کد مطلب: 25061

شکر| قیمت شکر امروز

آخرین قیمت شکر امروز 29 دی در بازار| شکر گران میشود؟ | قیمت شکر کام مردم را تلخ میکند ؟

روش جدید تعیین قیمت شکر و دونرخی کردن آن بازار این کالا را بستری برای ایجاد رانت و فعالیت دلالان می‌کند در حالی که بازار به تقویت عرضه نیاز دارد نه تحمیل قیمت.

آخرین قیمت شکر امروز 29 دی در بازار| شکر گران میشود؟ | قیمت شکر کام مردم را تلخ میکند ؟

تعیین دو نرخ متفاوت برای یک کالا بازار آن را تبدیل به بستر فعالیت دلالان و ایجاد رانت می‌کند. بنابراین اگر قیمت شکر برای مصرف‌کننده خرد و عمده تفاوت داشته باشد به جای اینکه تعادل از دست رفته به بازار برگردد، طرح شکر دونرخی از هدف اصلی خود باز می‌ماند و با شکست روبه‌رو می‌شود. خسارت این شکست هم از جیب مصرف‌کننده نهایی می‌رود که مجبور است کالا را با قیمت‌های گوناگون تهیه کند.

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، احتمال شکل‌گیری رانت و تقویت دلال‌بازی را با تغییر الگوی تعریف قیمت شکر از تک نرخی به دونرخی تائید کرد و گفت: این دونرخی‌ها به کل بازار را به چالش می‌کشند. با دونرخی شدن دلال‌ها شکر را از فروشگاه‌ها می‌خرند و با قیمت‌های مختلف در بازار آزاد می‌فروشند.

بر اساس نامه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به وزیر جهاد کشاورزی و صمت، از بهمن ماه، نرخ شکر برای اصناف و مصرف کنندگان عمده از نرخ شکر مصرفی مردم جدا خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نامه‌ای به وزاری صمت و جهاد کشاورزی نوشت از بهمن ماه، نرخ شکر برای اصناف و مصرف کنندگان عمده از نرخ شکر مصرفی مردم جدا خواهد شد.

بدین ترتیب مصرف کنندگان عمده شکر مانند کارخانجات غذایی، شکلات، شیرینی و ... که عمده مصرف شکر را دارند، باید به نرخ توافقی در سامانه بازارگاه اقدام به خرید شکر کنند و دیگر مثل سنوات گذشته خبری از نرخ مصوب ثابت نیست.

حالا از ابتدای بهمن ماه، کارخانجات تولیدکننده قند و شکر، نرخ فروش خود به اصناف و صنایع را بصورت توافقی تعیین میکنند که موجب رشد قابل توجه نرخ و مبلغ فروش و همچنین حاشیه سود شرکت‌های قندی خواهد شد.

سازمان میادین شهرداری تهران اعلام کرده است هر کیلو شکر تنظیم بازار به قیمت ۱۹۸۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می گیرد. بررسی های میدانی حاکی از آن است که امروز ۲۸ دی ۱۴۰۱ قیمت شکر در عمده فروشی های بازار آزاد کیلویی تا ۳۰۰۰۰ تومان هم رسیده است.

قیمت شکر عمده و خرده

قیمت شکر عمده تولید داخل برای دی ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۸۰۰۰ تومان برای هر کیلو گرم تعیین و تصویب گردید، بر همین اساس قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم شکر برای مصرف کننده هم توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان ۱۹۸۰۰ تومان اعلام شده است.

توجه داشته باشید که قیمت های ارائه شده در جدول زیر مربوط به قیمت شکر و قند عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای (کوروش، رفاه و…) و بازار میادین تره بار تهران بوده و شکر در بازار آزاد است.

قیمت شکر

قیمت شکر دولتی تنظیم بازار (محدود) هر کیلوگرم ۱۹,۸۰۰
قیمت شکر بسته بندی ۱ کیلویی ۲۲,۹۵۰
قیمت شکر بسته بندی ۳ کیلوگرم ۶۷,۰۰۰
قیمت شکر بسته بندی ۵ کیلویی ۱۱۰,۰۰۰
قیمت نبات شاخه درشت (شاخه ای) هر کیلو گرم ۳۲,۵۰۰
قیمت نبات شاخه باریک و ریز (شاخه ای) هر کیلو گرم ۳۴,۵۰۰
قیمت نبات چوبدار زرد و سفید و طعم دار هر کیلو گرم ۳۹,۰۰۰
قیمت انواع نبات تخته و خرد شده هر کیلو گرم ۲۹,۰۰۰

قیمت قند

قیمت کله قند هر کیلوگرم ۲۸,۰۰۰
قیمت قند شکسته فله هر کیلوگرم ۲۹,۰۰۰
قیمت قند شکسته بسته بندی (دولتی) ۱ کیلویی ۲۹,۹۰۰
قیمت قند شکسته بسته بندی ۳ کیلوگرم ۸۷,۵۰۰
قیمت قند شکسته بسته بندی ۵ کیلوگرم ۱۳۳,۵۰۰
قیمت قند شکسته بسته بندی ۱۰ کیلویی ۲۸۸,۰۰۰
قیمت قند حبه پرسی (چهارگوش) هر کیلوگرم ۲۶,۵۰۰

قیمت قند و شکر بسته بندی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ممتازنیوز، شکر تنظیم بازار در بسته های ۵ کیلویی به قیمت مصوب به صورت گسترده در میادین تره بار و فروشگاههای زنجیره ای در حال توزیع است.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی