز واریز 736 هزارتومان سود برای دارندگان سهام عدالت | خبر خوش رئیسی برای سهام عدالتی ها

دارندگان سهام عدالت گوش به زنگ باشند؛ قرار است دولت بزودی مرحله دوم سود سهام عدالت را با رقمی شگفت انگیز و جدید برای آنان واریز کند.

آغاز واریز 736 هزارتومان سود برای دارندگان سهام عدالت | خبر خوش رئیسی برای سهام عدالتی ها

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند .سود سهام عدالت 1402  دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

جی پلاس؛ به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مکاتبات و مذاکرات لازم برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد شد تا تا پایان سال باقیمانده سود سهام عدالت واریز شود.

واریز سود سهام عدالت از جمله موضوعات مورد توجه سهام داران است، واریز این سود در دو مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن در پاییز هر سال واریز می شود و مرحله دوم هم به روزهای پایانی سال اختصاص پیدا می کند.

در این بین اما با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ این پرسش در ذهن صاحبان سهام عدالت نقش بسته است که چه زمانی سود مرحله دوم به حساب شان واریز خواهد شد.

موضوع مهمی که مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به تازگی درباره آن توضیح داده است. محمد باغستانی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام کرده است: «سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.»

همچنین براساس اطلاعات منتشر شده درباره جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته اول دی، ۴ ناشر سود سنواتی و ۷ ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.

همچنین تا پایان هفته اول دی ماه امسال، ۷ ناشر«داروسازی‌ دانا، داروسازی زاگرس‌ فارمد پارس، سرما آفرین، دارویی ‌ره‌آورد تامین، گروه‌ مپنا، صنایع‌ فروآلیاژ ایران و توسعه‌ صنایع‌ بهشهر(هلدینگ)»، سود جاری ۴۴۶ هزار و ۳۲۱ سهامدار که شامل ۴۳۱ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت از این تاریخ

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: شرکت سرمایه‌گذاری استان زنجان هم همانند استان خراسان شمالی آگهی دعوت به مجمع را منتشر کرده است.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت سرمایه‌گذاری استان زنجان هم همانند استان خراسان شمالی آگهی دعوت به مجمع را منتشر کرده است مجمع استان خراسان شمالی به امید خدا بناست ۲۳ بهمن برگزار و مجمع استان زنجان نیز ۳۰ بهمن برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: هم‌زمان فراخوان برای داوطلبان جهت عضویت در شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی و زنجان هم منتشر شده است اشخاص حقیقی که می‌خواهند در مجمع به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شوند باید در سامانه ستان ثبت‌نام کنند تا اقدامات تایید صلاحیت مشخص شود و تنها اشخاص حقیقی می‌توانند در مجمع به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شوند که اول سهامدار باشند و بعد این که تأییدیه سازمان بورس مبنی بر تایید صلاحیت اخذ کرده باشند.

او می‌گوید: اشخاص حقوقی هم طبیعی است که قبل از مجمع نیازمند تایید صلاحیت نیستند و بعد از این که مجمع به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شدند نماینده خود را به سازمان معرفی و بعد از مجمع سازمان بورس صلاحیت نمایندگان را بررسی می‌کند.

پیش از این حمید رضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: طبق مصوبه شورای عالی بورس تا ابتدای شهریور سال ۱۴۰۳ کل مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید برگزار شود.

سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

منبع: فرارو
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی