کد مطلب: 37206

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کشوری | حقوق بازنشستگان واریز

فوری و رسمی | فیش حقوقی این بازنشستگان بارگذاری شد | خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان !

فیش حقوقی شهریورماهِ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از دو هفته پیش در سامانه مربوطه بارگذاری شد و بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

فوری و رسمی | فیش حقوقی این بازنشستگان بارگذاری شد | خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان !

حقوق بازنشستگان | فیش حقوقی شهریورماهِ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از دو هفته پیش در سامانه مربوطه بارگذاری شد و بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند. 

اما آنطور که ایلنا گزارش داده  در فیش‌های حقوقی، قانون متناسب سازی اجرایی نشده است و اکنون با گذشت دو هفته هنوز احکام حقوقی جدید بازنشستگان کشوری صادر نشده است. این در حالی است که حداقل انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی ار رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه این است که با تخصیص اعتبار مناسب، متناسب سازی را در ماه جاری اجرایی نماید و همچون بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به پرداخت مبالغ علی الحساب متناسب‌سازی از تیرماه تاکنون اقدام شود.

در همین راستا، محمد کردی، رئیس کانون بازنشستگان کشوری استان البرز، اعلام کرد که براساس برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان باید از ابتدای سال جاری براساس فرمول ۳۰-۳۰-۴۰ متناسب‌سازی شود. اما به دلیل تأخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی، بازنشستگان تنها سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب برای سه ماهه اول سال دریافت کرده‌اند و هنوز مابقی حقوق پرداخت نشده است.

لازم به ذکر است پرداخت حقوق و مستمری شهریور ماه براساس حروف الفبا از بیستم تا پایان ماه واریز می‌شود./اقتصادآنلاین

حقوق بازنشستگان

آخرین جزئیات از متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان

بازنشستگان کارگری همچنان در انتظار واریز یک‌میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای تیرماه هستند؛ در حالی که حقوق شهریورماه بازنشستگان در حال واریز است و بازنشستگان کشوری و لشگری، یک‌میلیون تومان تیرماه را دریافت کرده‌اند.

پس از تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در هیات وزیران دولت سیزدهم، از اواسط تیرماه ۱۴۰۳ واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی معادل ۳ میلیون تومان بابت سه‌ماهه نخست سال به‌حساب بازنشستگان آغاز شد.

با این اقدام دولت، این‌گونه قلمداد شد که اجرای این قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان رسماً آغاز شده است؛ اما وقتی یک‌میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه واریز نشد، این نگرانی در جمع بازنشستگان قوت گرفت که متناسب‌سازی معلق شده است. گرچه در آن زمان، پیگیری‌های همشهری از منابع مطلع در سازمان تأمین اجتماعی حاکی از این بود که متناسب‌سازی تعلیق نشده و جزو مطالبات بازنشستگاه منظور خواهد شد؛ اما هیچ تاریخ مشخصی برای زمان واریز این مطالبات ارائه نشد.

در این میان، صندوق بازنشستگی کشوری در روز هفتم شهریورماه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز برای واریز مبلغ یک‌میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه ۱۴۰۳ به‌حساب بازنشستگان کشوری تأمین و واریز این مبلغ آغاز شده است؛ این در حالی بود که همچنان بعد از گذشت سه هفته از این اطلاعیه، هنوز تکلیف بازنشستگان تأمین اجتماعی (کارگری) مشخص نشده است.

بر اساس قانون، منابع مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق ۱.۵ میلیون نفر بازنشسته کشوری از محل درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی افزایش مالیات ارزش‌افزوده تأمین می‌شود و برای متناسب‌سازی حقوق ۴.۲ میلیون نفر بازنشسته تأمین اجتماعی، دولت باید ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به تأمین اجتماعی را تسویه کند تا سازمان این پول را صرف متناسب‌سازی بازنشستگان خود کند.

با توجه به اینکه درآمدهای مدنظر از محل افزایش یک‌درصدی مالیات ارزش‌افزوده از ابتدای سال در حال تحقق بوده، عملاً مشکلی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری وجود ندارد؛ اما از قرار معلوم، در تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی مشکلی رخ داده که این سازمان موفق به تأمین اعتبار نشده است.

در جلسه‌ای که اخیراً هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور با علی بابایی کارنامی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کرده، به این نکته اشاره شده است که تأمین اجتماعی هنوز تاریخی برای واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه به‌حساب بازنشستگان اعلام نکرده و عجالتاً بازنشستگان تأمین اجتماعی نباید منتظر واریز باشند. نمایندگان بازنشستگان در این نشست، تسریع در پرداخت یک‌میلیون تومان بابت متناسب‌سازی و پیگیری تصویب لایحه دوفوریتی برای تحت شمول قرار گرفتن حداقل بگیران در متناسب‌سازی را نیز خواستار شده‌اند./همشهری آنلاین

حقوق بازنشستگان

واریز 1 میلیون تومان به حساب این بازنشستگان

یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشگری واریز شد.

شب گذشته، یک ماه علی‌الحساب بابت متناسب سازی تیرماه بازنشستگان لشکری به حساب مستمری‌بگیران این سازمان واریز شد.

​صندوق بازنشستگی لشگری اعلام کرده است «در اجرای ماده ۷ تصویب نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخه ۱۴۰۳/۰۵/۰۱ هیئت محترم وزیران، مبلغ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ به حساب مشترکینی که تا پایان سال ۱۴۰۲ بازنشسته/وظیفه بگیر/فوت شده‌اند، واریز گردید و در خصوص مستمری‌بگیران، این مبلغ بین تعداد مستمری‌بگیران هر خانواده تقسیم شد».

​این مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی مرداد است که به حساب بازنشستگان لشگری واریز شده است. به موجب جزء ( ۱ ) بند ( ر ) ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه، فقط مشترکینی که تا پایان سال ۱۴۰۲ خدمت آنان پایان یافته است، در شمول متناسب‌سازی قرار می‌گیرند./ ایلنا

حقوق بازنشستگان

خبر مهم درباره واریز و افزایش حقوق بازنشستگان

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه با وجود ابلاغ مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اما همچنان حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود؛ گفت: مقام معظم رهبری در یک دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در نکته‌ای بیان فرمودند که تعامل بین دولت و مجلس یعنی مجلس بار مالایطاق بر دوش دولت نگذارد و دولت هم نسبت به اجرای مصوبات مجلس متعهد و مقید باشد. در بحث قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مستحضرید که مصوبه‌ای گذرانده و منابع مالی آن دیده شده است. حتی ما در مجلس برای اجرای این مصوبه منابع پایدار پیش‌بینی کردیم، اما همچنان در اجرای آن توسط دولت عقب هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی و هیات رئیسه مجلس ادامه داد: البته در دولت گذشته این قانون ابلاغ و به صورت نیم‌بند اجرا شد، اما به صورت کامل اجرا نشده است. انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در اجرای این مصوبه تسریع کند تا بیش از این بازنشستگان ما در انتظار تحقق مصوبه قانونی و دارای منابع مالی پایدار مجلس نباشند.​/ ایلنا

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی