کد مطلب: 25957

سایپا| فروش فوری سایپا| پیش فروش سایپا

خبر مهم برای متقاضیان خودرو | خرید شاهین 300 میلیون تومان ارزان تر از بازار

سخنگوی وزارت صمت گفت: در دو ماه آینده ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو به قیمت کارخانه تحویل مشتریان در طرح یکپارچه عرضه خودرو می‌شود.

خبر مهم برای متقاضیان خودرو | خرید شاهین 300 میلیون تومان ارزان تر از بازار

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در صفحه شخصی خود از تحویل 250 هزار خودرو به متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه در دو ماه آینده خبر داد.

وی گفت: اردیبهشت و خرداد 250 هزار خودرو تحویل متقاضیان می‌شود. مرحله دوم ثبت نام از 16 اردیبهشت شروع می‌شود. اختلاف قیمت خرید خودرو در طرح یکپارچه با بازار آزاد زیاد است، مثلا در مورد شاهین 300 میلیون تومان ارزان تر، انتخاب با شماست که از بازار آزاد بخرید یا در طرح یکپارچه شرکت کنید.

امروز طی مراسمی که در شرکت مگاموتور از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا برگزار گردید، در محل خط تولید پیشرانه جدید این شرکت، از نسخه به روز شده و ارتقا یافته شاهین مجهز به پیشرانه جدید ME16 رونمایی بعمل آمد.

فیلم محصول شاهین با پیشرانه جدید ME16

پروژه تولید پیشرانه ME16 سایپا از اردیبهشت سال 1401 آغاز شده و بر اساس دانش فنی منتقل شده از طریق پروژه سایپا-سیتروئن طراحی و به مرحله تولید رسیده است. بر اساس قراردادی که گروه خودروسازی سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه در خصوص راه اندازی خط تولید پیشرانه EC5 در ایران داشته است گروه خودروسازی سایپا توانسته است به توان فنی تولید پیشرانه جدید خود یعنی ME16 دست یابد.

سایپا در همکاری با سازندگان قطعه و زنجیره تامین خود پروژه جدید تولید اولین پیشرانه 16 سوپاپ خود را شروع کرد و در ابتدای امسال به مرحله بهره برداری رسیده است. بر این اساس در ادامه خط تولید شرکت مگاموتور که از زمان قرارداد تولید خودرو رنو L90 ایجاد شده بود به تولید پیشرانه جدید این شرکت اختصاص داده شد. این خط تولید ساخت شرکت کروز آلمان است و در حال حاضر امکان خرید آن از نظر سیاسی و همچنین مالی وجود ندارد. این خط یک خط تولید کاملا اتوماتیک و برقی است و قابلیت تولید بدون خطا و پیشرانه شناسنامه‌دار را دارا است. به کمک این سیستم می‌توان مشخص کرد کدام قطعه و در چه تاریخ و ساعتی در کدام پیشرانه تولیدی مورد استفاده قرار گرفته است و در بخش خدمات پس از فروش امکان ارائه خدمات بهتر را فراهم می‌کند.

نمای عقب شاهین سایپا

خط تولید موجود برای تولید محصول جدید بروزرسانی شده است و در نهایت خط تولید جدید امکان تولید 610 واحد موتور را دارد.

بر اساس اظهارات مسئولان سایپا این موضوع منجر به تولید پیشرانه‌ای شده است که هم از نظر خدمات پس از فروش و هم از نظر مصرف سوخت در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و زنجیره تامین آن در داخل کشور قرار دارد.

در کنار خط تولید پیشرانه جدید، یک خط گیربکس دستی نیز در محل شرکت مگا موتور رونمایی شد. به گفته کارشناسان گروه سایپا این گیربکس 5 دنده در نوع خود بهترین گیربکس دستی موجود در کشور است و در ترکیب با پیشرانه جدید مصرف سوخت را بهبود بخشیده و همچنین چرخه محصول در شرکت سایپا را کامل کرده است.

خط تولید پیشرانه ME16 سایپا

پیشرانه ME16 و گیربکس 5 دنده تولیدی مگا موتور در گروه سایپا در محصول شاهین جدید بکار گرفته می‌شود و در نسخه اتوماتیک شاهین پیشرانه مشابه است اما گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از طریق شرکت DAE چین تامین می‌شود که تکنولوژی و ساخت آن از شرکت آیسین ژاپن است. مصرف سوخت آزمایشات برای شاهین دنده‌ای با وزن 1270 کیلوگرم عددی در حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر ثبت شده است که به گفته کارشناسان عدد مناسبی است اما همچنان کارشناسان شرکت سایپا بر روی کالیبراسیون این موتور و گیربکس جدید درحال کار هستند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی