کد مطلب: 29734

قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا دست دوم

قیمت طلا در روز ۲۰ مهر ماه اعلام شد | خبر مهم از قیمت طلا برای طلابازان

قیمت طلا در آخر هفته اعلام شد.

قیمت طلا در روز ۲۰ مهر ماه اعلام شد | خبر مهم از قیمت طلا برای طلابازان

قیمت طلا در 20 مهر اعلام شد. قیمت طلا 18 عیار، امروز بالا رفت. قیمت طلا تحت تاثیر اخبار زلزله است . جدیدترین قیمت طلا امروز 20 مهر 1402 در بازار اعلام شد. تغییرات مهم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز را بخوانید.

 قیمت طلا امروز پنجشنبه به بالاترین حد ۲ هفته اخیر رسید زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا به دلیل رویکرد محتاطانه فدرال رزرو در مورد نرخ بهره کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم کلیدی برای شفافیت بیشتر در مسیر سیاست‌های آینده بودند.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۲ درصد افزایش به ۱۸۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید که بالاترین سطح از ۲۹ سپتامبر بود و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۷۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

صورت‌جلسه نشست سپتامبر فدرال رزرو نشان داد که عدم اطمینان فزاینده در مورد مسیر اقتصاد ایالات متحده، سیاست‌گذاران را در ماه گذشته به سمت موضع محتاطانه سوق داد.

قیمت طلا

برایان لان مدیر عامل GoldSilver Central سنگاپور گفت: ما تقریباً در پایان افزایش نرخ‌بهره هستیم و احتمالاً آخرین مورد از ۲۵ واحد است که تأثیر قابل توجهی بر بازار نخواهد داشت زیرا تا حد زیادی انتظار می‌رود اما یک چیز مطمئن این است که مردم انتظار دارند که نرخ بهره همچنان بالا بماند، بنابراین قیمت فلزات گرانبها پایین خواهد ماند.

نرخ‌های بهره بالا، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد که همچنان بیش از ۹ درصد از رکوردهای نزدیک به رکورد در ماه مه کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران همچنان احتمال افزایش نرخ بهره را در نشست دسامبر فدرال رزرو ۲۶ درصد می‌دانند.

طبق گزارش رویترز، قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۰۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۸۹ دلار و ۷۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۱۷۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بروزرسانی: پنجشنبه 20 مهر - 09:50

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 23,962,000

طلای ۲۴ عیار 31,948,000

طلای 18 عیار / 740 23,642,000

طلای دست دوم 23,642,080

آبشده کمتر از کیلو 103,810,000

مثقال طلا 103,800,000

انس طلا 1,871.12

سکه امامی تک فروشی 284,400,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 256,910,000

نیم سکه تک فروشی 156,500,000

ربع سکه تک فروشی 106,330,000

سکه گرمی تک فروشی 61,200,000

تمام سکه (قبل 86) 254,000,000

نیم سکه (قبل 86) 122,000,000

ربع سکه (قبل 86) 61,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 54,690,000

حباب سکه بهار آزادی 27,800,000

حباب نیم سکه 41,810,000

حباب ربع سکه 48,860,000

حباب سکه گرمی 32,910,000

قیمت طلا و سکه تا به امروز، هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشته است. سکه امامی حتی به کانال ۳۱ میلیون تومانی هم رفت، اما به تدریج، با تخلیه هیجانات ناشی از جنگ حماس و اسرائیل، روند قیمت‌ها کاهشی شد. در این شرایط، دو کارشناس در گفتگو با تجارت‌نیوز، تحلیل و پیش‌بینی خود را از شرایط حال و آینده قیمت طلا و سکه تشریح کرده‌اند.

طظنادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند رشدی بازار فلز زرد از ابتدای هفته جاری تا کنون، به تجارت‌نیوز گفت: «افزایش قیمت دلار در پی رخداد‌های منطقه، عامل اصلی رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی محسوب می‌شود.»

وی با تاکید بر اینکه با وجود افزایش قیمت‌ها روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد، خاطرنشان کرد: «با وجود بالا رفتن قیمت‌ها، اما تقاضا نیز تشدید نشده و شرایط بازار عادی است.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پیش‌بینی روند بازار در روز‌های آتی گفت: «با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها در روز‌های گذشته زیاد بوده، بعید است بازار میزبان نوسان چشمگیری در روز‌های آینده باشد. ولی اکنون نمی‌توان درباره مقطعی یا ادامه‌دار بودن روند صعودی بازار طلا نظر داد، یا آینده بازار را پیش‌بینی کرد.»

وی گفت: «باید منتظر اخبار و تغییرات در شرایط اقتصادی و سیاسی ماند. اما در مجموع اگر اخبار و اتفاقات خاصی رخ ندهد، نوسانات زیادی در بازار طلا نخواهیم داشت.»

سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا و جواهر و فعال اقتصادی نیز به تجارت‌نیوز گفت: «به دلیل رخداد‌های منطقه در روز‌های گذشته، قیمت دلار در بازار تهران افزایش داشت و بالا رفتن این اسکناس باعث شد که قیمت طلا و سکه نیز افزایشی شود.»

او در مورد شایعات مربوط به جو امنیتی و تعطیلی بازار طلا توضیح داد: «همیشه و در زمان‌های نوسان شدید قیمت، معامله‌گران این بازار سعی می‌کنند زودتر تسویه‌های روزانه را انجام دهند یا کمتر معامله کنند؛ که البته این موضوع منطقی است. باید توجه داشت نوسان روز‌های گذشته نیز به قدری شدید نبوده که بازار طلا بخواهد چنین واکنشی نشان دهد.»

وی افزود: «طی سال‌های گذشته بازار‌های مالی کشور نوسانات خیلی شدیدتر و بالاتری را تجربه کرده است و هیچ وقت اتفاق خاصی هم نیافتاده و بازار راه خود را ادامه می‌دهد. این نوسان نیز قابل توجه نبود.»ئ

اشرفی با اشاره به تاثیر طلای جهانی بر قیمت طلا و سکه ادامه داد: «بازار جهانی طلا نقش خیلی مهمی در روند قیمت در بازار داخلی طلا طی روز‌های آتی دارد. سیاست‌های فدرال رزرو در نرخ بهره باعث شد قیمت طلای جهانی با فشار به منطقه ۱۸۰۰ دلاری نزدیک شود.

اشرفی گفت: «از ابتدای سال تا الان قیمت طلا و سکه روند نزولی داشته است و بازار خیلی آرام پایین آمده و افزایش یا کاهش شارپی نداشتیم. اما وقتی رشد قیمت روز‌های اخیر و حتی امروز را با سال‌های قبل مقایسه می‌کنم نوسانات روز‌های اخیر چندان قابل توجه نبوده که بازار طلا واکنش خاصی (مانند تعطیل شدن یا جو امنیتی) از خود نشان دهد.»

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی