کد مطلب: 37155

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان شهریور | حقوق بازنشستگان افزایش

خبر فوری و رسمی درباره افزایش حقوق ۴۰ درصدی بانشستگان | حقوق بازنشستگان امسال چقدر باید اضافه شود ؟

نایب‌رئیس مجلس گفت: در قانون آمده است امسال حقوق بانشستگان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. بنابراین دولت چهاردهم باید این مورد را جدی بگیرد.

خبر فوری و رسمی درباره افزایش حقوق ۴۰ درصدی بانشستگان | حقوق بازنشستگان امسال چقدر باید اضافه شود ؟

حقوق بازنشستگان | علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 27 شهریور) در پاسخ به تذکر علی‌بابایی نماینده ساری در مجلس درباره لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در موضوع نظارت امروز، جلسه‌ هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها برگزار شد و موضوع نظارت بر اجرای برنامه هفتم توسعه مطرح شد و مورد تأکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: سه‌شنبه‌های نظارتی از دستاوردهای مجلس یازدهم است که ادامه این روند و تقویت بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز مورد تأکید است.

​نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: صحبت‌های آقای بابایی درباره این طرح درست است چون بعد از تصویب آن، مردمی که امنیت شغلی نداشتند امید پیدا کردند لذا این موضوع پیگیری می‌شود.

وی درباره قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: مجلس یازدهم مالیات بر ارزش‌افزوده را از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش داد که این یک درصد افزایش درآمدی حدود ۷۰ همت دارد. مردم از این افزایش مالیات مکدر شدند منتها این کار به‌خاطر جامعه بزرگ بازنشستگان به‌خصوص فرهنگیان انجام شد.

​نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق برنامه هفتم توسعه امسال باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۴۰ درصد از ۹۰ درصد شاغلان انجام شود لذا انتظار می‌رود دولت چهاردهم این موضوع را جدی بگیرد./همشهری آنلاین

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان جلو افتاد!

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه با وجود ابلاغ مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اما همچنان حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود؛ گفت: مقام معظم رهبری در یک دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در نکته‌ای بیان فرمودند که تعامل بین دولت و مجلس یعنی مجلس بار مالایطاق بر دوش دولت نگذارد و دولت هم نسبت به اجرای مصوبات مجلس متعهد و مقید باشد. در بحث قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مستحضرید که مصوبه‌ای گذرانده و منابع مالی آن دیده شده است. حتی ما در مجلس برای اجرای این مصوبه منابع پایدار پیش‌بینی کردیم، اما همچنان در اجرای آن توسط دولت عقب هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی و هیات رئیسه مجلس ادامه داد: البته در دولت گذشته این قانون ابلاغ و به صورت نیم‌بند اجرا شد، اما به صورت کامل اجرا نشده است. انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در اجرای این مصوبه تسریع کند تا بیش از این بازنشستگان ما در انتظار تحقق مصوبه قانونی و دارای منابع مالی پایدار مجلس نباشند.​/ ایلنا

حقوق بازنشستگان

تاخیر بی سابقه در واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

کارگری از تاخیر در پرداخت حقوق شهریور خود انتقاد کردند. براساس آنچه بازنشستگان اعلام کرده‌اند، مستمری مستمری‌بگیرانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» شروع می‌شود با ۴ روز تاخیر در ۲۴ ماه و آن‌هایی که نام خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، ۲۵ شهریور پرداخت ‌شده است؛ چهار روز تاخیر در جدول اعلامی تامین اجتماعی بی‌سابقه است.

بازنشستگان در تماس‌های مکرر ضمن انتقاد از این تاخیر می‌گویند: تاخیر ۴ روزه نظام زندگی ما را مختل کرده و همه برنامه‌هایمان را به هم ریخته است.

​«علی‌اکبر عیوضی» عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران در انتقاد از این تاخیر می‌گوید: این تاخیر طولانی نشان از ناتوانی مدیرعامل تامین اجتماعی و عدم درک معاونین مالی این سازمان از بحث مستمری و وضعیت مستمری‌بگیران دارد. در ۴۰ سال گذشته این تاخیر سابقه نداشته است؛ عجیب است که خودشان جدول اعلام می‌کنند ولی در اجرا آن را به دست فراموشی می‌سپارند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان زندگی خود را با روال پرداخت مستمری‌ها تنظیم کرده‌اند و حتی یک روز تاخیر همه مناسبات زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد؛ اضافه کرد: بازنشسته منبع درآمد دیگری ندارد و وقتی مستمری ماهانه با چهار روز تاخیر پرداخت می‌شود، مشکلات بسیار به وجود می‌آید؛ حتی ممکن است بازنشسته نان خالی در خانه نداشته باشد.

​عیوضی ادامه داد: متاسفانه درک درستی از زندگی بازنشستگان کارگری که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها زیر خط فقر هستند، ندارند؛ حقوق بازنشستگان، حقوق نجومی نیست که اگر با چند روز تاخیر پرداخت شد، آب از آب تکان نخورد؛ ما از وزیر کار جدید درخواست داریم به این موضوع ورود کرده و جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرند./ایلنا

حقوق بازنشستگان

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای تعدیل و افزایش حقوق آن‌ها بر اساس شرایط اقتصادی و نرخ تورم است تا قدرت خریدشان حفظ شود.متناسب سازی حقوق بازنشستگان به منظور تأمین معیشت مناسب برای بازنشستگان و جلوگیری از کاهش سطح زندگی آن‌ها در برابر افزایش هزینه‌ها انجام می‌شود.متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان می‌تواند به عنوان یک اقدام حمایتی از سوی دولت در راستای عدالت اجتماعی و احترام به زحمات سال‌های خدمت آن‌ها تلقی شود.اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تأمین منابع مالی پایدار است تا به طور مستمر و مؤثر انجام شود.

دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی را موضوع دوم مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرده و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود تا این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود.

مسئولان کانون کارگران بازنشسته، یک جلسه چهارساعته با نماینده مردم تهران در مجلس داشتند که در آن نسبت به بی‌توجهی به مطالبات بازنشستگان اعتراض شد.

علی اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور به همراه محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان و دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تهران با ابراهیم عزیزی نماینده تهران در مجلس برای طرح و پیگیری مسائل بازنشستگان جلسه‌ای چهار ساعته داشتند.

علی‌اصغر بیات در این مورد گفت: در این جلسه ۴ و نیم ساعته که در کانون عالی کارگران بازنشسته برگزار شد چند موضوع مطرح و آقای دکتر عزیزی در برخی موارد با تماس تلفنی با مسئول مربوطه پیگیر موضوع شد.

او تاخیر و تغییر در روند پرداخت حقوق بازنشستگان را اولین موضوع طرح شده با عزیزی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ وجه برای ما پذیرفته نیست. بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند. ما درخواست کردیم که سازمان برنامه و بودجه هر چه سریعتر ۱۳۰ همت مصوب مجلس را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

بیات پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی را موضوع دوم مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرده و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود تا این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود. از نماینده تهران خواستیم که پیگیری جدی کنید.

مسئولان کانون بازنشستگان کارگری، خواستار اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و تحت شمول قرار گرفتنِ حداقل‌بگیران شدند و تاکید کردند: بایستی احکام جدید بازنشستگان سریع‌تر صادر شود.   

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی