کد مطلب: 36779

پژو ۲۰۷ | پژو ۲۰۷ دنده‌ای | پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما

سقوط عجیب قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما |تفاوت قیمت بازار 207 با کارخانه چقدر شد ؟

قیمت پژو 207 دنده‌ای پانوراما امروز، یک‌شنبه، 18 شهریور 1403 مشخص شد. خودروی مذکور از صبح امروز با افت 14 میلیون تومان کار خود را آغاز کرد.

سقوط عجیب قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما |تفاوت قیمت بازار 207 با کارخانه چقدر شد ؟

پژو 207 دنده‌ای پانوراما از دسته محصولات محبوب و هاچ‌بک ایران خودرو است که در بازار داخلی امروز مانند سایر هم نوعان خود با افت قیمت مواجه شد. خودروی مذکور با ریزش 14 میلیون تومانی به قیمت 755 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

همچنین این محصول محبوب در حال حاضر از درب کارخانه با قیمت 509 میلیون و 159 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مابه‌التفاوت قیمت بازار با کارخانه پژو 207 دنده‌ای پانوراما 245 میلیون و 841 هزار تومان است.

فروش فوری ایران خودرو

معرفی خودرو پژو 207 دستی سقف شیشه ای 

پژو 207 سقف شیشه ای پانوراما (دستی): تولید پژو 207 داخلی از سال 95  آغاز و در 2 تیپ عرضه شد؛ تا سال 1399 که ایران خودرو تغییراتی در تیپ بندی 207 ها صورت داد و همزمان، پژو 207 دنده ای پانوراما (دستی) را در سبد محصولات خود قرار داد. این خودرو از لحاظ فنی مشابه تیپ های دیگر (دنده ای) است.

این خودرو ابتدا در سال ۱۳۸۹ عرضه شد و تولید آن تا سال ۱۳۹۱ ادامه یافت. نسخه ای که در آن سال ها تحت عنوان 207 عرضه شد در واقع پژو +206 بود که ایرانخودرو نام ۲۰۷ را برای آن برگزید؛ در حالی که پژو 207 خودروی دیگری از کمپانی پژو است و مشخصات و ظاهر متفاوتی دارد. بعد از توقف تولید 207 سری اول، ایرانخودرو در سال 1395 نسخه‌ی ایرانیزه 207 را با ظاهر فیس لیفت شده (چراغ عقب و جلو و آیینه های جدید) و اضاقه کردن برخی امکانات مانند سیستم مولتی مدیا عرضه کرد. 


یک پیشرانه با حجم 1578 سی‌سی، 4 سیلندر تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور مشخصه های فنی 207i هستند.  انتقال قدرت توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این  اما از نظر امکانات رفاهی و ایمنی برخی تغییرات دیده می شود. ایرانخودرو تجهیزاتی مثل رینگ آلومینیومی و کروز کنترل را در سال 98 از تیپ پایه این خودرو حذف کرد؛ اما این امکانات بر روی 207 سقف شیشه ای عرضه می شوند.

علاوه بر اینها، سقف شیشه ای به عنوان برجسته ترین آپشن این تیپ مطرح می شود؛ سیستم ترمز دیسکی عقب از روی این تیپ حذف نشده و 207i سقف شیشه ای همچنان از این امکان بهره می برد؛ همچنین سیستم فرمان برقی جایگزین سیستم هیدرولیک شده و روکش فرمان نیز که روی تیپ های پایه از جنس پلاستیک بود، با روکش چرمی (سوزنی در محل قرار گیری دست) جایگزین شده است.

207i سقف شیشه ای که جدید ترین تیپ این خودرو به حساب می‌آید با کامپیوتر (ECU) مدل EZU عرضه می شود که برنامه ریزی آن بر اساس استاندارد آلایندگی یورو۵ انجام شده. به گفته مالکان، کمی کاهش شتاب و کشش نسبت به مدل های قبلی (یورو۴) محسوس است.

از نظر ظاهری تفاوتی آنچنانی ما‌بین ۲۰۷ سقف شیشه ای و تیپ های دیگر دیده نمی‌شود. با کمی دقت بیشتر می‌توان متوجه شد آنتن رادیو، از قسمت جلویی سقف به عقب منتقل شده و البته رنگ متفاوت شیشه‌ی روی سقف با مابقی قسمت های بدنه‌ی خودرو مشخص است.

در زمان معرفی ۲۰۷ پانوراما انتقاد هایی به عایق بندی شیشه بر روی سقف و عملکرد آن در تصادفات و کاهش ایمنی مطرح شد. ایرانخودرو به این مسئله واکنشی نشان نداد و همچنین تست یا بررسی از عملکرد این بخش جدید منتشر نشد. ایرانخودرو مدتی بعد اعلام کرد که قصد دارد سقف شیشه‌ای را بر روی "رانا پلاس" نیز عرضه کند.

پژو 207

مشخصات پژو 207 سقف شیشه ای (پانوراما)

این خودرو در دو تیپ اتوماتیک و دنده ای وارد بازار خودرو شده است و از ابتدای ورود به بازار متقاضیان زیادی داشت. سقف شیشه ای 207 پانوراما نسبت به سانروف ابعاد بزرگتری دارد که استفاده از چشم انداز محیط بیرون را امکان‌پذیر می‌کند و همچنین جذابیت زیادی به این خودرو بخشیده است.

سقف شیشه ای این خودرو ثابت است و پوشش زیر سقف کشویی ن صرفا مانع ورود نور خورشید به داخل کابین خودرو می‌شود. پژو 207 سقف شیشه ای با شرایط جاده ای و نوع سوخت و شرایط آب و هوایی ایران متناسب سازی شده و کاملا هم‌خوانی دارد. 

از مزایای پژو 207 پانوراما میتوان از قدرت بالا در کنار مصرف پایین سوخت موتور tu5 آن و دریافت بالاترین رده کیفیت در میان خودروهای ساخت داخل اشاره کرد.

طراحی خارجی پژو 207 پانوراما

در قسمت جلوی خودرو اولین چیزی که به چشم میخورد چراغ های تولید داخل دارای لنز آن است که در ترکیب با ابرویی متشکل از چراغ‌های ال‌ای‌دی که نقش دی‌لایت را ایفا می‌کنند، ظاهری بروزتر از پیش را رقم زده‌اند.

خطوط برجسته روی کاپوت خودرو که به موازات قاب کرومی لوگوی پژو در این قسمت تعبیه شده اند و ورودی هوایی که میان دو مه شکن تعبیه شده است، در کنار هوارسانی به قسمت موتور خودرو چهره خندان و در عین حال خشنی به این خودرو بخشیده است.

در قسمت جانبی 207 پانوراما که ساده ترین بخش این خودرو نیز هست با استفاده از آینه های جدید و رینگ آلمینیومی 14 اینچ سعی شده تا تفاوتی نسبی در قیاس با گذشته بوجود آید.

در قسمت عقب این خودرو، همانند قسمت جلوی آن چراغ های پشتی در اولین نگاه نظرات را به خود جلب می‌کنند. این چراغ ها با گرافیکی تازه و نوارهای نئونی c شکل در درون خود بسیار زیباتر از چراغ های قبلی به کار رفته در 206 و 207 به نظر میرسند.

فروش فوری ایران خودرو

طراحی داخلی پژو 207 پانوراما

فضای داخلی 207 پانوراما شباهت های زیادی به پژو 206 دارد اما به واسطه تغییراتی که در آن اعمال شده است اسپرت تر و بروزتر شده و جذابیت خوبی دارد. یکی از نکات منفی این خودرو فضای محدود داخلی آن است که این محدودیت در صندلی عقب این خودرو بسیار مشهود بوده و سرنشینان جلو این مساله را احساس نمی‌کنند.

در فضای داخلی این خودرو استفاده از متریال های بی کیفیت به چشم می‌خورد که این مساله در مقایسه با خودروهای این رنج قیمتی قابل چشم پوشی است. البته به شرطی که بعد از مدتی کوتاه سروصدای داشبورد اذیتتان نکند.

در تاریخ 19 آبان ماه سال 1400، ایران خودرو بدون اخذ مجوز اقدام به افزایش قیمت پژو 207 دستی سقف شیشه ای از 216,260,000 تومان به 249,000,000 تومان کرد و طرح فروش نقدی این خودرو را با موعد تحویل 3 ماهه ارائه داد.
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی