کد مطلب: 37430

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان ۱۴۰۴

خبر داغ از تصمیم دولت برای افزایش حقوق کارمندان در سال 1404 | افزایش 4 میلیونی حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از مشخص شدن میزان افزایش حقوق کارمندان تا دو هفته آینده، خبر داد.

خبر داغ از تصمیم دولت برای افزایش حقوق کارمندان در سال 1404 | 
افزایش 4 میلیونی حقوق کارمندان

حقوق کارمندان | رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از مشخص شدن میزان افزایش حقوق کارمندان تا دو هفته آینده، خبر داد.

سید حمید پورمحمدی اظهار داشت: امیدواریم تا یکی‌دو هفته آینده بهترین گزینه برای افزایش حقوق شاغلان برای سال آینده از سوی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تعیین و اعلام شود.

وی اعلام کرد: تا یکی دو هفته آینده بهترین گزینه برای افزایش حقوق شاغلان برای سال آینده از سوی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تعیین و اعلام می‌شود.

پورمحمدی معیار‌های افزایش حقوق را در وهله اول توان بودجه‌ای کشور و سپس توجه ویژه به استحقاق کارمندان دولت و بازنشستگان برشمرد و افزود: با توجه به این موارد، چندین گزینه تهیه شده که هم ورودی و هم توان بودجه‌ای کشور در آن دیده شده است و در دولت در حال بحث است و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به دنبال انتخاب بهترین آن‌ها هستیم.

احتمال افزایش ۲۰ الی ۴۵ درصدی حقوق کارمندان در ۱۴۰۴

اخیرا بخشنامه تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد که در یکی از هفت پیوست آن پیش‌بینی شد که حقوق کارمندان بین ۲۰ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند.

این در حالی است که در سال ۱۴۰۳ حقوق کارمندان با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده، اما در سال ۱۴۰۲ تنها ۲۱ درصد به حقوق کارمندان اضافه شد و حقوق پایه افراد به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود.

طی ۷ سال گذشته، بیشترین افزایش حقوق مربوط به سال ۱۴۰۱ با ۵۷.۴ درصد و کمترین افزایش حقوق مربوط به سال ۱۳۹۶ با ۱۴.۵ درصد بوده است. میزان افزایش حقوق واقعی عملا میران افزایش حقوق اسمی منهای تورم سالیانه است؛ بنابراین افزایش حقوق‌ها به‌تن‌هایی نباید درنظر گرفته شوند. برای نمونه سال ۹۶ تورم ایران هنوز در حدود ۱۰ درصد بود.

اولین گام در تدوین لایحه بودجه هر سال ابلاغ بخشنامه تدوین آن است، اتفاقی که چند پیش افتاد و دیوان سالاری کشور در مسیر تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ قرار گرفت. در مرحله بعدی دستگاه‌های اجرایی اقدام به تنظیم این لایحه می‌کنند. در نهایت لایحه با تصویب هیات وزیران راهی بهارستان می‌شود (بخشی که در رسانه‌ها پررنگ‌تر است) و آن‌جا، پس‌از کش‌وقوس فراوان به قانون تبدیل می‌شود./منبع: راهنماتو

وعده پزشکیان درباره افزایش حقوق کارمندان چه بود؟ 

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور قبل از انتخاب شدنش گفته بود: حقوق باید متناسب با تورم رشد کند؛ نمی‌شود تورم ۵۰درصد باشد، اما حقوق ۲۰درصد اضافه شود. به‌گفته او، باید روندی را پیش بگیریم تا حقوق با تورم همسان باشد؛ چراکه اعتراض بازنشستگان و کارمندان مبنی بر مطالبات قانونی و اعتراض به عملی نشدن قانون است؛ البته لایحه دولت در بودجه همیشه با کسری مواجه است و به‌دلیل عدم‌جبران همیشه اعتراض وجود دارد.‌
 

افزایش پلکانی حقوق کارمندان

 یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی است؛ با این تفاوت که برخلاف بودجه‌ سال‌های قبل این افزایش به‌صورت پلکانی و به تناسب تعداد فرزندان کارمندان بین ۲۰تا ۴۵درصد قابل افزایش است؛ البته بخشنامه سازمان برنامه و بودجه تأکید دارد: دستگاه‌های اجرایی ازجمله دستگاه‌هایی با قوانین خاص، موظفند افزایش ضریب ریالی حقوق را مطابق جدول مشخص نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۳اعمال کنند که البته رقم قطعی این ضریب توسط هیأت وزیران تصویب خواهد شد.

حقوق کارمندان

منبع : همشهری آنلاین 

ابلاغ افزایش ۲۰درصدی رفاهیات در حساب حقوق کارمندان

با توجه به پیگیری‌های انجام شده به نظر می‌رسد که افزایش ۲۰ درصدی خدمات رفاهی غذا،ایاب وذهاب، مسکن و کارمندان تا حدود یک ماه دیگر ابلاغ می‌شود.

 براساس پیگیری‌های انجام شده و دغدغه کارمندان دولت در خصوص عدم تغییر ارقام پرداختی‌های مربوط به خدمات رفاهی غذا،ایاب وذهاب، مسکن و ... نسبت به سال گذشته، به نظر می‌رسد که این پرداختی‌ها با افزایش 20 درصدی به زودی ابلاغ خواهد شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این میزان افزایش احتمالی پرداختی رفاهیات کارمندان تا حدود یک ماه دیگر ابلاغ خواهد شد./تسنیم

حقوق کارمندان

فرمول تعیین حقوق کارمندان تغییر می کند؟

پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 1404 تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امیدواریم تا یکی‌دو هفته آینده بهترین گزینه برای افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده از سوی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تعیین و اعلام شود.

«سید حمید پورمحمدی» درباره نحوه افزایش حقوق شاغلان برای سال آینده، اظهار داشت: نخست باید دید چقدر پول داریم و دیگر اینکه، نیاز قطعی و چیزی که استحقاق همکاران و کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان است، چقدر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با توجه به این موارد، چندین گزینه تهیه شده که هم ورودی و هم توان بودجه‌ای کشور در آن دیده شده است.

وی گفت: این موضوع در دولت در حال بحث است و چندین سناریو برای آن تنظیم شده که در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به دنبال انتخاب بهترین آنها هستیم.

پورمحمدی سپس ابراز امیدواری کرد: تا یکی دو هفته آینده، بهترین گزینه از سوی ستاد تعیین و اعلام شود.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی