کد مطلب: 36925

زمین رایگان | زمین رایگان مستاجران

خبر خوش دولت برای مستاجران با پروژه جدید مسکن | ثبت نام متقاضیان زمین رایگان و مسکن دولتی فرصت را از دست ندهید

معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین ۵۰ هزار هکتار زمین برای طرح ملی مسکن خبر داد.

خبر خوش دولت برای مستاجران با پروژه جدید مسکن | ثبت نام متقاضیان زمین رایگان و مسکن دولتی فرصت را از دست ندهید

زمین رایگان | ارسلان مالکی در پایان بازدید خود از پروژه‌های نهضت ملی مسکن خوزستان اظهار کرد: برای اجرای قانون هفتم پیشرفت و توسعه و اجرای قانون جهش تولید مسکن، اقدامات خوبی در سطح کشور انجام و تاکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین در محدوده شهر و یا حاصل از الحاق شهرهای کشور تامین شده است.

وی ادامه داد: این زمین‌ها به مرور و با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح قرار خواهند گرفت و لازمه این اراضی، آماده‌سازی آن‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرده که متعهد شدیم این اراضی را پس از آماده‌سازی در اختیار مردم قرار دهیم.

مالکی ادامه داد: تاکنون آماده‌سازی ۲۹ هزار هکتار از این اراضی، از مرحله طراحی خارج شده و به مرحله اجرا رسیده است. مابقی اراضی نیز در مرحله آماده‌سازی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های ویژه است و متعهدیم مسکن مهر که باقی مانده از طرح‌های گذشته است و طرح اقدام ملی و نهضت ملی را بر اساس تعهد، به پایان برسانیم.

مالکی بیان کرد: بازدیدها نیز به منظور پایش آخرین وضعیت اجرای طرح‌های مسکن انجام می‌شود تا اگر نیاز به کمک، تصمیم یا مصوبه خاص است، بتوانیم کار را تسهیل کنیم. امروز نیز بازدیدی از طرح نهضت ملی مسکن اهواز داشتیم که با وجود موانع اما پروژه‌ها در حال اجرا است.

وی در خصوص پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز، گفت: از این پروژه بازدیدی داشتیم. این پروژه منابع دولتی و عمومی ندارد و مردم سال‌هاست انتظار تکمیل آن را دارند. خوشبختانه با توجه به منابع داخلی سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق ملی مسکن، پیشرفت خوبی داشته و تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی تحویل متقاضیان داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پروژه‌های طرح ملی مسکن نیز در حال اجراست و موانعی که پیش روی این پروژه‌ها است رفع خواهد شد.

مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز اظهار کرد: امروز به منظور سرعت‌بخشی و تصمیم‌گیری برای تامین زمین ساخت پروژه‎های ملی مسکن و تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر باقی‌مانده، توسط معاون وزیر بازدیدهایی انجام شد. همچنین جلسه هیات مدیره برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی افزود: در خصوص طرح ملی نهضت ملی مسکن، ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین شناسایی شده که ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار در داخل محدوده شهرها بوده و آماده‌سازی دو هزار و ۱۰۰ هکتار در کمیسیون‌های مربوطه انجام شده است و در این زمینه حدود ۸۰ هزار واحد مسکونی در مرحله عملیات اجرایی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: متقاضیان واجد شرایطی که تاکنون احصا شده‌اند حدود ۴۳هزار نفر هستند که ۲۱ هزار واحد به متقاضیان تخصیص داده شده است. باقی مانده متقاضیان باید آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کنند تا متقاضی نهایی شوند.

بیات منش گفت: همچنین دو هزار خانواده واریز اولیه داشته‌اند. ۲۰ هزار نفر هم تایید اولیه شده‌اند اما واریز صورت نگرفته است. به اندازه کافی زمین وجود دارد و در صورت واریز وجه، پروژه‌هایی در قالب واگذاری زمین گروه ساخت به صورت ۹۹ ساله یا انبوه ساخت به درخواست متقاضی تعریف خواهد شد./ایسنا

زمین رایگان

زمین رایگان-پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی

پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی و مشاهده وضعیت وام در mrud.ir را برایتان شرح داده ایم و ضمن توضیحاتی درباره چگونگی پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی به شرح کاملی در رابطه با وام ودیعه مسکن پرداخته ایم؛ قبل از مطالعه این گزارش یادآور می شویم که سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی به آدرس tem.mrud.ir می‌باشد که متقاضیان برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن خود اقدام کرده‌اند.

زمین رایگان-مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن

افرادی که درخواست تسهیلات برای اجاره خانه خود را در سامانه وام ودیعه مسکن ثبت کرده‌اند، با مراجعه به سایت مذکور و با ورود به بخش (مشاهده و پیگیری درخواست‌ها) می‌توانند وضعیت درخواست خود را پیگیری کرده و از طریق کد ملی درخواست تسهیلات اجاره خانه ۱۴۰۳ را مشاهده نمایند.

یکی دیگر از روش‌های پیگیری درخواست تسهیلات، از شماره تلفن پیگیری وام ودیعه مسکن و ارتباط با پشتیبانی سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن است که در ادامه این شماره‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

علاوه بر این از آنجا که برخی از افراد ممکن است در ارتباط با نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن از طریق سامانه tem.mrud.ir نیازمند دریافت راهنمایی باشند، در ادامه به نحوه ورود به سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی و چگونگی مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن اشاره خواهیم کرد.

معرفی سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی

یکی از طرح‌های حمایتی دولت جهت مقابله با بحران مسکن راه اندازی سامانه tem.mrud.ir برای ثبت‌نام ودیعه وام مسکن است. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت درخواست تسهیلات اجاره خانه در سال ۱۴۰۳ فقط از طریق سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به آدرس tem.mrud.ir انجام می‌شود و افراد فقط از طریق همین سایت می‌توانند برای اسم‌نویسی خود اقدام کنند و دیگر سایت‌ها مورد تأیید نخواهد بود.

ثبت‌نام در سامانه ودیعه مسکن به این معنی است که افرادی که اقدام به ارسال درخواست تسهیلات اجاره خانه می‌کنند، فقط در صورت داشتن شرایط اعلام شده از تسهیلات برخوردار شوند. علاوه بر این متقاضیان می‌توانند از نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از طریق همین سامانه مطلع شوند. وزارت راه و شهرسازی این امکان را برای افراد فراهم کرده است که بتوانند با مراجعه به سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایند.

پس از اینکه متقاضیان اقدام به ثبت‌نام در سامانه وام ودیعه مسکن می‌کنند، مدتی طول می‌کشد تا اسامی آنها برای دریافت تسهیلات اجاره خانه از سوی سامانه ثبت‌نام ودیعه مسکن در صورت احراز شرایط اعلام شود./

به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی برای مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی را راه اندازی کرده است که افراد بتوانند با مراجعه به آن، درخواست خود را پیگیری نمایند.

در حقیقت سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن دارای بخشی برای مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و پیگیری درخواست‌ها از طریق کد ملی می‌باشد و افراد می‌توانند از نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و آخرین بررسی وزارت راه و شهرسازی مطلع شوند.

لازم به ذکر است سامانه نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، فقط سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی نیست و شما می‌توانید پیگیر ثبت‌نام مسکن ملی از طریق این سامانه نیز باشید.

در ادامه به مراحل مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و درخواست تسهیلات اجاره خانه در سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی اشاره خواهیم کرد.

چگونگی پیگیری وام ودیعه مسکن

به گزارش اندیشه معاصر، در بعضی از سامانه‌های دولتی مانند در سامانه املاک و اسکان متقاضیان باید برخی از موارد را رعایت از جمله ثبت‌نام را رعایت کننند، اما اسم‌نویسی در سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اختیاری می‌باشد. افرادی که شرایط لازم برای وام ودیعه مسکن را داشته باشند، در بازه زمانی تعیین شده می‌توانند به سایت tem.mrud.ir مراجعه و برای دریافت تسهیلات اجاره خانه اقدام کنند.

چنانچه افرادی که در این طرح شرکت کرده، در فاصله زمانی میان اسم‌نویسی در سامانه و اعلام نتایج قصد پیگیری نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن را داشته باشند، می‌توانند برای مشاهده اسم‌نویسی از طریق سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی اقدام کنند.

چگونگی پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی

ثبت‌نام برای وام ودیعه مسکن به معنی قبول درخواست متقاضیان نیست، بلکه افرادی که اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، پس از تأیید از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک‌ها معرفی خواهند شد. افراد پذیرفته شده باید مدارک مربوط را به بانک عامل ارائه کنند و ضامن‌های خود را معرفی نمایند.

برای اطلاع از نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و پیگیری وام ودیعه مسکن، افراد می‌توانند از طریق سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی وضعیت درخواست خود را ببینند.

در این مرحله متقاضیان باید با جستجوی آدرس tem.mrud.ir وارد سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی شده و در بخش مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و پیگیری درخواست‌ها، با وارد کردن کد ملی و دریافت رمز عبور، مراحل پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی را انجام دهند. نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن و مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن با کد ملی براساس مراحل زیر می‌باشد:

در مرحله اول باید سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن شوید و گزینه ” مشاهده پیگیری درخواست ” را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد کد ملی خود را ثبت کنید.

در ادامه یک رمز عبور به شماره همراهی را هنگام ثبت نام در فرم درج کرده‌اید، ارسال خواهد شد که جهت پیگیری وام ودیعه مسکن باید آن را در کادر مشخص شده، وارد کنید.

چگونگی پیگیری وام ودیعه مسکن با موبایل

برای حمایت از مستاجران، برخی از افرادی که واجد شرایط هستند باید به بانک‌های تعیین شده برای دریافت وام کمک هزینه ودیعه مسکن مراجعه کنند. وزارت راه و شهرسازی سامانه طرح ملی مسکن را ایجاد کرد تا افرادی که در پرداخت هزینه اجازه خانه با مشکل مواجه هستند، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

افراد متقاضی می‌توانند از طریق گوشی همراه خود به سامانه نهضت ملی مسکن وارد شده و به صورت آنلاین فرم ثبت‌نام خود را برای دریافت نمودن وام ودیعه تعیین شده در هر شهر تکمیل کنند.

از این رو افرادی که موفق به شرکت در طرح ودیعه مسکن شده‌اند، می‌توانند با استفاده از موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ به سامانه وام ودیعه مسکن به آدرس tem.mrud.ir مراجعه کرده و برای دریافت وام مورد نظر، با انتخاب گزینه مشاهده و پیگیری درخواست ثبت شده، از پاسخ نهایی اعلام شده مطلع شوند.

شماره تلفن پیگیری وام ودیعه مسکن

افرادی که برای وام ودیعه مسکن اقدام کرده‌اند، می‌توانند از طریق شماره‌های اعلام شده از طرف سامانه tem.mrud.ir مراحل پیگیری این تسهیلات را انجام دهند. در بخش قبل به نحوه مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن از طریق سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی اشاره کردیم. گفتنی است شما بدون وارد کردن کد ملی نمی‌توانید مراحل استعلام جواب دریافت وام را انجام دهید.

افرادی که پیگیر مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن بوده و نمی‌توانند از طریق سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی مراحل مشاهده وضعیت وام ودیعه و نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن را طی کنند، می‌توانند از طریق شماره تلفن پیگیری وام ودیعه مسکن، پیگیری وضعیت خود باشند.

وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان شرایطی را ایجاد کرده تا بتوانند با شماره تلفن پیگیری وام ودیعه مسکن که شامل شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۱، ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰، ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۲، ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۴ و ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۳ هستند، تماس بگیرند و کارشناسان در ساعات اداری جواب سؤالات آنها را خواهند داد. علاوه بر این از طریق تماس با کارشناسان متقاضیان می‌توانند علت رد درخواست وام ودیعه مسکن را جویا شوند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی