کد مطلب: 38387

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان معوقات | رتبه بندی معلمان وزارت آموزش‌وپرورش

واریزی جدید برای همه معلم های بازنشسته | تکلیف رتبه بندی معلمان بازنشسته بلاخره مشخص شد

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مشکل رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حل شد و از این ماه حقوق آنها مطابق با رتبه‌بندی واریز می‌شود.

واریزی جدید برای همه معلم های بازنشسته | تکلیف رتبه بندی معلمان بازنشسته بلاخره مشخص شد

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از حل مشکل رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال‌های 1400 تا 1402 خبر داد و گفت: کمتر از 20 هزار معلم بازنشسته مشمول تغییر رتبه بودند.

وی افزود: احکام رتبه‌بندی این گروه از معلمان به صورت ناقص صادر شده بود و هم‌اکنون  تکمیل شده است و صندوق بازنشستگی کشوری معوقات را با حقوق مهر ماه واریز خواهد کرد.​

فرهادی بیان کرد: اگر معوقات به حقوق مهر ماه نرسید قطعاً با حقوق آبان ماه پرداخت خواهد شد همچنین معلمانی که به رتبه خود اعتراض کرده بودند، احکامشان صادر شده است و مزایای مالی آن را همزمان با بازنشسته‌ها  دریافت خواهند کرد./تسنیم

رتبه بندی معلمان

پاداش و رتبه بندی معلمان بازنشسته کی واریز می شود؟

علی فرهادی درباره مابه التفاوت رتبه‌بندی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و همچنین پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۲ اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته در پرداخت‌های نیروی پرسنلی در وضعیت بهتری از سال گذشته قرار داریم.

وی افزود: ۲ اقدام مهم در بعد پرسنلی مانده که باید انجام دهیم، یکی پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲ است که حدود ۷۲ هزار نفر می‌شوند.ضمن عذرخواهی از این افراد، آموزش و پرورش متاسفانه هیچگاه قبل از شهریور یعنی نیمه اول سال را پرداخت نکرده است و البته این روند باید اصلاح شود.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: اما درباره بازنشستگان ۱۴۰۲تلاش می‌شود که برای آن دسته از افرادی که تا پایان شهریور و پیش از سال تحصیلی بازنشسته شده‌اند را به زودی پرداخت کنیم.

فرهادی عنوان کرد: همچنین برای سایر افراد باقیمانده هم به زودی و در اولین موقع اعتبار را جذب می‌کنیم. اکنون هم سازمان برنامه و بودجه، خزانه داری و هم دولت پیگیر تخصیص این بودجه هستند.

تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده است

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که کسورات رتبه‌بندی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چه زمانی پرداخت می‌شود که بازنشستگان این ما به تفاوت را دریافت کنند، گفت: کسورات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به این جهت است که رتبه‌بندی در اسفند ۱۴۰۱ اجرا شده اما تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: به همین دلیل ما به تفاوت این مدت به دیون رفت، در سال ۱۴۰۲ بودجه همه افرادی که به رتبه‌بندی اعتراض داشتند را همه راپرداخت کردیم اما در خصوص بازنشستگان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در واقع احکام بازنشستگی ناظر بر پرداخت‌های کسورات پرسنلی انجام شده به نحوی که البته ۲ سال کامل را پوشش نمی‌دهد. احکام رتبه‌بندی آنها صادر شده اما باید کسورات رتبه‌بندی را پرداخت کنیم./ ایرنا

رتبه بندی معلمان

واریز معوقات رتبه بندی معلمان آغاز شد 

رتبه‌بندی معلمان در حقوق بازنشستگی ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان بازنشسته اعمال شد.صندوق بازنشستگی کشوری به تازگی اعلام کرد که ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان شدند.

به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود.

مجتبی هاشمی، در مورد رتبه‌بندی معلمان گفت: به صورت متمرکز در طول سه ماه بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف به کمک ما آمدند و به بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این مدت رسیدگی، به مرور رتبه‌های معلمان مشخص، احکامشان صادر و معوقاتشان را دریافت کردند؛ مابقی همکاران در ماه‌های آتی پس از دریافت مجوزها معوقاتشان را دریافت می‌کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: ما در مرحله استقرار رتبه بندی قرار داریم و نباید از این فرایند عقب نشینی کنیم و با قوت به کار خود ادامه می دهیم.

این مقام مسئول در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت، اعتمادسازی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار، ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه‌های جذب، نگهداشت و صیانت از همکاران از موارد قابل توجهی هستند که باید پیگیری شود.

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان 

وی گفت: توسعه همگانی از سیاست‌های دولت می باشد که باید در حوزه های مختلف تسرّی پیدا کند.

وی افزود: مبحث شفاف سازی و سلامت اداری و همچنین ظرفیت سازی جوانان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در غالب فعالیت های اجرایی در مجموعه طراحی و راهبری می شود که بخشی از آن جاری است و بخش دیگر نیز در طول سال اجرایی می شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: بحث "شبکه‌سازی بازرسان" در حال اجرایی شدن است و کارشناسان و بازرسان می توانند بسیاری از پرونده‌ها را به صورت شبکه‌ای ارجاع داده و پاسخگو شوند.

وی بیان کرد: طرح پایش عملکرد مدیران مدارس نیز در حال نهایی شدن است، امیدواریم با این طرح، فرایند جامعی از فعالیت مدیران مدارس کشور داشته باشیم تا مدیر مدرسه بتواند کارنامه عملکرد از فعالیت‌های خود داشته باشند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پایان از استانهایی که به روز و لحظه‌ای به شکایات دریافتی پاسخگو بوده و هیچ شکایتی در سامانه صامد نداشتند تقدیر کرد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی