کد مطلب: 38238

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی | وام بازنشستگان جدید

ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی استارت خورد | بازنشستگان متقاضی وام این فرصت را از دست ندهند !

​سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که ثبت‌نام وام ضروری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان آغاز شده است.

ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی استارت خورد | بازنشستگان متقاضی وام این فرصت را از دست ندهند !

وام بازنشستگان |مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی: مهلت ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، از آغاز شد.

بازنشستگان عزیز این سازمان تا سوم آبان فرصت دارند از طریق کانون‌های بازنشستگی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در این مرحله ۴۰ هزار فقره به متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

مطابق اطلاعیه قبلی، مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ آغاز شده و افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

این وام به‌عنوان یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در جهت بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در نظر گرفته شده است.

شرایط دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی:

*حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی
*سن بین ۵۰ تا ۷۸ سال
*عدم مسدود بودن حساب بانکی
*مالکیت شماره تلفن همراه به نام متقاضی
*نداشتن چک برگشتی
*عدم بدهی معوق به سیستم بانکی (به نام متقاضی یا به‌عنوان ضامن وام دیگران)
*عدم استفاده از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته
*موجودی حساب بانکی به‌میزان ۱۰۰ هزار تومان

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که پس از بررسی و تأیید درخواست‌ها، وام‌ها به‌صورت مرحله‌ای به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

با توجه به فشارهای اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی، وام قرض‌الحسنه بازنشستگان می‌تواند به‌عنوان یک کمک مالی مهم برای این قشر از جامعه تلقی شود. ثبت‌نام در مرحله سوم این وام فرصتی برای بازنشستگانی است که تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند تا بتوانند بخشی از نیازهای مالی خود را تأمین کنند.

همچنین این سازمان اعلام کرد که در سال جاری تعداد دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه بازنشستگان به ۸۰ هزار نفر رسیده است./اقتصادآنلاین

وام بازنشستگان

مدارک موردنیاز برای دریافت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان

مستمری‌بگیرانی که متقاضی دریافت این وام باید حداکثر ۷۸ ساله بوده و دارای حداقل 20 سال سابقه بیمه پردازی باشند. همچنین حساب بانکی آنها نباید مسدود باشد و تلفن همراه آنها نیز به نام خودشان ثبت شده باشد. به‌علاوه، افراد متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران) داشته باشند. افزون بر آن، حداقل موجودی حساب لازم برای دریافت این تسهیلات 100 هزار تومان است و متقاضیان نباید طی دو سال اخیر از این تسهیلات استفاده کرده باشند.

همچنین در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

وام بازنشستگان

چگونه برای وام بازنشستگان ثبت نام کنیم؟

متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید برای ثبت نام اولیه این وام به وبسایت کانون بازنشستگان شهر تهران وارد شده و در بخش پرکاربردترین خدمات، گزینه‌ «ثبت نام وام» را انتخاب کنند. در مرحله اول، بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و علت درخواست را وارد کنند.

نکته قابل توجه در این مرحله آن است که متقاضیان برای ثبت نام این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارند و تنها باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند ۱۴۰۳ را وارد کنند. همچنین شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان قابل مشاهده است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقضاضی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل او اعلام می‌شود. در نهایت، بانک عامل اقدامات اداری و بررسی‌های لازم برای پرداخت وام را آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشسته متقاضی واریز می‌شود.

وام بازنشستگان

ثبت نام وام بازنشستگان در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام، ابتدا باید به وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس https://www.cspf.ir/ بروید. بعد این مراحل را قدم به قدم جلو رفته و ثبت نام خودتان را کامل کنید:

در قسمت بالای سایت، روی «درگاه خدمات الکترونیکی» کلیک کنید تا به یک صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه از بخش تسهیلات مالی، روی قسمت «وام ضروری» کلیک کنید.

با این کلیک به صفحه جدیدی می‌روید، که تمام شرایط وام در آن نوشته شده‌است. این شرایط را به صورت کامل بخوانید و دکمه «ثبت نام» را بزنید.

اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، باید ابتدا یک حساب بسازید. بعد هم با کد ملی و شماره موبایل (به نام خودتان) وارد آن شوید. ورود به پنل شخصی شما، سه مسیر دارد: رمز ثابت، شناسایی دو عاملی و شناسایی سه عاملی.

بعد از وارد شدن به پنل کاربری خود، دوباره باید روی گزینه وام ضروری کلیک کنید. حالا اطلاعات خودتان به عنوان متقاضی را وارد کرده، و ثبت کنید. اگر یکی از وراث باشید، اطلاعات مورد نیاز کمی تفاوت خواهد داشت.

بعد از ثبت نام، باید منتظر اعلام نتایج و واجدین شرایط بمانید. بسته به تعداد متقاضیان و اولویت آن‌ها، پرداخت وام ضروری بازنشستگان به صورت مرحله‎‌ای خواهد بود. در پنل کاربری خودتان، می‎توانید از نتیجه درخواست وام مطلع شوید.

گاهی بانک‌ها بودجه مورد نیاز برای پرداخت وام را دارند و این مبلغ سریع پرداخت می‌شود، و گاهی هم زمان بیشتری می‎برد. مثلا در سال ۱۴۰۲، اولین سری وام ضروری روز ۳ خرداد برای بازنشستگان واریز شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی