کد مطلب: 34732

قیمت رانا | قیمت رانا پلاس | قیمت رانا ایران خودرو

قیمت جدید ارزان ترین محصول ایران خودرو | قیمت رانا صفر چقدر شد ؟ + جدول

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو رانا در تاریخ ۲۶ تیر ماه. برای مشاهده قیمت کارخانه ماشین رانا وارد سایت شوید.

قیمت جدید ارزان ترین محصول ایران خودرو | قیمت رانا صفر چقدر شد ؟ + جدول

 

قیمت رانا | آخرین قیمت انواع خودرو رانا برای سه شنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

قیمت رانا صفر امروز

قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ ۶۲۵ میلیون تومان شد.

مدل ۱۴۰۲ رانا پلاس ارتقا یافته ۶۰۵ میلیون تومان است.​

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ ۵۸۵ میلیون تومان شد.

قیمت رانا پلاس پانورامای ارتقا یافته نیز در بازار خودرو ۶۸۰ میلیون تومان شد.​

قیمت رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ به ۶۴۰ میلیون تومان رسید.

قیمت رانا پلاس در کارخانه

بر اساس قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو رانا پلاس ارتقا یافته ۴۳۴ میلیون تومان است قیمت رانا پلاس هم در نمایندگی ۳۲۲ میلیون تومان است و ایران خودرو مبلغ فروش رانا پلاس پانوراما را ۳۴۳ میلیون تومان مشخص کرده است.​

معرفی خودروی رانا

رانا نسل جدید سواری های ایران خودرو است که نسخه ارزان قیمت پژو ۲۰۶ اس دی است این محصول به عنوان سومین خودروی ملی در سال ۱۳۸۸ معرفی شد نسل های اول این خودرو با نام رانا LX و رانا EL بودند اما پس از آن ایران خودرو این سدان را با نام رانا پلاس و رانا پلاس پانوراما وارد بازار کرد.

رانا پلاس گیربکس ۵ دنده ای تولید می شود اما رانا پلاس پانوراما گیربکس ۶ دنده ای دارد شتاب رانا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ ثانیه است و مصرف سوخت آن برای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۶.۶ لیتر است.

رانا یک سدان خانوادگی است که جزو ارزان ترین محصولات ایران خودرو به شمار می رود.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره قیمت روز خودروهای رانا به دست خواهید آورد.

قیمت انواع خودرو رانا

برند

مدل(سال ساخت)

کارکرد (کیلومتر)

قیمت (تومان)

پلاس ارتقا یافته

۱۴۰۲

صفر

۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰

پلاس ارتقا یافته

۱۴۰۲

صفر(نمایندگی)

۴۳۴.۵۰۰.۰۰۰

پلاس ارتقا یافته

۱۴۰۳

صفر

۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰

پلاس

۱۴۰۲

صفر

۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰

پلاس

۱۴۰۲

صفر (نمایندگی)

۳۲۲,۲۳۵,۰۰۰

پلاس پانوراما ارتقا یافته

۱۴۰۲

صفر

۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰

پلاس پانوراما

۱۴۰۲

صفر

۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

پلاس پانوراما

۱۴۰۲

صفر(نمایندگی)

۳۴۳,۵۵۵,۰۰۰

منبع: باما

مهمترین تغییرات رانا پلاس

 

در تغییرات طراحی داخلی این خودرو می‌توان به تغییر کلی داشبورد آن اشاره کرد و البته به علاوه جادار شدن و مهندسی ساز بود داشبورد، کنسولی میان دو صندلی نیز بهینه طراحی شده است و جای بیش‌تری را فراهم کرده است. شیشه‌های این خودرو در همان نسخه اولیه برقی بود اما همه مخاطبان نسخه اصلی رانا از این که برای استفاده از دکمه‌های بالابر شیشه این خودرو مجبور هستند از ناخن انگشتان خود استفاده کنند شکایت داشتند. تغییر در طراحی تمام دکمه‌های بالابر این خودرو باعث شده تا راننده و دیگر سرنشینان بتوانند با انگشتان خود به راحتی شیشه‌های خودرو را حرکت دهند. یک مورد که در طراحی ظاهری این خودرو هم مانند بعد داخلی آن تغییر کرده رودری‌های جدیدی است که با لایه کرومی جلوه شیک‌تری به رانا پلاس بخشیده است. دسته دنده نیز از دیگر امکاناتی است که برای رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین جهت، دسته دنده در رانا+ با ارگونومی بهتری طراحی شده است.

نور آتشین رنگ کیلومتر شمار عقربه‌ای این نسخه جدید از امضاهای آن است که حالتی اسپرت را به این خودرو می‌دهد. صفحه کیلومتر شمار این خودرو شبیه کیلومتر شمار پژو 206 اتومات است. سیستم صوتی آن نیز با چهار بلندگو و با قابلیت پخش از طریق بلوتوث از دیگر امکانات به روز شده این خودرو است. سیستم کروز کنترل برای تقسیم و انتقال نیرو خودرو تعبیه شده است تا در مواقع ضرور از آن استفاده شود. پشت فرمان رانا+ که بنشینید متوجه آرم رانا البته با طرح کرومی خواهید شد. البته یک سری دکمه نیز روی فرمان در قسمت راست و چپ خودرو قرار گرفته‌اند که برای کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع اتومبیل کاربرد دارند. نسخه اصلی رانا دارای ایربگ بوده است اما نقص‌هایی داشت که در نسخه پلاس خبری از آن نقص‌ها نیست. عایق بندی قسمت‌های مختلف این ماشین شامل حال کاپوت هم می‌شود که هم قوای این قسمت را بالا برده و هم از زیباتر از سری‌های قبلی است. صندوق عقب با موکت جدید که ضد بو نیز هست نیز با گنجایشی لیتری بیش‌تر، سفر و حمل وسایل را برای سرنشینان راحت‌تر می‌کند. این خودرو مجهز به چراغ دیلایت است.

رانا

رونمایی از گیربکس جدید ۶ سرعته رانا پلاس

پیشرانه رانا پلاس در سال ۱۴۰۰، مدل ارتقا یافته موتور قبلی است که TU5P نام دارد. این موتور جدید ۱.۶ لیتر حجم، چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد و می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند که ۸ اسب بخار و ۲ نیوتن متر از موتور قبلی رانا پلاس بیشتر است.

رانا پلاس اولین محصول ایران خودرو است که از جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند و احتمالا خودروهایی مثل سورن و دنا پلاس هم در آینده با این گیربکس جدید عرضه می‌شوند. با استفاده از دنده ششم گیربکس جدید، دور موتور پایین نگه داشته می‌شود، مصرف سوخت کاهش می‌یابد و در سرعت‌های بالا هم فشار کمتری به پیشرانه وارد می‌شود و عمر مفید موتور را افزایش می‌دهد.هر چند حداکثر سرعت خودرو تغییری نکرده و همچنان ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است اما شتاب ۰ تا ۱۰۰ رانا پلاس ۰.۴ ثانیه کمتر شده و به ۱۱.۶ ثانیه رسیده است. سدان کوچک ایران خودرو به سیستم کروز کنترل مجهز است و مدل‌های جدید آن دارای آپشن سقف پانوراما نیز خواهند شد و بدین ترتیب رانندگی راحت‌تر و کابین بهتری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. رانا سدان صندوقدار ایران خودرو و دومین خودرو ملی این شرکت، در سال ۹۱ معرفی و عرضه شد و ۸ سال بعد، مدل پلاس آن به بازار آمد. حالا مدیران ایران خودرو قصد دارند رانا پلاس مدل ۱۴۰۰ را با مشخصات فنی جدیدتر و بهتری عرضه کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی