کد مطلب: 37820

سهام عدالت | سهام عدالت نوزادان

واریز 1/500/000تومان برای این خانوارها در دستور کار دولت | ثبت‌ نام سهام عدالت برای متولدین ۱۴۰۱ + نحوه ثبت نام سهام عدالت نوزادان

پس از کش و قوس‌های فراوان از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ ثبت‌‌نام والدین برای متولدین ۱۴۰۱ جهت دریافت سهام نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی آغاز شد.

واریز 1/500/000تومان برای این خانوارها در دستور کار دولت | ثبت‌ نام سهام عدالت برای متولدین ۱۴۰۱ + نحوه ثبت نام سهام عدالت نوزادان

زمان ثبت‌ نام سهام عدالت متولدین ۱۴۰۱را به همراه آموزش ثبت‌ نام در سامانه سجام (مراحل ثبت‌ نام سهام دولتی نوزادان) بخوانید و نحوه ثبت نام سهام عدالت نوزادان را در ادامه مطالعه کنید ضمن اینکه یادآوری می کنیم طبق قانون جدید جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، از سال ۱۴۰۰ دولت موظف است به هر کودکی که متولد می‌شود، مقدار مشخصی سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعطا کند.

سهام عدالت

سهام عدالت نوزادان

مقدار ریالی این سهام در هر سال متغیر است. برای سال ۱۴۰۰ برابر با یک میلیون تومان بوده است و برای سال ۱۴۰۱ برابر با یک میلیون و پانصد هزارتومان و برای سال ۱۴۰۲ برابر با دو میلیون تومان. اگر نوزادی دارید که بعد از سال ۱۴۰۰ متولد شده است، می‌توانید برای دریافت سهام عدالت نوزادان ثبت‌نام کنید.

در حال حاضر برای ثبت نام دوره دوم جاماندگان سهام عدالت تاریخ قطعی اعلام نشده است و پیش‌بینی می‌شود با اعلام تاریخ جدید، ثبت‌نام سهام عدالت نوزادان نیز امکان‌پذیر باشد. اما مطابق آخرین اخبار منتشرشده، وزیر اقتصاد و دارایی در اسفندماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که باتوجه به واریز منابع لازم برای خرید سهام دولتی نوزادان متولد ۱۴۰۱ از سمت سازمان بودجه، سازمان بورس و اوراق بهادار برای پرداخت این سهام کاملا آماده است. همچنین از تمامی والدین متولدین ۱۴۰۱ درخواست کرد حداکثر تا پایان اسفندماه همان سال نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک اقدام کنند.

پس از کش و قوس‌های فراوان از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ ثبت‌‌نام والدین برای متولدین ۱۴۰۱ جهت دریافت سهام نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی آغاز شده بود. متولدین نیز بر اساس ماه تولد از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام والدین فرا خوانده می‌شدند.

لازم به ذکر است ثبت‌‌نام در سال ۱۴۰۲ تنها برای متولدین ۱۴۰۱ بود. به محض ثبت‌نام، مراحل به شکل کاملا خودکار و الکترونیکی جهت تخصیص مبلغ ۱٫۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان سال ۱۴۰۱ انجام شد.

در ادامه مهلت ثبت‌‌نام برای متولدین سال ۱۴۰۱ تنها تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه داشت، زیرا از سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام برای متولدین ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

مراحل ثبت‌نام سهام عدالت دولتی نوزادان

والدین متولدین سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام سهام دولتی در ابتدا باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند. با مراجعه به صفحه اصلی سامانه و وارد نمودن شماره همراه فرزند و دریافت کد یکبار مصرف، کاربران وارد سایت می‌شوند.

با ورود به صفحه جدید، کد ملی و تاریخ تولد فرزند را وارد کرده و در ادامه گزینه ثبت اطلاعات را تایید می‌کنند. پس از عبور از مراحل خواسته شده، کاربران وارد صفحه اصلی سایت شده و بر روی کادر طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت کلیک می‌کنند.

اربران با کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه‌ جدید می‌شوند، در صفحه جدید کد ملی فرزند خود را انتخاب کرده و اطلاعات تمام فرزندان خود را مشاهده خواهند کرد. سپس باید تاریخ تولد فرزند خود را وارد کنند. با ورود به مرحله بعد تمام اطلاعات هویتی فرزند به کاربر نشان داده می‌شود و در صورت صحت اطلاعات می‌بایست روی گزینه ادامه کلیک کنند.

در این مرحله کاربران باید بین دو بانک عامل پست بانک و بانک ملی یک گزینه را انتخاب و سپس از میان ۳۵ صندوق سرمایه‌گذاری نمایش داده شده، سه مورد را انتخاب کنند. در نهایت گزینه ارسال اطلاعات را کلیک کنند. درصورتی که پیام موفق بودن ثبت اطلاعات نمایش داده شد، به معنی انجام دادن درست ثبت‌نام است.

لازم به ذکر است برای ثبت‌نام سهام عدالت نوزادان در ابتدا باید ولی و فرزند دارای کد سجام باشند.

نحوه دریافت کد سجام برای نوزادان

همانطور که می‌دانید سامانه سجام برگرفته از عبارت سامانه جامع اطلاعات مشتریان است. این سامانه در جهت ارائه خدمات یکپارچه به فعالان بازار بورس ایجاد شده است.

دریافت کد سجام برای نوزادان همانند افراد بزرگسال است، با این تفاوت که امکان احراز هویت برای نوزادان وجود ندارد و این عمل توسط سرپرست نوزاد انجام می‌شود. ولی (پدر) می‌تواند با ثبت اطلاعات هویتی کودک نسبت به دریافت کد سجام او اقدام کند. مراحل دریافت کد سجام به‌صورت غیرحضوری است و تنها قسمت احراز هویت به‌صورت حضوری انجام می‌شود. مدارک لازم برای احراز هویت کودکان به شرح موارد زیر هستند:

۱.اصل و کپی شناسنامه

۲.کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و فرزند

۳.مدارک هویتی پدر

۴.اطلاعات ارتباطی ازجمله آدرس محل سکونت، محل کار، کد پستی، تلفن همراه و ثابت پدر یا فرزند

۵.اطلاعات بانکی مانند شماره حساب، نام بانک، کد شعبه و… که می‌بایست به نام خود نوزاد باشد

آموزش ثبت‌نام در سامانه سجام

همانگونه که گفته شد اولین قدم پیش از ثبت‌نام سهام عدالت نوزادان، دریافت کد سجام است. برای ثبت‌نام در سامانه سجام ابتدا به سایت sejam.ir مراجعه کنید و گزینه ثبت‌نام را فشار دهید. اطلاعات شخصی فرد زیر ۱۸ سال را وارد کنید و مجدد به صفحه نخست بازگردید. در قسمت ویرایش اطلاعات، مشخصات ولی متقاضی را وارد کنید. برای ورود به قسمت ویرایش شماره همراهی را که در هنگام ورود به سامانه وارد کرده‌اید، وارد کنید و منتظر ارسال کد تایید باشید. سپس کد ارسال شده را زده و نوع مشتری را «حقیقی ایرانی» انتخاب کنید و در ادامه کد ملی فرد زیر ۱۸ سال را وارد کنید.

در قسمت ویرایش فرم‌ها، اطلاعات نماینده (ولی کودک) را ثبت کنید. در این مرحله سمت و شرایط نماینده را «نماینده قانونی» انتخاب کنید. لازم به ذکر است سرپرست باید دارای کد سجام باشد.

در پایین صفحه نیز کد ملی سرپرست را وارد کنید و مجدد منتظر ارسال کد تایید روی تلفن همراه خود باشید. کد تاییدیه ارسال‌شده را ثبت و نوع مدارک اثبات‌کننده سمت را «ولایت» انتخاب کنید.

پس از اطمینان از صحت مدارک واردشده، اطلاعات را ثبت کنید.

در قسمت پایین صفحه یک قسمت به نام انتخاب فایل وجود دارد که می‌بایست کپی شناسنامه ولی، کپی کارت ملی ولی و کپی شناسنامه کودک را بارگزاری کنید.

در نهایت برای ثبت نهایی بر روی کلمه افزودن کلیک کرده و مرحله بعد را انتخاب کنید. پس از تایید مشخصات، ثبت‌نام سجام کودکان زیر ۱۸ سال به پایان می‌رسد.

بهترین سرمایه‌ گذاری برای نوزادان

خرید سهام یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری برای نوزادان است.

اگر به فکر آینده نگری مالی برای نوزادان خود هستید، این روش جواب می‌دهد. در این حین هم خرید صندوق راه‌حل بهتری است و وقت کمتری هم از شما می‌گیرد. ثبت‌نام سهام دولتی برای نوزادتان هم در همین سرو شکل است. البته که این میزان از سهام خیلی چشمگیر نیست و پشتوانه مالی خیلی قوی برای فرزندتان نخواهد بود.

شما می‌توانید با وجود همین کد سجامی برای فرزندتان در یک کارگزاری ثبت‌نام کنید و به نام فرزندتان هرازچندگاهی مقداری سهام یا صندوق سهامی خریداری کنید. سرمایه‌ گذاری مناسب برای آینده فرزندان به خرید سهام محدود نمی‌شود و شما روش‌های دیگری هم برای سرمایه‌گذاری برای نوزاد خود دارید.

از دیگر طریقه‌های سرمایه‌ گذاری برای کودکان، خرید ملک یا زمین است.

این روش نیازمند هزینه بالایی است و شاید همه از پس آن برنیایند.

اما می‌توانید آن را به عنوان یک ایده سرمایه‌ گذاری برای نوزادان در نظر بگیرید. فراموش نکنید که مهم‌تر از اینکه چه روشی را انتخاب کنید، این است که دست به اقدامی در این زمینه بزنید.

از امتیازهای سرمایه‌گذاری برای نوزادان می‌توان به وجود پشتوانه مالی برای فرزندتان در آینده و همچنین حفظ ارزش سرمایه‌تان یاد کرد.

جدیدترین روش سرمایه گذاری برای نوزادان

ثبت نام سهام عدالت شاید به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب برای نوزادان شناخته شود، اما مسلما نمی تواند کافی باشد. اولا فرزند شما تا سنی مشخص امکان برداشت و یا تغییر در روند سهام عدالت نخواهد داشت. از این رو این سرمایه گذاری تا سنی خاص امکان تامین مالی آینده نوزادان را ندارد. از طرف دیگر همه ما به خوبی می دانیم که یک موقعیت سرمایه گذاری نمی تواند بهترین روش سرمایه گذاری برای نوزادان محسوب شود.

این روش در بهترین حالت شاید تنها بتواند بخشی از آینده نگری مالی برای نوزادان را پاسخگو باشد. از این رو بهتر است به دنبال سرمایه گذاری مطمئن برای نوزادان باشیم تا بتوانیم بر اساس آن امکان افزایش ارزش و میزان سرمایه طی سال های آتی را فراهم بیاوریم.

سرمایه گذاری در کرادفاندینگ (تامین مالی شرکت ها) از طریق اعطای وام را شاید بتوان یکی از روش های سرمایه گذاری برای بچه هادانست. در واقع در این روش ریسک کاهش سرمایه از بین می رود و سرمایه گذار طی حداکثر یک دوره یک ساله می تواند به سودی برابر یا بیش تر از درصد تورم سالانه دست پیدا کند.

در ایران این نوع سرمایه گذاری به واسطه پلتفرم دونگی امکان ارائه سود بیش از ۴۵ درصد در یک دوره یک ساله را فراهم کرده است. شما می توانید در این پلتفرم طرح ها و موقعیت های سرمایه گذاری مختلف در دوره های مختلف دو تا دوازده ماهه را مورد بررسی قرار دهید شروع به سرمایه گذاری برای نوزادان کنید./اندیشه معاصر

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی