کد مطلب: 38307

یارانه معیشتی | ثبت نام یارانه معیشتی

واریز 900/000 یارانه معیشتی از امشب برای خانوار داری فرزند دانش آموز | Hemayat mcls gov ir جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان آستارا گفت: ۱۰۵ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند شهرستان آستارا تهیه و توزیع شد.

واریز 900/000 یارانه معیشتی از امشب برای خانوار داری فرزند دانش آموز | Hemayat mcls gov ir جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض

یارانه معیشتی | فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان آستارا گفت: ۱۰۵ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند شهرستان آستارا تهیه و توزیع شد.

سروان امیر سلیمان نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به همت مجموعه بسیج دانش آموزی و حوزه دانش آموزی شهید فهمیده با دریافت ظرفیت‌هایی از خیرین، ۱۰۵ بسته لوازم التحریر شامل کیف و تعدادی نوشت افزار تهیه و در بین دانش آموزان کم برخوردار شهرستان توزیع شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی آستارا با بیان اینکه ارزش ریالی هر کدام از بسته‌ها ۹ میلیون ریال می‌باشد افزود: این روند توزیع به همت بسیج دانش آموزی تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت و بین واحدهای دانش آموزی و پایگاه‌های بسیج برای خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم اهدای این بسته‌های لوازم التحریر بستر ساز ادامه تحصیل و افتخار آفرینی این دانش آموزان برای ایران اسلامی شود.

یارانه معیشتی

۱۱ درصد خانوارهای کشور تحت پوشش بهزیستی هستند- یارانه معیشتی

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه ایجاد پرونده سلامت اجتماعی برای بهبود وضعیت سلامت روان جامعه امری ضروری و لازم است گفت: ۱۱ درصد خانوارهای کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند اما ۲.۰۴ درصد بودجه کشور به این سازمان اختصاص یافته که می طلبد با توجه به وسعت جامعه هدف، بودجه بیشتری برای خدمات موثرتر این سازمان انسانی اختصاص یابد.

دکتر سید جواد حسینی با اشاره به اینکه پرداخت‌های سازمان در نهایت شفافیت صورت پذیرد، گفت: اولویت بخشی به پرداخت‌های مددجویی در مقابل سایر پرداخ‌ ها که همچون گذشته در اولویت است.

حسینی با بیان اینکه ساختار سازمان بهزیستی به تازگی تغییر یافته است، گفت: جلسات مشترک معاونت‌ها و حوزه‌ها با معاونت توسعه برای بررسی مجدد و در صورت نیاز برای تغییرات و بهبود وضعیت صورت پذیرد.

وی افزود: ۳۰ درصد جمعیت کشور را در سال ۱۴۳۰ سالمندان کشور تشکیل می دهند در حالی که برنامه ریزی و ساختار مناسبی برای مواجه با این موضوع در کشور وجود ندارد.

حسینی با اعلام اینکه باید به دنبال ایجاد منابع جدید در سازمان بهزیستی باشیم، گفت: سازمان بهزیستی در نزد مردم دارای وجاهت است و به عنوان یک سازمان انسانی شناخته می شود و ایجاد منابع جدید با بهره گیری از مشارکت عمومی مردم بر اساس مبنای شرعی در دستور کار قرار گیرد.

وی در حوزه فعالیت‌های ورزشی سازمان بهزیستی گفت: پرداختن به استعدیابی ورزشی، فرهنگی و علمی به عنوان فعالیت‌های توانمندسازانه جامعه هدف امری مهم و اثربخش خواهد بود.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه ۱۱ درصد خانوارهای کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: ۲.۰۴ درصد بودجه کشور به این سازمان اختصاص یافته که می‌طلبد با توجه به وسعت جامعه هدف بودجه بیشتری برای خدمات موثرتر این سازمان انسانی اختصاص یابد.

حسینی با اعلام اینکه پژوهش، برنامه ریزی، آمار و بودجه چهار رکن اساسی در بودجه ریزی است، افزود: دو حوزه برنامه ریزی و بودجه باید در کنار هم با هم افزایی  و همکاری موجب اقدامات موثر در سازمان باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه ها در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نقش دارند و می بایست نقش خود را به خوبی ایفا کنند، گفت: در اقدامی خوب در اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۲۶ فرد دارای معلولیت صورت گرفت که لازم است تا پایان مراحل استخدام پیگیری لازم صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه ششم سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی است، گفت: ایجاد پرونده سلامت اجتماعی برای بهبود وضعیت سلامت روان جامعه امری ضروری و لازم است.

زمان واریز یارانه معیشتی مهرماه رسما مشخص شد

مرحله اول واریز یارانه نقدی مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است. یارانه معیشتی دهک‌های اول تا سوم ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دهک‌ های ۱ تا ۳ در ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهر ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های چهارم به بعد در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

مرحله اول واریز یارانه معیشتی مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است. یارانه معیشتی دهک‌های اول تا سوم ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

جدول واریز یارانه معیشتی

یارانه‌ های نقدی به صورت مستمر و به طور دوره‌ای پرداخت می‌شوند. مبلغ و نحوه پرداخت یارانه‌ ها بسته به سیاست‌ ها و بودجه دولت در هر سال تعیین می‌شود و ممکن است تغییر کند.این یارانه به طور معمول به صورت ماهیانه به حساب بانکی افراد واجد شرایط واریز می‌شود. مبلغ پرداختی نیز بسته به شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد، متفاوت است. در حال حاضر، یارانه ها طبق جدول زیر به حساب سرپرست خانوارها واریز می شود.

عنوان

تاریخ واریز

مبلغ(به ازای هر نفر)

یارانه خانوار دهک های ۱ تا ۳

بیست و پنجم هر ماه

۴۰۰ هزار تومان

یارانه خانوار سایر دهک ها مشمول

سی ام هر ماه

۳۰۰ هزار تومان

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، از انجام سومین مرحله به‌روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها در مهرماه خبر داد. طبق بند "د" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از داده‌های معتبر و ثبتی، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم را بررسی کرده و گروه‌های نیازمند حمایت را شناسایی کند.

وی اعلام کرد که آخرین به‌روزرسانی در دی‌ماه ۱۴۰۲ انجام شده و برنامه‌ریزی شده است که مرحله بعدی در شهریورماه ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد. محمدی همچنین به عدم ارسال اطلاعات بانکی از سوی برخی دستگاه‌ها، از جمله بانک مرکزی، اشاره کرد.

طبق آئین‌نامه اجرایی جدید، وزارت تعاون مسئول وسع‌سنجی و رتبه‌بندی خانوارها خواهد بود و یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۳ بر اساس این دهک‌بندی یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز طبق روال ماه‌های قبل واریز خواهد شد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز از اجرای طرح حمایت تغذیه‌ای برای کودکان دارای اختلال رشد خبر داد که در سال جاری به کودکان ۵ تا ۵۵ ماهه اختصاص یافته است. این طرح به منظور کاهش فقر و تأمین امنیت غذایی با همکاری وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

صادآنلاین

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی