کد مطلب: 38801

قیمت مرغ پرواز کرد | قیمت مرغ و گوشت در بازار چند است؟

امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات قیمت را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و 89,504 تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ پرواز کرد | قیمت مرغ و گوشت در بازار چند است؟

بازار گوشت و دام تهران امروز یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳، شاهد ثبات قیمت گوشت مرغ در جریان معاملات نسبت به روز پیش است.

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار افزایش قیمت را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۸۹,۸۰۳ تومان خرید و فروش شد.

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد رشد قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۶۵,۳۷۵ تومان معامله شد.

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم در بازار امروز ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و ۲۹۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۱۳۴ هزار تومان معامله شد.

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار افت را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۴۱۰ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته ثبات داشت./ منبع: اقتصادنیوز

قیمت گوشت مرغ ۶ رقمی شد

در حالی که پیشتر نرخ مصوب مرغ ۸۳ هزار و پانصد تومان و اخیراً قیمت هر کیلو مرغ کشتار کامل در فروش عمده حدود ۸۸ هزار تومان اعلام شده، طبق گزارش‌ها و روایت‌های میدانی قیمت گوشت مرغ در مرغ‌فروشی‌ها به مرز ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در تابستان ۱۴۰۲ به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافت و هر کیلوگرم گوشت مرغ به حدود ۱۱۰ هزار تومان رسید. با این حال از پاییز ۱۴۰۲ قیمت گوشت مرغ تعدیل شد و آرام آرام به نرخ مصوب که ۷۳ هزار تومان بود نزدیک شد. در طول چند ماه اخیر قیمت مرغ چندان دچار تغییر نشد اما در هفته‌های گذشته هر کیلوگرم گوشت مرغ با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

در ماه شهریور که قیمت گوشت مرغ پس از مدت‌ها وارد کانال ۹۰ هزار تومان شد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور وعده داد که با کاهش مسافرت‌ها در پایان شهریور نرخ گوشت مرغ هم پایین بیاید اما قیمت گوشت مرغ نه تنها پایین نیامد بلکه به آن افزوده شد.

قیمت گوشت مرغ در مرغ‌فروشی‌ها چقدر است؟

در ماه‌های اخیر قیمت مصوب مرغ ۸۳ هزار و پانصد تومان اعلام شده است اما این روزها هر کیلوگرم گوشت مرغ در مراکز عرضه مرغ با قیمتی بیشتر از این به فروش می‌رسد. خبرگزاری مهر در تازه‌ترین گزارش خود از رصد قیمت کالاهای اساسی، قیمت مرغ در تهران را در تاریخ ۳ آبان‌ماه ۹۹ هزار تومان اعلام کرده است. طبق گزارش این خبرگزاری، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در طول یک هفته اخیر، بیش از ۴ هزار تومان (۹ درصد) گران شده است.

البته قیمت گوشت مرغ در هر استان با استان دیگر متفاوت است. به طور مثال سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اخیراً در گفت‌وگو با مهر قیمت مرغ در لرستان را ۹۰ هزار تومان اعلام کرده و گفته قیمت مرغ در این استان ارزان‌تر از قیمت مرغ در استان‌های همجوار است. در مقابل، برخی از ساکنان پایتخت در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که هر کیلوگرم گوشت مرغ را در مناطقی از تهران به قیمت ۱۰۰ هزار تومان یا حتی بیش از آن خریداری می‌کنند؛ یعنی حدود ۲۰ هزار تومان بیش از نرخ مصوب.

وزارت جهاد کشاورزی پیشتر از سامانه‌ای پیامکی برای اعلام گرانفروشی مرغ رونمایی کرده و از هموطنان خواسته احتکار و یا فروش بالاتر از قیمت مصوب اعلامی را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۱۳۶ اعلام کنند. وزارت جهاد کشاورزی به هموطنان گفته که در ارسال این پیامک ابتدا اسم استان، شهر و آدرس محل اعلام شود تا بازرسان نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی بتوانند به آن رسیدگی کنند.

قیمت گوشت مرغ در میادین چقدر است؟

روز گذشته ۵ آبان، سامانه تامین دام و طیور آخرین قیمت عمده‌فروشی انواع گوشت مرغ را منتشر کرد. 

بنا بر اعلام این سامانه هر کیلو مرغ کشتار کامل در فروش عمده ۸۷هزار و ۹۸۰ تومان قیمت دارد. 

بر همین اساس قیمت هر کیلو سینه مرغ ۱۷۳هزار و ۲۵۰ تومان، هر کیلو ران مرغ ۷۹هزار تومان، هر کیلو دل مرغ ۲۵هزار و ۵۵۰ تومان و هر کیلو جگر مرغ ۱۹هزار و ۸۳۶ تومان است.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی