کد مطلب: 27042

سهام|سهام عدالت| سهامداران

فوری: خبر خوش درباره سود سهام عدالت برای مردم | امشب؛ واریز سود سهام عدالت برای بیش از ۲۳ میلیون سهامدار

از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان سود متعلق به بیش از ۲۳ میلیون سهامدار به حساب سهامداران واریز شد.

فوری: خبر خوش درباره سود سهام عدالت برای مردم | امشب؛ واریز سود سهام عدالت برای بیش از ۲۳ میلیون سهامدار

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزییات واریز سود سهامداران از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه نشان می‌دهد، ۲۰۸ ناشر سود جاری و سود سنواتی ۲۳ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۹۰۲ سهامدار را که شامل ۱۴ هزار و ۳۵۸ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان می‌شود را با حساب سجامی سرمایه‌گذاران واریز کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید در هفته چهارم تیر ماه امسال، ۱۴ ناشر «سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، نخریسی و نساجی خسروی خراسان، اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، گروه سایر اشخاص بورس کالا، س. الماس حکمت ایرانیان، محصولات کاغذی لطیف، تامین سرمایه خلیج‌فارس، تامین سرمایه نوین، پتروشیمی پارس، ارتباطات سیار، سیمان بجنورد، سیمان غرب، کابل البرز و بیمه البرز» سود جاری یک میلیون و ۸۰۹ هزار و ۹۴۹ سهامدار که شامل یک هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

همچنین، در این دوره زمانی، ۳ شرکت «مدیریت صنعت‌شوینده توسعه صنایع بهشهر، حفاری شمال و سازه پویش»، سود سنواتی ۱۹ هزار و ۶۷۹ سهامدار را که شامل ۴ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده‌اند.

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سود‌های جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود‌های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود خود باید مبلغی پرداخت کنند و یا به جایی مراجعه کنند؟" نیز گفت: برای واریز سود سهام عدالت، هیچ ثبت‌نامی نباید توسط دارندگان سهام عدالت صورت بگیرد و این دسته از افراد نباید به هیچ سایتی مراجعه کنند و لزومی ندارد مبلغی را هم در این زمینه پرداخت کنند.

حاجی‌وند تصریح کرد: کسانی که طی سالیان گذشته، سود سهام عدالت خود را دریافت کردند، امسال هم به همان شماره شبای بانکی که پیش‌تر معرفی کرده‌اند، سود واریز خواهد شد؛ بنابراین اگر پیامکی دریافت کردند مبنی بر ثبت‌نام جهت دریافت سود سهام عدالت، کلاهبرداری است و روی هیچ لینکی کلیک نکنند، چرا که​ ممکن است اطلاعاتشان توسط کلاهبرداران هک شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت افزود: افراد می‌توانند خبرهای رسمی سهام عدالت را از مبادی رسمی مانند خبرگزاری‌ها، سایت شرکت سپرده‌گذاری و سامانه سهام عدالت پیگیری کنند./ تسنیم

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی همچنین درباره امکان استقاده از توثیق سهام عدالت هرچند که ارزش آن عدد قابل توجهی نیست، گفت: سهام عدالت به عنوان توثیق استفاده می‌شود و در حال حاضر افراد با توثیق سهام عدالت از بانک‌ها وام می‌گیرند. دو  بانک ملی و تجارت با توثیق سهام عدالت تسهیلات ارائه می‌دهند که البته از منظر سیاست‌های اقتصادی که وزارت اقتصاد تکلیف می‌کند، وام‌های تکلیفی با توثیق سهام عدالت به دارندگان این سهام از سوی این دو بانک داده می‌شود.

وی اضافه کرد: ما توانسته‌ایم بستر نذر نیکو و حسنه را در جامعه را ارائه کنیم و به دنبال اشاعه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور هستیم که رسانه‌ها در اینباره توانسته‌اند به درستی به ما کمک کنند.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت گفت: بر اساس سال 1401 ما باید 4 هزار میلیارد تسهیلات به مددجویان پرداخت می‌کردیم اما با تلاش همکاران و عملکرد مطلوب صندوق توانستیم 4 هزار و 623 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان ارائه دهیم که بالاتر از سقف انتظار بوده است. در مجموع در سال گذشته ما 340 هزار و 637 وام در 4 در مسکن، اشتغال، فرهنگی و حمایتی پرداخت کرده‌ایم که بیشترین سهم را حمایتی، مسکن و درمان حوزه اشتغال و سهم مسکن به خود اختصاص داده‌اند.

وی تأکید کرد: 4500 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات سال جاری در نظر گرفته شده است که انشاءالله در تلاش هستیم این میزان از سقف بودجه در نظر گرفته شده بالاتر رود. در مجموع عملکرد 7 ساله صندوق نشان می‌دهد که 16 هزار و 492 میلیارد تومان به 2 میلیون و 1800 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

آشوبی همچنین با اشاره به آمار تحت پوشش این صندوق گفت: از زمان قبل تأسیس ما توانسته‌ایم 8 میلیون و 500 هزار نفر را تحت پوشش خدمات صندوق قرار دهیم.

وی همچنین به یک اقدام مناسب دیگر صندوق اشاره کرد و گفت:‌ ارز ماندگار یکی دیگر از اقدامات صندوق است. در سال 1400 و 1401   توانسته‌ایم 183 هزار میلیارد ارز ماندگار داشته باشیم.

وی در تشریح طرح ارز ماندگار گفت: شهروندان و خیرخواهان می‌توانند هرگونه کمک بلاعوض خود را به ما اختصاص دهند و ما آن را به افراد و نیازمندان واقعی جامعه می رسانیم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت در بخش دیگری از این نشست خبری از تلاش صندوق امداد ولایت برای افزایش میزان تسهیلات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با همکاری بانک مرکزی میزان تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه را از 50 میلیون تومان به 300 میلیون تومان افزایش دهیم.

آشوبی در ادامه با اشاره به میزان معوقات این صندوق نیز گفت: در مجموع در سال 1400 معوقات این صندوق 2.3 درصد بوده که این رقم در سال 1401، به یک و نیم درصد رسیده است به طوری که  در مجموع در سال گذشته شاهد کاهش 8 درصد ازمعوقات بوده‌ایم.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی