کد مطلب: 37091

زمین رایگان | زمین رایگان

برنامه مسکنی دولت پزشکیان برای دهک های کم درآمد | ثبت نام زمین رایگان در دولت جدید

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: راهبرد ما باید شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه باشد.

برنامه مسکنی دولت پزشکیان برای دهک های کم درآمد | ثبت نام زمین رایگان در دولت جدید

زمین رایگان | سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: راهبرد ما باید شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه باشد.

«مسعود بیات‌منش» در نشست آسیب‌شناسی طرح نهضت ملی مسکن با تاکید بر بحث تامین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، افزود: این موضوع از مشکلات اصلی طرح نهضت ملی مسکن است.

ایرنا نوشت: وی بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکید و تصریح‌کرد: راهبرد ما باید شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه باشد.

بیات‌منش خاطرنشان‌کرد: باید در ستاد وزارت راه و شهرسازی وظایف ستادی مانند پشتیبانی و حل مشکل تامین مالی پروژه‌ها را انجام دهیم و مسائل اجرایی را به شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بسپاریم.

در ادامه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: باید بپذیریم که ما در وزارت راه و شهرسازی متولی بخش مسکن هستیم و این وظیفه ماست که با سیاستگذاری‌های درست در حوزه مسکن رونق ایجاد کنیم.

«ارسلان مالکی» با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن نیاز به تغییر نگرش و تغییر سیاست وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین چالش‌ها در طرح نهضت ملی مسکن بحث تامین مالی و تسهیلات بانکی است که باید این موضوع را در شورای عالی مسکن پیگیری کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته درباره تامین مالی پروژه‌های مسکن از طریق بازار سرمایه اقدامات مثبتی انجام شده است، تصریح‌کرد: جذب سرمایه‌های خرد یکی از ظرفیت‌های مفید تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

زمین رایگان

زمین رایگان-تکلیف متقاضیان بدون واریزی مسکن ملی چه می‌شود؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متقاضیان بدون واریزی مسکن ملی در اولویت بعدی هستند که در صورت تامین زمین آنان نیز خانه‌دار می‌شوند.

با اشاره به آخرین آمار واحدهای تحویلی نهضت ملی مسکن در زنجان، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار متقاضی واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده است و تا هفته دولت سال جاری ۲۴۳۱ واحد در استان زنجان تحویل متقاضیان داده شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۶۰۰ واحد هم توسط متقاضیان انتخاب واحد شده و مراحل رفع نقص و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌شود، افزود: تعداد ۷۰۰ واحد آماده شده که متقاضیان به دلایل مختلف از جمله واقع شدن در طبقه اول و شرایط دیگر برای انتخاب واحد مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به سرنوشت متقاضیان بدون واریزی، تصریح کرد: تعداد ۵ هزار نفر متقاضی برای مسکن ملی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که واریزی نداشته و در اولویت بعدی هستند و در صورت رفع مشکلات زمین‌های در نظر گرفته شده، مقدمات خانه‌دار شدن این متقاضیان نیز فراهم خواهد شد.

قزوینیان با اشاره به متقاضیان تک واریزی، ادامه داد: از ۲۷ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن استان زنجان در بخش حمایتی تنها ۷ هزار نفر تعیین تکلیف نشده بودند و تک واریزی داشتند که از این تعداد به ۳ هزار نفر در ثمین سه، طی هفته‌های گذشته پیامک ارسال شده است.

قزوینیان با اشاره به سرنوشت متقاضیان مجرد، یادآور شد: قرار بود در محدوده هزار هکتاری لیل آباد طراحی لازم برای ساخت مسکن توسط همکاران اداره کل انجام شود که متقاضیان مجرد را نیز شامل می‌شد اما به علت مشکلاتی که خارج از اختیارات اداره‌کل راه و شهرسازی استان بود، مجبور شدیم اولویت‌بندی کنیم و متقاضیانی که واریز پول داشته‌اند یا تخصیص زمین انجام پذیرفته است در اولویت باشند.‌

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، خاطر نشان کرد؛ در این میان با فعال شدن سامانه نهضت ملی مسکن، در استان نیز اطلاع‌رسانی لازم صورت می گیرد تا متقاضیان مسکن دوباره ثبت‌نام کنند.

معرفی سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی

یکی از طرح‌های حمایتی دولت جهت مقابله با بحران مسکن راه اندازی سامانه tem.mrud.ir برای ثبت‌نام ودیعه وام مسکن است. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت درخواست تسهیلات اجاره خانه در سال ۱۴۰۳ فقط از طریق سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به آدرس tem.mrud.ir انجام می‌شود و افراد فقط از طریق همین سایت می‌توانند برای اسم‌نویسی خود اقدام کنند و دیگر سایت‌ها مورد تأیید نخواهد بود.

ثبت‌نام در سامانه ودیعه مسکن به این معنی است که افرادی که اقدام به ارسال درخواست تسهیلات اجاره خانه می‌کنند، فقط در صورت داشتن شرایط اعلام شده از تسهیلات برخوردار شوند. علاوه بر این متقاضیان می‌توانند از نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از طریق همین سامانه مطلع شوند. وزارت راه و شهرسازی این امکان را برای افراد فراهم کرده است که بتوانند با مراجعه به سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایند.

پس از اینکه متقاضیان اقدام به ثبت‌نام در سامانه وام ودیعه مسکن می‌کنند، مدتی طول می‌کشد تا اسامی آنها برای دریافت تسهیلات اجاره خانه از سوی سامانه ثبت‌نام ودیعه مسکن در صورت احراز شرایط اعلام شود./

به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی برای مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی را راه اندازی کرده است که افراد بتوانند با مراجعه به آن، درخواست خود را پیگیری نمایند.

در حقیقت سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن دارای بخشی برای مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و پیگیری درخواست‌ها از طریق کد ملی می‌باشد و افراد می‌توانند از نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و آخرین بررسی وزارت راه و شهرسازی مطلع شوند.

لازم به ذکر است سامانه نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، فقط سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی نیست و شما می‌توانید پیگیر ثبت‌نام مسکن ملی از طریق این سامانه نیز باشید.

در ادامه به مراحل مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و درخواست تسهیلات اجاره خانه در سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی اشاره خواهیم کرد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی