کد مطلب: 37435

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان متناسب سازی

جزییات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی اعلام شد | واریز معوقات حقوق بازنشستگان استارت خورد

طبق قانون قرار براین است که ۹۰ درصد مابه التفاوت حقوق بازنشسته از حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور کارمند شاغل مشابه و همتراز طی مدت ۳ سال به بازنشسته پرداخت شود و در قانون اسمی از کسر حق بیمه و مالیات برده نشده است.

جزییات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی اعلام شد | واریز معوقات حقوق بازنشستگان استارت خورد

حقوق بازنشستگان | طبق قانون قرار براین است که ۹۰ درصد مابه التفاوت حقوق بازنشسته از حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور کارمند شاغل مشابه و همتراز طی مدت ۳ سال به بازنشسته پرداخت شود و در قانون اسمی از کسر حق بیمه و مالیات برده نشده است.

کمیته فنی پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری نحوه محاسبه متناسب‌سازی از طریق آیین‌نامه اصلاحی دولت را تشریح کرد.

ایلنا در خبری نوشت:متن اصلاحیه بند ۶ ماده ۱ آئین نامه اجرایی متناسب سازی در خصوص تعریف مابه التفاوت می‌گوید: «اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با نود درصد (۹۰٪) میانگین حقوق و فوق العاده های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند ( ث ) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور».

به گفته این کمیته، ابتدا از حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز ، حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد که همان مالیات حقوق است کسر می‌کنند و دیگر کسورات از جمله جریمه ها، پرداختی وام و مساعده مورد نظر نیست.  اما طبق قانون قرار براین است که ۹۰ درصد مابه التفاوت حقوق بازنشسته از حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور کارمند شاغل مشابه و همتراز طی مدت ۳ سال به بازنشسته پرداخت شود و در قانون اسمی از کسر حق بیمه و مالیات برده نشده است.

آن‌ها تاکید کردند: چنانچه قرار براین باشد که برخلاف قانون و پس از کسر مالیات و حق بیمه شاغل ۹۰ درصد مابه التفاوت از حقوق بازنشسته مورد محاسبه قرار گیرد، ۹۰ درصد آن کسور کسر شده هم از حقوق بازنشسته کسر خواهد شد ، بدین معنی اگر از حقوق کارمند شاغل مبلغ ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال بعنوان مالیات و حق بیمه  کسر شود، ۹۰ درصد آن ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ هم از حقوق بازنشسته کسر و بقیه برای بازنشسته مورد محاسبه قرار خواهد گرفت . فرض می کنیم کارمندشاغلی که مشابه و همتراز بازنشسته است مبلغ ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال حقوق و فوق العاده مشمول کسور دارد که ۹۰ درصد آن که مبلغ ۲۲۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال است ظرف ۳ سال به بازنشسته پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم پیشرفت کشور آمده و باید اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود تعداد زیادی نیروهای پیش دبستانی، خرید خدمات، غیرانتفاعی و نهضت سواد آموزی چرا وزارت آموزش و پرورش همچنان به دنبال نیرو است؟ باید همین افراد را از طریق آزمون یا روش‌های دیگر جذب کند تا هم این افراد تعیین تکلیف شوند و هم مشکل کمبود معلم مرتفع شود.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور بارها اعلام کرد که میثاق من با ملت، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم پیشرفت کشور است. در برنامه هفتم آمده که همسان سازی حقوق بازنشستگان باید عملیاتی شود و سوال ما آن است که چرا این قانون اجرا نمی‌شود؟

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: وضعیت معیشتی بازنشستگان نامطلوب است و باید بازنشستگان تکریم شوند و قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سوءمدیریت در استان کرمانشاه را شاهد هستیم و طی روزهای اخیر جنگل‌ها و منابع طبیعی کرمانشاه در حال آتش سوزی است و هر چقدر تذکر می‌دهیم، اتفاقی برای مهار آتش سوزی نمی‌افتد.

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: به مسئولان سازمان محیط زیست، هلال احمر و وزارت کشور تذکر می‌دهم که مساعدت‌های لازم را درباره آتش سوزی در جنگل‌های کرمانشاه و کردکوی انجام دهند.

تعهداتمان به بازنشستگان داریم سرجای خودش است

سخنگوی دولت گفت: تعهدات و خدماتی که به بازنشستگان داریم سرجای خودش است. یادتان که باشد آقای رئیس جمهور گفتند من بدون این‌که مردم بدانند کاری را انجام نخواهم داد و از طرفی هم چک بی‌محل نخواهم داد و این بسیار مهم است.

به نقل از ایلنا، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان عزیزانی هستند که خدمات خودشان را به جامعه ارائه دادند و حالا وقت آن است که صندوق‌ها تعهدات خودشان را اجرایی کنند. تلاش بر این است که هیچ گونه آسیبی نبینند البته آثار تورمی را نباید نادیده گرفت. تعهدات و خدماتی که به بازنشستگان داریم سرجای خودش است. یادتان که باشد آقای رئیس جمهور گفتند من بدون این‌که مردم بدانند کاری را انجام نخواهم داد و از طرفی هم چک بی‌محل نخواهم داد و این بسیار مهم است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی