کد مطلب: 38379

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان جدید | وام بازنشستگان ۳۰ میلیون تومانی

خبر مهم امروز درباره ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی | چه کسانی می توانند ثبت نام کنند ؟

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی آخرین مهلت ثبت‌نام در سومین مرحله وام ۳۰ میلیون‌ تومانی بازنشستگان را اعلام کرد.

خبر مهم امروز درباره ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی | چه کسانی می توانند ثبت نام کنند ؟

وام بازنشستگان | محسن تقیانی با اشاره به ثبت‌نام مرحله جدید وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳،‌ اظهار کرد: ثبت سومین مرحله وام ۳۰ میلیون تومانی که از ۲۲ مهر از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شده، تا روز پنج‌شنبه (۳ آبان‌ماه) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است و از طریق قرعه کشی این وام‌ها تخصیص می‌یابد، اعلام کرد که در این مرحله نیز ۴۰ هزار فقره وام با بازنشستگان پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص پاسخ به این سوال که چه کسانی امکان ثبت‌نام برای دریافت وام را دارند؟ گفت: آن دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند برای ثبت‌نام جهت دریافت این وام اقدام کنند که طی دو سال اخیر این وام را دریافت نکرده باشند. از این رو بازنشستگان برای دریافت این تسهیلات، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور، نسبت به ثبت‌نام تسهیلات اقدام کنند.

تقیانی دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را از دیگر شروط دریافت این تسهیلات عنوان کرد./ایسنا

وام بازنشستگان

ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی استارت خورد

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی: مهلت ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، از آغاز شد.

بازنشستگان عزیز این سازمان تا سوم آبان فرصت دارند از طریق کانون‌های بازنشستگی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در این مرحله ۴۰ هزار فقره به متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

مطابق اطلاعیه قبلی، مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ آغاز شده و افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

این وام به‌عنوان یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در جهت بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در نظر گرفته شده است.

شرایط دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی:

*حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی

*سن بین ۵۰ تا ۷۸ سال

*عدم مسدود بودن حساب بانکی

*مالکیت شماره تلفن همراه به نام متقاضی

*نداشتن چک برگشتی

*عدم بدهی معوق به سیستم بانکی (به نام متقاضی یا به‌عنوان ضامن وام دیگران)

*عدم استفاده از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته

*موجودی حساب بانکی به‌میزان ۱۰۰ هزار تومان

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که پس از بررسی و تأیید درخواست‌ها، وام‌ها به‌صورت مرحله‌ای به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

با توجه به فشارهای اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی، وام قرض‌الحسنه بازنشستگان می‌تواند به‌عنوان یک کمک مالی مهم برای این قشر از جامعه تلقی شود. ثبت‌نام در مرحله سوم این وام فرصتی برای بازنشستگانی است که تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند تا بتوانند بخشی از نیازهای مالی خود را تأمین کنند.

همچنین این سازمان اعلام کرد که در سال جاری تعداد دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه بازنشستگان به ۸۰ هزار نفر رسیده است./اقتصادآنلاین

وام بازنشستگان

مدارک موردنیاز برای دریافت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان

مستمری‌بگیرانی که متقاضی دریافت این وام باید حداکثر ۷۸ ساله بوده و دارای حداقل 20 سال سابقه بیمه پردازی باشند. همچنین حساب بانکی آنها نباید مسدود باشد و تلفن همراه آنها نیز به نام خودشان ثبت شده باشد. به‌علاوه، افراد متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران) داشته باشند. افزون بر آن، حداقل موجودی حساب لازم برای دریافت این تسهیلات 100 هزار تومان است و متقاضیان نباید طی دو سال اخیر از این تسهیلات استفاده کرده باشند.

همچنین در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

وام بازنشستگان

چگونه برای وام بازنشستگان ثبت نام کنیم؟

متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید برای ثبت نام اولیه این وام به وبسایت کانون بازنشستگان شهر تهران وارد شده و در بخش پرکاربردترین خدمات، گزینه‌ «ثبت نام وام» را انتخاب کنند. در مرحله اول، بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و علت درخواست را وارد کنند.

نکته قابل توجه در این مرحله آن است که متقاضیان برای ثبت نام این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارند و تنها باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند ۱۴۰۳ را وارد کنند. همچنین شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان قابل مشاهده است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقضاضی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل او اعلام می‌شود. در نهایت، بانک عامل اقدامات اداری و بررسی‌های لازم برای پرداخت وام را آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشسته متقاضی واریز می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی