کد مطلب: 36886

مستمری مددجویان | مستمری بگیران

خبر خوش برای همه مستمری بگیران | واریز ۱۵ میلیون تومان به حساب این دسته از مددجویان + جزییات

تصمیم گرفته شد ۱۵ میلیون تومان در قالب مستمری مددجویان موردی به خانوار تحت حمایت خسارت دیده از سیل مساعدت شود.​

خبر خوش برای همه مستمری بگیران | واریز  ۱۵ میلیون تومان به حساب این دسته از مددجویان + جزییات

مستمری بگیران | علیرضا حسین نژاد نهم تیر در سفر به شهرستان خلخال و بازدید از مناطق و روستای سیل زده مورستان، برای امدادرسانی بهتر و سریع‌تر به آسیب‌دیدگان سیل در این شهرستان تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: عمده مشکلات پیش آمده مربوط به خسارت لوازم منزل است که تصمیم گرفته شد ۱۵ میلیون تومان در قالب کمک‌های موردی به خانوار تحت حمایت خسارت دیده از سیل مساعدت شود.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک نهاد امدادرسان در همراهی با آسیب‌دیدگان سیل اخیر یاریگر آنها بوده و بتوانیم بخشی از نیازمندی‌ها و دغدغه‌های این خانواده‌ها را رفع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ساخت مسکن مقاوم موجب افزایش ایمنی در برابر حوادث طبیعی و یا غیرمترقبه می‌شود که کمیته امداد استان اردبیل با جدیت تمام تلاش دارد در زمینه تامین مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت گام‌های بسیار موثری را در سال‌ جاری بردارد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از تحویل ۳۷۹۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان در دولت سیزدهم خبر داد.

مجید الهی راد در نشست خبری که چهارم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: اعتبار منازل ساخته شده ۶۴۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش این اداره کل ۱۰۲ هزار و ۱۲۷ نفر است، گفت: در دولت سیزدهم ۱۴۰۲ میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت شده است.

الهی راد افزود: تامین ۳۰۰۰ سری جهیزیه برای مددجویان کمیته امداد، اختصاص هفت میلیارد تومان برای گازکشی مسکن مددجویان، پرداخت ۳۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه و تحویل وسایل گرمایشی برای ۱۰ هزار خانوار از مصوبات سفر شهید آیت الله رئیسی به این استان بود که به طور کامل محقق شده است.

وی ادامه داد: اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ از دیگر مصوبات بود که به طور کامل محقق شد و ساخت ۴۰۰۰ مسکن نیز از مصوبات سفر بوده که ساخت آن ها در حال انجام است.

این مقام مسئول بیان کرد: در دولت سیزدهم ۵۶۷۶ سری جهیزیه به مددجویان پرداخت شده است.

وی به پرداخت ودیعه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۴۳ میلیون ریال، در سال گذشته ۲۶۸ میلیون ریال ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه در دولت سیزدهم قبول آب، برق و گاز مددجویانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، رایگان است، افزود: در این راستا ۲۹ هزار و ۴۵۹ خانوار در حوزه آب، ۳۹ هزار و ۶۴۸ خانوار در حوزه برق و ۲۹ هزار ‌و ۸۴۱ خانوار در حوزه گاز، الگوی مصرف را رعایت کرده و قبوض آن ها رایگان شده است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم ۹۳۲۷ فقره وام کارگشایی با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و ۹۶۵۵ فقره تسهیلات اشتغال با اعتبار ۹۵۳ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.

الهی راد به طرح اشتغال از طریق کاریابی نیز اشاره کرد و ادامه داد: از طریق پرداخت تسهیلات به کارفرمایان برای ۶۶۷ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گفته وی، در سال گذشته ۲۱۰۰ خانوار توانمند شده و از حمایت کمیته امداد خارج شده اند.

مستمری

مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد بخوانند !

عبدالله کرم زاده به مناسبت هفته بهزیستی -۳۰ تیر ماه تا ۵ مرداد ماه- افزود: یکی از مهمترین بحث ها که مورد توجه بوده است، پرداخت کمک هزینه معیشتی برای جامعه هدف -که از دهک های پایین جامعه هستند- بوده است، تا بتوانند حداقل های نیاز زندگی خود را تامین کنند.

او درباره میزان پرداخت مستمری گفت: خانواده دارای یک فرد معلول نزدیک به یک میلیون تومان مستمری دریافت می کند که این رقم برای خانواده های دو یا سه معلول تغییر می کند. البته این اقدام مشترک بین دو نهاد سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی است.

با پیگیری دیوان محاسبات کل کشور، مستمری مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

به گفته کرم زاده یکی از اتفاقات خوب دیگر هم این است که ۳۰۰ هزار نفری که در دو یا سه سال گذشته یعنی از سال ۱۴۰۰ در پشت نوبت دریافت خدمت بودند در این دولت به چرخه بازگشتند. به طوریکه افرادی که بخواهند از این خدمات بهره مند شوند درهمان ماه کارهای آنها انجام شده و مشمول دریافت این خدمت (مستمری) می شوند.

پرداخت حق پرستاری به بیش از ۱۵۱ هزار نفر

رئیس مرکزبرنامه ریزی فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی کشور از افزایش پرداخت حق پرستاری هم خبر داد و گفت: اگر مادری دارای فرزند معلول است و از فرزند خود پرستاری می کند یا زن یا مردی از همسر معلول خود نگهداری می کند به آنها حق پرستاری پرداخت می شود که ابتدای دولت سیزدهم ۵۸ هزار نفر از خدمت حق پرستاری بهره مند بودند اما اکنون بیش از ۱۵۱ هزار نفر رسیده و آنها از این خدمت بهره مند شده اند.

کرم زاده ادامه داد: با اینکه سازمان بهزیستی دارای مراکز نگهداری معلولان است اما هدف از پرداخت حق پرستاری ماندن معلول در کانون گرم خانواده است.

وی درباره میزان حق پرستاری گفت: ابتدای دولت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر معلول حق پرستاری پرداخت می شد که به دلیل رشد ۲۲۰ درصدی بودجه این سازمان با همت و نگاه ویژه دولت سیزدهم هم اکنون حق پرستاری با رشد ۱۱۰ درصدی به ۲ میلیون ۱۰۰ هزارتومان رسیده است.

کرم زاده اضافه کرد: پرداخت هزینه امداد نیز شامل هزینه نگهداری کودک معلول می شود و ابتدای دولت به ۱۶ هزار نفر این هزینه پرداخت می شد که این عدد به ۱۷هزار و ۸۰۰ رسیده است و پشت نوبتی هم برای ارائه خدمت هم وجود ندارد./اقتصادنیوز

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی