کد مطلب: 37878

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان مبلغ

اطلاعیه فوری تامین اجتماعی برای بازنشستگان | ثبت نام وام بازنشستگان | این گروه از بازنشستگان وام ۳۰ میلیون تومانی می گیرند

طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی قرار است از ۲۱ مهر ماه ثبت نام مرحله سوم وام ضروری برای بازنشستگان این سازمان آغاز شود.

اطلاعیه فوری تامین اجتماعی برای بازنشستگان | ثبت نام وام بازنشستگان | این گروه از بازنشستگان وام ۳۰ میلیون تومانی می گیرند

وام بازنشستگان | طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی قرار است از ۲۱ مهر ماه ثبت نام مرحله سوم وام ضروری برای بازنشستگان این سازمان آغاز شود.

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. این وام که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

از شرایط ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر

دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال

عدم مسدودی حساب

مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی

عدم سابقه چک برگشتی

عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)

عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته

داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، وام‌ها پس از طی مراحل بررسی و تأیید، به‌صورت مرحله‌ای به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.

وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی، با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و فشارهای اقتصادی، می‌تواند به‌عنوان یک کمک مالی مهم برای این قشر باشد.

ثبت‌نام مرحله سوم این وام فرصتی است برای بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، تا با دریافت وام بخشی از نیازهای مالی خود را پوشش دهند.

سازمان تأمین اجتماعی همچنین اعلام کرده است که تعداد دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان در سال جاری به ۸۰ هزار نفر رسیده است.

وام بازنشستگان

ثبت نام وام بازنشستگان در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام، ابتدا باید به وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس https://www.cspf.ir/ بروید. بعد این مراحل را قدم به قدم جلو رفته و ثبت نام خودتان را کامل کنید:

در قسمت بالای سایت، روی «درگاه خدمات الکترونیکی» کلیک کنید تا به یک صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه از بخش تسهیلات مالی، روی قسمت «وام ضروری» کلیک کنید.

با این کلیک به صفحه جدیدی می‌روید، که تمام شرایط وام در آن نوشته شده‌است. این شرایط را به صورت کامل بخوانید و دکمه «ثبت نام» را بزنید.

اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، باید ابتدا یک حساب بسازید. بعد هم با کد ملی و شماره موبایل (به نام خودتان) وارد آن شوید. ورود به پنل شخصی شما، سه مسیر دارد: رمز ثابت، شناسایی دو عاملی و شناسایی سه عاملی.

بعد از وارد شدن به پنل کاربری خود، دوباره باید روی گزینه وام ضروری کلیک کنید. حالا اطلاعات خودتان به عنوان متقاضی را وارد کرده، و ثبت کنید. اگر یکی از وراث باشید، اطلاعات مورد نیاز کمی تفاوت خواهد داشت.

بعد از ثبت نام، باید منتظر اعلام نتایج و واجدین شرایط بمانید. بسته به تعداد متقاضیان و اولویت آن‌ها، پرداخت وام ضروری بازنشستگان به صورت مرحله‎‌ای خواهد بود. در پنل کاربری خودتان، می‎توانید از نتیجه درخواست وام مطلع شوید.

گاهی بانک‌ها بودجه مورد نیاز برای پرداخت وام را دارند و این مبلغ سریع پرداخت می‌شود، و گاهی هم زمان بیشتری می‎برد. مثلا در سال ۱۴۰۲، اولین سری وام ضروری روز ۳ خرداد برای بازنشستگان واریز شد.

وام بازنشستگان

سوالات متداول برای دریافت وام بازنشستگان

آیا وراث یک بازنشسته هم می‌توانند از فرصت وام بازنشستگی او استفاده کنند؟

بله؛ اگر به صورت جاری در حال گرفتن حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود باشند، با داشتن شرایطی می‎توانند برای دریافت وام اقدام کنند. البته که این افراد باید فرم تعهد وراث را به همراه دیگر وراث بازنشسته پر کرده، ضمیمه مدارک مورد نیاز داشته باشند.

آیا دریافت وام ضروری بازنشستگان محدودیت سنی دارد؟

بله؛ محدوده سنی ثبت‌نام وام صندوق بازنشستگی کشوری بین ۵۰ تا ۷۸ سال است.

آیا فرصت تغییر و اصلاح مدارک را در سامانه ثبت نام وام دارم؟

بله. اگر نیازی به اصلاح مدارک باشد، این موضوع به شما اطلاع‌‌رسانی خواهد شد. همچنین همیشه می‎توانید با وارد شدن به حساب کاربری خودتان، اطلاعات و مدارک را ببینید و در صورت نیاز تغییر بدهید

همه چیز درباره ثبت نام وام بازنشستگان

سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir، ​​ امکان درخواست انواع وام، من جمله وام ضروری در این سامانه را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، در زمان ثبت نام، ارائه می‌دهد.

سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir، ​​ همواره تسهیلاتی را مانند وام ضروری و وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان ارائه می‌کند که در صورت دارا بودن شرایط خاصی می‌توانند از آن بهره ببرند. از آنجا که ثبت نام و دریافت وام از این سایت، نیازمند آشنایی با بخش‌های مختلف آن و نحوه ثبت نام در سایت بوده، لازم است تا متقاضیان با بخش‌های مختلف سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری آشنا شوند.

در ادامه این مقاله به چگونگی ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری sabasrm.ir ۱۴۰۳، نحوه ثبت نام وام ازدواج، وام ضروری و تسهیلات خرید سهام، پرداخته شده و پس از بررسی شرایط و زمان ثبت نام، همچنین، مدارک لازم جهت انجام این امر، در خصوص دریافت فرم وام بازنشستگان، توضیح داده شده است.

کاربران، برای ورود به سایت ثبت نام وام بازنشستگان کشوری، باید به آدرس sabasrm.ir مراجعه کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی