کد مطلب: 38342

شگقتانه های ایران خودرو در راه بازار | آغاز تحویل ری‌را به مشتریان از آذرماه

عظیمی همچنین عنوان کرد: ری‌را بنزینی در آبان‌ماه به صورت انبوه تولید خواهد شد و با شروع تحویل در آذرماه، تمامی تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل مشتریان خواهد شد.

شگقتانه های ایران خودرو در راه بازار | آغاز تحویل ری‌را به مشتریان از آذرماه

مدیرعامل ایران خودرو ضمن اعلام خبر تولید انبوه ری‌را در آبان‌ماه و تحویل به مشتریان در آذرماه امسال، از برنامه‌های این گروه صنعتی برای کاهش مصرف سوخت خودروها و عرضه اولین محصول هیبرید تولید داخل در نیمه دوم سال آینده خبر داد.

ایکوپرس- علیمردان عظیمی با اشاره به راهبرد و رویکردهای وزارت صمت در کاهش مصرف سوخت، توضیحاتی درباره برنامه ایران‌خودرو در مقوله طراحی و تولید خودروهای هیبریدی و برقی ارایه و اظهار کرد: با توجه به این‌که خودرو هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت‌ ندارد، در حال حاضر اولویت ایران‌خودرو طراحی و عرضه تارا هیبرید است، در حال حاضر در مرحله تکمیل طراحی و نمونه‌سازی پروژه تارا هیبرید هستیم و تا اوایل زمستان امسال، نمونه‌های اولیه این محصول به منظور کالیبراسیون در شرایط اقلیمی ایران، وارد جاده‌های ایران می‌شوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، از ابتدای سال آینده مراحل صنعتی‌سازی این محصول شروع و با طی شدن مراحل تجاری‌سازی، در پاییز سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

عظیمی تاکید کرد: بر اساس مدل‌سازی‌های دقیق رایانه‌ای، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف سوخت بدون نیاز به هیچ‌گونه زیرساختی، در این خودرو محقق خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین با اشاره به توانمندی‌های موجود این شرکت در حوزه تحقیقات موتور اظهار کرد: قدرتمندترین موتور تولید داخل یعنی EFP-TC توسط ایران‌خودرو عرضه و در محصولات ری‌را و دنا جوانان و به‌دنبال آن بر روی تارا استفاده می‌شود. این موتور جدید و پرقدرت، علاوه بر افزایش شتاب‌گیری، مصرف سوخت کم‌تری نسبت به نسخه قبلی یعنی EF7-TC خواهد داشت. انتظار می‌رود دنا و تارا مجهز به موتور EFP-TC تا آخر امسال به‌دست مشتریان برسد.

به گفته وی، ایران‌خودرو علاوه بر قدرت و شتاب، به مقوله مصرف سوخت نیز توجه ویژه‌ای داشته و در این زمینه نیز پروژه‌های مختلفی از جمله تولید موتور سه سیلندر را در دستور کار دارد؛ این موتور که کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت خودرو به دنبال خواهد داشت، با اتمام مراحل طراحی و تست، وارد مرحله صنعتی‌سازی شده است.

عظیمی در خصوص سایر برنامه‌های ایران‌خودرو در حوزه توسعه موتور، از توسعه و نصب موتور EF7-Turbo CNG گازسوز به عنوان اولین موتور پایه گازسوز توربوشارژ ساخت داخل بر محصول سورن خبر داد و گفت: با توجه به این‌که یکی از مشکلات اصلی موتورهای گازسوز، افت توان و گشتاور و نیز کم بودن پیمایش با یک مخزن گاز پر است، با توربو شدن، تمامی این مشکلات در این موتور مرتفع شده و حتی می‌تواند در محصولی مانند دنا که تا کنون نسخه گازسوز آن ارایه نشده نیز به کار گرفته شود.

وی همچنین از تولید انبوه رانا با گیربکس AMT6  از دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: از مزایای این گیربکس این است که ساختار آن، کاملا مشابه گیربکس دستی است که به‌طور کامل در شرکت نیرومحرکه از زیرمجموعه‌های ایران خودرو داخلی‌سازی شده و با اضافه شدن سیستم کلاچ‌گیری و تعویض دنده رباتیک، به یک گیربکس اتوماتیک تبدیل شده است. مزیت اصلی آن قیمت کم‌تر تولید به واسطه داخلی‌سازی و در نتیجه کاهش ارزبری است.

عظیمی در ادامه افزود: محصول تارا جوانان با موتور پرقدرت EFP-TC نیز به مراحل نهایی توسعه و صحه‌گذاری رسیده و تا بهمن‌ماه امسال به تولید انبوه می‌رسد. این محصول با استفاده از موتور جدید که مشابه موتور ری‌را و دنا جوانان است، به یکی از پرقدرت‌ترین محصولات سدان ساخت داخل تبدیل خواهد شد و می‌تواند رقیب مهمی برای خودروهای مشابه وارداتی باشد.

عظیمی همچنین عنوان کرد: ری‌را بنزینی در آبان‌ماه به صورت انبوه تولید خواهد شد و با شروع تحویل در آذرماه، تمامی تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل مشتریان خواهد شد.

وی طراحی و تولید کراس‌اوور ری‌را را تحولی در صنعت خودرو کشور خواند و گفت: با تولید این محصول ایران‌خودرو توان رقابت با خودروهای خارجی را دارد و قطعا این محصول با کیفیت و به‌روز، جایگاه مناسبی در بازار خودروهای کراس‌اوور به دست خواهد آورد.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی