کد مطلب: 31340

کتایون ریاحی | کتایون ریاحی و شهلا ریاحی | کتایون ریاحی کجاست

کتایون ریاحی داغدار شد | اولین استوری جانسوز زلیخای ایران برای همسرش + عکس اینستاگرام

امروز خبری غم انگیز به گوش رسید. کتایون ریاحی سیاه پوش همسر سابق خود شد.

کتایون ریاحی داغدار شد | اولین استوری جانسوز زلیخای ایران برای همسرش + عکس اینستاگرام

کتایون ریاحی در دومین تجربه خود با مسعود بهبهانی ازدواج کرد که وی از سهامداران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا می باشد. کتایون ریاحی فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات و مردم شناسی می باشد. کتایون ریاحی با نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر مشهور شد. کتایون ریاحی حالا موسس خیریه ای به نام کمک می باشد.

امیرفرشید رحیمیان، همسر سابق کتایون ریاحی درگذشت

امیرفرشید رحیمیان (نوازنده ترومپت، آهنگساز و رهبر ارکستر) امروز ۲۴ دی‌ماه درگذشت.

امیرفرشید رحیمیان امروز، یکشنبه ۲۴ دی‌ماه در ۶۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کتایون ریاحی

این هنرمند ۲۷ آذر سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. در سال ۱۳۴۹، همزمان با کلاس پنجم ابتدایی، وارد هنرستان عالی موسیقی شد.

او به دلیل عشق وافر به ساز ترومپت، پیشرفت چشمگیری در یادگیری و نواختن این ساز داشت؛ تا آنجا که در پایان نخستین سال یادگیری‌ ترومپت، در ۱۲ ‌سالگی موفق به اجرای کنسرتی در تالار هنرستان عالی موسیقی شد.

او زمانی که ۱۳ سال داشت، به ارکستر سمفونیک هنرستان عالی موسیقی به رهبری علی رهبری، راه یافت.

فرشید رحیمیان فعالیت حرفه‌ای خود را از سال۱۳۵۳ در ۱۵‌سالگی و با نوازندگی در ارکستر ژونس‌موزیکال آغاز نمود.

زنده‌یاد فرشید رحیمیان در سال ۱۳۵۵ به کنسرواتوار وین راه یافت. او همزمان با تحصیل، در کلاس‌های آهنگسازی و رهبری ارکستر توماس کریستین داوید شرکت کرد و پس از پایان تحصیلات در اواخر سال ۱۳۶۰ به ایران بازگشت و با کتایون ریاحی، بازیگر سینما، ازدواج کرد. او پس از بازگشت به ایران، به عضویت ارکستر سمفونیک تهران درآمد.

او همچنین از سال ۱۳۶۲ همکاری خود را با ارکستر سمفونیک صدا و سیما آغاز کرد و همزمان به عنوان آهنگساز، با گروه کودک و نوجوان نیز به همکاری پرداخت.

کتایون ریاحی

وی در سال ۱۳۶۴ برای آهنگسازی فیلم «از خرمشهر تا ابدیت» جایزه موسیقی متن جشنواره جوان را به‌دست آورد.

زنده‌یاد امیرفرشید رحیمیان در سال ۱۳۶۹، ارکستر فرهنگسرای بهمن را تأسیس کرد و پس از آن اولین ارکستر موسیقی پاپ پس از انفلاب ۱۳۵۷ را با ۱۲ نوازنده و با خوانندگی مهرداد کاظمی، تشکیل داد.

نوازندگی در بسیاری از آثار موسیقی ایران، آهنگسازی قطعات متعدد برای صدا و سیما ‌و فیلم‌ها و سریال‌ها، رهبری ارکستر، آموزش موسیقی و ترجمه کتاب دو جلدی «اطلس موسیقی» از دیگر فعالیت‌های امیرفرشید رحیمیان در این سال‌ها بوده است.

به نقل از سینما روزان ، امیرفرشید رحیمیان در دهه شصت و بعد از بازگشت به ایران با کتایون ریاحی، بازیگر سینما، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام پوریا است که او نیز راه پدر را ادامه داده و آهنگسازی می‌کند.

کتایون ریاحی

زندگی شخصی کتایون ریاحی

پدر و مادر  کتایون ریاحی اهل شیراز و گیلان هستند. پدر او اردشیر ریاحی نام پدر اوست که در بیمارستان چمران شیراز پزشک ارتوپد بوده و نام مادرش گیتی ریاحی است. او به طراحی لباس می پردازد. کتایون ریاحی یک برادر به نام علیرضا دارد که همچون او در عرصه بازیگری فعال است. کتایون ریاحی به ورزش به طور جدی می پردازد و طبق گفته خودش صبح‌ ها از ورزش صبحگاهی غافل نمی شود، همچنین یوگا، شنا و دوچرخه‌ سواری از ورزش‌ های مورد علاقه اوست که گاهی به آنها می پردازد. او هرگز تلویزیون تماشا نمی کند. کتایون ریاحی شنونده بسیار خوبی است و درد و ناراحتی مردم او را آزار می دهد و تلاش می کند کاری برایشان انجام دهد تا بدین ترتیب روحیه خودش هم آرام شود.

سن واقعی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی همان طور که اشاره شد متولد سال 1340 است و در حال حاضر 61 سال دارد.

ازدواج و طلاق کتایون ریاحی

کتایون دو بار ازدواج کرده است که مهر طلاق در شناسنامه او حک شده است.

ازدواج اول و پسرش پوریا

کتایون ریاحی پیش از اینکه وارد حرفه بازیگری شود با فردی به نام فرشید رحیمیان ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک پسر به اسم پوریاست. پسر کتایون ریاحی موسیقیدان است و تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی دارد. اولین آلبوم بی کلام او "پژواک سکوت" نام داشت. زندگی کتایون ریاحی با فرشید رحیمیان دوام نیاورد و طلاق و جدایی پایان آن بود.

کتایون ریاحی

ازدواج دوم کتایون ریاحی

کتایون ریاحی پس از شکست در ازدواج اولش برای بار دوم با مردی به نام مسعود بهبهانی ازدواج کرد که از سهامداران اصلی شرکت اویل ورد آمریکاست.

نویسندگی کتایون ریاحی برای کودکان

کتایون ریاحی به منزله رشته تحصیلی اش که ادبیات بود در کنار بازیگری به حرفه نویسندگی هم می پردازد. او 2 کتاب در شال 1393 منتشر کرد که دومین کتابش به نام "ماهی قرمز کوچولو" یک داستان کودکانه است. درواقه او کار خود را با نویسندگی برای کودکان آغاز کرد.

ماجرای خودسوزی کتایون ریاحی

به دنبال ماجرای خودسوزی و مرگ سحر خدایاری که به "دختر آبی" معروف شد و مقابل دادگاه خودسوزی کرد کتایون ریاحی از تصمیمی شبیه او پرده برداشت و گفت جلوی اقدام به خودسوزی اش را شاعر نام آشنا مرحوم افشین یداللهی گرفت.

این بازیگر تلویزیون و سینما در صفحه اینستاگرامش نوشت: «یک روز تاریک، تلخ و سیاهِ جور و ستم در اسفند ۹۵، تصمیم گرفتم جلوی قوه‌ی قضاییه خودسوزی کنم...

از چندنفری که می‌دانستند، تنها افشین یداللهی دست‌به‌کار شد، مثل همیشه، همچون یک فرشته... مرا واداشت بمانم و چند روز بعد خودش رفت...

اکنون هستم، ماندم و پیروز شدم و همچنان با شجاعت هستم ...

دخترم! سحر جان! متأسفم کسی نبود تو را از این کار منصرف کند...

کتایون ریاحی

بیایید همه به کمپین بیدار_شویم بپیوندیم و در این راه بیدار کنیم دختران و پسران سرزمینمان را...

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی