کد مطلب: 38475

پاداش 25 میلیونی دولت به این افراد

​پس از شناسایی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده آنها بررسی شده و هزینه مربوطه براساس نرخ روز ارز دیجیتال قانونی محاسبه و دریافت می‌شود.

پاداش 25 میلیونی دولت به این افراد

مدیر طرح نظارت و ساماندهی استخراج رمز ارز بیان کرد: فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و دستگاه ماینر او ضبط و به مراجع قانونی و امنیتی تحویل داده می‌شود و سپس امحا می‌گردد.

هادی سفیدمو توضیح داد: این فعالیت تأثیرات منفی بر شبکه برق دارد؛ به طوری که برای استخراج یک بیت کوین باید برقی معادل مصرف ۴۱۰ واحد مسکونی استفاده شود. میزان مصرف برق برای استخراج هر بیت کوین براساس قدرت پردازش دستگاه‌ها و توان مصرفی آنها محاسبه می‌گردد.

وی افزود: برای استخراج یک بیت کوین با دستگاه‌های قدیمی، حدود یک میلیون کیلووات ساعت برق نیاز است. هر دستگاه ماینر به‌طور متوسط به اندازه یک کولر گازی در مناطق گرمسیر برق مصرف می‌کند، بنابراین هر ماینری که از مدار خارج شود، مانند خاموش شدن یک کولر گازی است.

سفیدمو همچنین گفت: دستگاه‌های جدیدتر به دلیل پردازش قدرتمندتر با نیمی از این میزان انرژی یک بیت کوین تولید می‌کنند، بنابراین مصرف برق برای تولید بیت کوین وابسته به قدرت پردازش دستگاه است و بین ۱.۵ تا ۱۱ کیلووات متغیر است. مصرف برق ماینرهای موجود در ایران نیز معمولاً بین ۲ تا ۳.۵ کیلووات است.

مدیر طرح نظارت و ساماندهی استخراج رمز ارز، با اشاره به مجازات‌های پیش‌بینی شده، تأکید کرد: پس از شناسایی استخراج‌کنندگان غیرمجاز، مصرف برق و مدت زمان استفاده آنها ارزیابی شده و هزینه آن براساس نرخ روز محاسبه و دریافت می‌شود. همچنین، فرد متخلف به دادگاه معرفی و دستگاه ماینر ضبط و برای امحا به مراجع مربوطه تحویل داده می‌شود.

او ادامه داد که علاوه بر این، کنتورهای هوشمند می‌توانند محل فعالیت ماینرهای غیرمجاز را شناسایی کنند و شاخص‌های فنی شبکه نیز به تشخیص این تخلفات کمک می‌کنند.

وی با اشاره به یکی از دلایل ناترازی برق، که فعالیت همین ماینرهای غیرمجاز است، از شهروندان خواست تا با گزارش این ماینرها از طریق آدرس www.tavanir.org.ir/samaat به کاهش ناترازی برق و اجرای عدالت اجتماعی کمک کرده و در ازای هر گزارش ماینر غیرمجاز، تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش دریافت کنند./اقتصادآنلاین

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی