کد مطلب: 37039

یارانه نقدی | یارانه نقدی شهریور | یارانه نقدی دهک بندی

همه یارانه بگیران بخوانند | زمان واریز یارانه نقدی جدید شهریور ۱۴۰۳ | نحوه اعتراض به دهک بندی و استعلام با کد ملی + آموزش

دهک بندی یارانه یکی از مهمترین بخشهای سامانه ای افراد میباشد. افراد با ورود به سامانه موردنظرشان میتوانند به دهک بندی یارانه شان اعتراض کنند.

همه یارانه بگیران بخوانند | زمان واریز یارانه نقدی جدید شهریور ۱۴۰۳ | نحوه اعتراض به دهک بندی و استعلام با کد ملی + آموزش

دهک بندی یارانه نقدی یکی از مهمترین بخشهایی است که دهک تمامی افراد را مشخص کردند.

به گزارش اندیشه معاصر، دهک بندی یارانه یکی از مهمترین بخشهای سامانه ای افراد میباشد. افراد با ورود به سامانه موردنظرشان میتوانند به دهک بندی یارانه شان اعتراض کنند. دهک بندی یارانه تا به امروز ذهن تمامی افراد را به خودش مشغول کرده است. دهک بندی یارانه از کدام سایت قابل مشاهده است

آموزش اعتراض به دهک بندی یارانه نقدی

بر طبق اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خانوارهایی که به دهک‌ بندی یارانه خود اعتراض دارند می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir، درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارائه کنند.

۱. آدرس hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود وارد نمایید و گزینه «ورود به سامانه حمایت» را انتخاب کنید.

( توجه داشته باشید خدمات این سامانه برای سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، در صورت نیاز به اصلاح ساختار خانوار از طریق دستورالعمل های سازمان هدفمندی و پلیس +۱۰ اقدام فرمایید.)

یارانه نقدی

۲. در قسمت دوم وارد بخش احراز هویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می شوید، گزینه کاربر حقیقی را انتخاب کرده، سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد نمایید و پس درج کد امنیتی بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

(توجه: ضروری است کد ملی وارد شده متعلق به سرپرست خانوار باشد.)

در صورتی که برای اولین بار به نسخه جدید سامانه مراجعه کرده اید، لازم است مراحل ثبت نام را طی کنید.

۳. در این بخش شما وارد پروفایل کاربری خود در سامانه حمایت شده اید و می توانید دهک رفاهی خانوار خود و وضعیت یارانه را مشاهده نمایید.

۴. در صورت تمایل به ثبت درخواست بازبینی دهک خانوار، بر روی دکمه درخواست بررسی کلیک کنید و مراحل ذیل را دنبال کنید.

پس از تایید موافق نامه، فرایند ثبت درخواست برای شما آغاز می شود.

مرحله دوم : بررسی ساختار خانوار

( توجه: مرجع اطلاعات خانوار سازمان هدفمندی یارانه است، در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات اعضای خانوار خود، می بایست به همراه مدرک مورد نیاز که توسط سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده و در وبگاه آن سازمان موجود است به دفاتر پلیس + ۱۰ یا سایر دستگاه های معرفی شده توسط آن سازمان معرفی نمایید. در صورت انجام فرایند فوق، اطلاعات خانوار در دوره دهک بندی بعدی بروزرسانی خواهد شد)

مرحله سوم : بررسی اطلاعات خودرو اعضای خانوار

مرحله چهارم: بررسی اطلاعات درآمد اعضای خانوار

مرحله پنجم: بررسی اطلاعات بانکی اعضای خانوار

مرحله ششم: بررسی بیماری خاص یا معلولیت اعضای خانوار

مرحله هفتم: بررسی وضعیت فعالیت اعضای خانوار در بازار بورس

مرحله آخر : تایید تعهد نامه

در صورتی که مراحل درخواستی به درستی طی شده باشد، پیام زیر نمایش داده می شود، همچنین امکان پرینت رسید از طریق انتخاب گزینه چاپ وجود دارد.

لازم به ذکر است از قسمت تاریخچه درخواست ها می توانید از آخرین وضعیت درخواست خود اطلاع کسب کنید.

یارانه نقدی

نحوه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها اعلام شد

علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ۵ ساله ششم، برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال(هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: وی ادامه داد: باتوجه به آخرین «دهک‌بندی»، خانوارها می‌توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. البته سامانه حمایت طی چند روز گذشته با اختلال مواجه بود، اما هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود معترض هستند، افزود: بررسی‌ها به مرور صورت می‌گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده‌ها ثبتی است و به‌روزرسانی‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، تا زمان اعمال و به‌روز رسانی، تغییری در روند یارانه‌بگیری فرد ایجاد نمی‌شود.

محمدی تصریح کرد: البته در برخی مواقع ممکن است دستگاه‌های حمایتی برای اولویت قرار دادن افرادی با شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز براساس ویژه بودن شرایط، بررسی آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می‌توانند با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخ گویی در روزهای گذشته با ترافیک روبرو بودیم و سعی براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تقویت شود./خبر آنلاین

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه  نقدی جدید شهریور

رحله ۱۶۳ یارانه نقدی در شهریور ۱۴۰۳ طبق روال قبل بر اساس دهک‌بندی، به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مرحله اول یارانه این ماه یعنی دریافتی دهک های یک تا سه در تاریخ یک شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و مرحله دوم واریزی ها که دریافتی سایر دهک های درآمدی است(دهک‌های ۴ تا ۹)، ساعت ۲۴ جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ انجام می شود.

به زیان ساده در تاریخ ۲۵ شهریور، یارانه نقدی به‌حساب کسانی واریز می‌شود که یارانه ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کردند و یارانه کسانی که به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کردند در ۳۰ شهریور ماه واریز می‌شود.

همچنین مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در تاریخ بیستم هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت، از ابتدای هر ماه به حساب سرپرستان خانوارهای واجد شرایط واریز می‌شود./ایمنا

سایت دهک بندی یارانه نقدی

سرپرست هر خانوار می‌تواند در وبگاه hemayat.mcls.gov.ir دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود ببیند.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی