کد مطلب: 37102

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان واریزی جدید | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر مهم امروز درباره واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی | تاریخ متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

علی اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی،جزییاتی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان را ارائه داده است.

خبر مهم امروز درباره واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی | تاریخ متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای تعدیل و افزایش حقوق آن‌ها بر اساس شرایط اقتصادی و نرخ تورم است تا قدرت خریدشان حفظ شود.متناسب سازی حقوق بازنشستگان به منظور تأمین معیشت مناسب برای بازنشستگان و جلوگیری از کاهش سطح زندگی آن‌ها در برابر افزایش هزینه‌ها انجام می‌شود.متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان می‌تواند به عنوان یک اقدام حمایتی از سوی دولت در راستای عدالت اجتماعی و احترام به زحمات سال‌های خدمت آن‌ها تلقی شود.اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تأمین منابع مالی پایدار است تا به طور مستمر و مؤثر انجام شود.

دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی را موضوع دوم مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرده و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود تا این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود.

مسئولان کانون کارگران بازنشسته، یک جلسه چهارساعته با نماینده مردم تهران در مجلس داشتند که در آن نسبت به بی‌توجهی به مطالبات بازنشستگان اعتراض شد.

علی اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور به همراه محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان و دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تهران با ابراهیم عزیزی نماینده تهران در مجلس برای طرح و پیگیری مسائل بازنشستگان جلسه‌ای چهار ساعته داشتند.

علی‌اصغر بیات در این مورد گفت: در این جلسه ۴ و نیم ساعته که در کانون عالی کارگران بازنشسته برگزار شد چند موضوع مطرح و آقای دکتر عزیزی در برخی موارد با تماس تلفنی با مسئول مربوطه پیگیر موضوع شد.

او تاخیر و تغییر در روند پرداخت حقوق بازنشستگان را اولین موضوع طرح شده با عزیزی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ وجه برای ما پذیرفته نیست. بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند. ما درخواست کردیم که سازمان برنامه و بودجه هر چه سریعتر ۱۳۰ همت مصوب مجلس را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

بیات پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی را موضوع دوم مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرده و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود تا این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود. از نماینده تهران خواستیم که پیگیری جدی کنید.

مسئولان کانون بازنشستگان کارگری، خواستار اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و تحت شمول قرار گرفتنِ حداقل‌بگیران شدند و تاکید کردند: بایستی احکام جدید بازنشستگان سریع‌تر صادر شود.

حقوق بازنشستگان

دستور رئیس جمهور برای منظم پرداخت کردن متناسب سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با وجود اینکه دولت آیین‌نامه اجرایی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب و ابلاغ کرده است اما هنوز حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود و در حقوق شهریور ماه آنها لحاظ نشده است که این بایستی اصلاح شود.

پیمان فلسفی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن اشاره به اینکه متأسفانه همچنان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منظم نشده است، عنوان کرد: با وجود اینکه دولت آیین‌نامه اجرایی این قانون را تصویب و ابلاغ کرده است اما هنوز حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود و در حقوق شهریور ماه آنها لحاظ نشده است که این بایستی اصلاح شود.

ایلنا نوشت: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با طرح اینکه نمی‌دانیم این وضع تا چه زمانی می‌خواهد ادامه پیدا کند، ادامه داد: همه بازنشستگان معتقدند دولت منابع مالی همسان‌سازی حقوق آنها را دارد و از محل آن یک درصد ارزش افزوده تأمین اعتبار می‌شود.

وی در بحث پرداختی‌های گندمکاران ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی که در این مدت پیگیری‌های بسیار خوبی داشته گفت: تاکنون ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده اما آنچه هشداردهنده است این است که به موجب قانون تا پایان شهریور ماه باید تمام اینها تسویه شود.

فلسفی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم لازم است درخصوص حق و حقوق ایثارگران و جانبازان توجه بیشتری شود.

حقوق بازنشستگان

خبر مهم درباره نحوه افزایش حقوق بازنشستگان

صندوق بازنشستگی فولاد در واکنش به اخبار منتشر شده درباره اعتراضات بازنشستگان این صندوق توضیحاتی به ایلنا ارائه کرد.

در توضیح این صندوق آمده است:

​خبرگزاری ایلنا خبری در تاریخ ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ با عنوان «تجمع بازنشستگان فولاد مقابل ساختمان وزارت کار: از خدمات بیمه‌ای خود رضایت نداریم» منتشر کرد. روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد توضیحات ذیل را در خصوص خبر منتشر شده ضروری دانسته و انتظار دارد آن خبرگزاری وزین مطابق با قانون مطبوعات، این پاسخ را منتشر نماید. 

در این خبر به نقل از بازنشستگان آمده است: «اخیرا خدمات بیمه‌ای و درمان آن‌ها با مشکلاتی روبرو شده و در عین حال واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی برای بازنشستگان فولاد انجام نشده است.» 

در بخشی از این خبر مجددا به نقل از بازنشستگان آمده است: «پیش از این طرف قرارداد با بیمه دانا بودیم و نسبت به سایر بیمه‌ها، خدمات درمانی خوبی دریافت می‌کردیم، اما مسئولان این بار با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد بسته‌اند که با ضعف‌های زیادی روبروست و بازنشستگان فولاد مجبورند، هزینه مازاد برای درمان بپردازند و علی‌رغم این پرداخت، بازهم خدمات درمانی مناسبی دریافت نمی‌کنند.» 

​در بخش دیگری از این خبر نیز آمده است: «همچنین بازنشستگان فولاد نسبت به کاهش خدمات رفاهی در درمانگاه صندوق فولاد انتقاد دارند. به ادعای بازنشستگان فولاد یک الی دو ساختمان که از سال‌ها پیش در تهران به عنوان خوابگاه و محل استراحت بازنشستگان فولادی در نظر گرفته شده بود، در حال حاضر هیچ گونه خدمات ارائه نمی‌کنند.» 

در این خصوص ذکر توضیحات ذیل ضروری است: 

۱-پس از اتمام قرارداد صندوق بازنشستگی فولاد با شرکت دانا، صندوق فولاد جهت رفاه حال بازنشستگان به مدت یک ماه قرارداد با این شرکت را تمدید کرد و همزمان روال قانونی برای برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمه‌گر برای سال ۱۴۰۳ را پیگیری نمود که در نهایت، مناقصه با طی تشریفات کامل قانونی انجام و شرکت آتیه سازان حافظ به عنوان برنده مناقصه اعلام شد. ذکر این نکته نیز ضروری است که شرکت بیمه دانا در فرآیند قانونی مناقصه حضور نیافت. 

۲-این صندوق در تمامی سنوات گذشته مفاد قرارداد درمان گروهی برای بیمه شدگان تحت پوشش را به صورت کامل برون سپاری نموده و انعقاد قرارداد همچون گذشته براساس مفاد تعریف شده بوده و همواره تلاش بر این بوده که خدمات بهتر و مناسبتری ارایه نماید، همچنین شرکت بیمه‌گر با پذیرش این تعهدات اقدام به عقد قرارداد نموده است. 

۳-درحال حاضر همکاران امور بازنشستگی در کلیه مناطق کشور و همچنین کلیه شعب بیمه آتیه سازان حافظ در سراسر کشور موظف به پاسخگویی به عزیزان بیمه شده می‌باشند. 

۴-در خصوص آنچه عنوان شده «یک الی دو ساختمان که از سال‌ها پیش در تهران به عنوان خوابگاه و محل استراحت بازنشستگان فولادی در نظر گرفته شده بود، در حال حاضر هیچ گونه خدمات ارائه نمی‌کنند» ذکر این نکته ضروری است که چنانچه بیمارانی که بنا به ضرورت‌عدم امکان ادامه درمان در استان و تشخیص مراکز درمانی یا پزشکان معتمد، برای درمان به مراکز مجهزتر در شهرهای دیگر یا به تهران اعزام می‌شوند، صندوق فولاد هزینه اقامت ایشان را با رعایت سقف قابل پرداخت مؤسسه پرداخت می‌نماید. 

۵-در خصوص ادعای مطرح شده که «واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی برای بازنشستگان فولاد انجام نشده است» این موضوع صحت نداشته و این مبلغ از زمان ابلاغ دولت وقت به حساب بازنشستگان واریز شده است./ایلنا

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی