کد مطلب: 38038

قیمت سکه | قیمت سکه ۱۴۰۳

تغییرات شوکه کننده قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ مهرماه | کاهش ۲۳۵ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

تغییرات شوکه کننده قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ مهرماه | کاهش ۲۳۵ هزار تومانی قیمت سکه
قیمت سکه |قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر قطعه سکه امامی در بازار با کاهش ۲۳۵ هزار تومانی به قیمت ۴۸ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسیده است. 

اما  هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۴۰ هزار تومانی به قیمت ۴ میلیون و ۵۹ هزار تومان به فروش رفت.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۹ هزار و ۹۲۳ تومان

یورو

۵۴ هزار و ۷۹۸ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۴۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۸ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان

نیم سکه

۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۴ میلیون و ۵۹ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۵ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۷ میلیون و ۶۲۳ هزار تومان

هر انس طلا

۲۶۳۶.۰۷ دلار

قیمت سکه

قیمت سکه-طلا به کف قیمتی نزدیک شد/ قیمت جدید طلا امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۶۳۶ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش رویترز، ارزش بالای دلار آمریکا و پایین آمدن احتمال کاهش ۵۰ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در اجلاس ماه نوامبر،  قیمت طلا را در معاملات روز سه‌شنبه پایین آورده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۶۳۶ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۳ درصدی به ۲۶۵۷ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار به بالاترین سطح طی ۷ هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا در کوتاه مدت در حدود ۲۷۰۰ دلار و در بلند مدت در سطح ۳۰۰۰ دلار معامله می‌شود. عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در حال حاضر بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی و همچنین بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

تاجران حالا ۸۶ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را تنها ۰.۲۵ درصد در اجلاس ماه آینده میلادی پایین بیاورد. گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا لزوم کاهش بیش از حد نرخ بهره در ادامه سال جاری را از بین برده است.

بازار در حال حاضر در حال بررسی جزئیات اجلاس گذشته فدرال رزرو و همچنین شاخص قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده در آمریکاست که قرار است در این هفته منتشر شود.

از طرف دیگر، بانک مرکزی چین برای پنجمین ماه پیاپی در سپتامبر خرید طلا را برای ذخایر خود کاهش داده است. با توجه به قیمت بالای طلا، چین احتمالاً خرید این فلز گرانبها را در کوتاه مدت در همین سطح پایین نگه می‌دارد، اما سیاست خرید این فلز گرانبها همچنان ادامه خواهد داشت.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۶۲ درصد کاهش به ۳۱ دلار و ۴۹ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۵ درصدی ۹۶۸ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

سرنوشت طلا تغییر خواهد کرد؟

قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۸ اکتبر) ثابت بود زیرا فعالان بازار منتظر آخرین جلسه فدرال رزرو ایالات‌متحده و داده‌های اقتصادی بیشتر برای شفافیت بیشتر در مورد کاهش سیاست‌ها در سال جاری بودند.

هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۶۴۳ دلار و ۶۸ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۶۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ایسنا نوشت: بازارها منتظر آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه و به دنبال آن گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در روز پنجشنبه هستند و داده‌های شاخص قیمت تولید کننده که در روز جمعه منتشر می‌شود. تعدادی از مقامات فدرال رزرو نیز در این هفته سخنرانی می‌کنند.

پس از گزارش مشاغل قوی‌تر از حد انتظار در روز جمعه، معامله‌گران از شرط‌بندی برای کاهش نرخ ۵۰ واحدی در نوامبر عقب نشینی کردند. طبق ابزار FedWatch CME، آنها اکنون ۸۶ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی و ۱۴ درصد احتمال کاهش نرخ بهره را دارند.

آلبرتو مسلم، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت که از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت می‌کند در حالی که اشاره کرد که بانک های مرکزی باید محتاط باشند و در کاهش سیاست‌های پولی افراط نداشته باشد.

طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می‌شود و تمایل دارد در محیطی با نرخ بهره پایین رشد کند.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۳۱.۶۶ دلار رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۷۶.۱۰ دلار رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۸ دلار رسید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی