کد مطلب: 36702

ایران خودرو | ایران خودرو قرعه کشی

اعلام نتایج قرعه‌کشی ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو | ارسال پیامک ایران خودرو به برندگان قرعه کشی | برای مشاهده نتایج وارد این سایت شوید

نتایج قرعه‌کشی ثبت‌نام‌کنندگان محصولات ایران خودرو در طرح عادی اعلام شد.

اعلام نتایج قرعه‌کشی ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو | ارسال پیامک ایران خودرو به برندگان قرعه کشی | برای مشاهده نتایج وارد این سایت شوید

نتایج قرعه‌کشی ثبت‌نام‌کنندگان محصولات ایران خودرو در طرح عادی اعلام شد.

متقاضیان می‌توانند از طریق سایت ایران خودرو و دریافت پیامک از نتایج قرعه‌کشی مطلع شوند.

نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام و سایت از دسترس خارج شد!

نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو ساعت ۱۷ اعلام شد، اما از زمان اعلام نتایج، سایت این خودرو ساز از دسترس خارج شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سایت ایران خودرو به نشانی https://ikcosales.ir از دسترس خارج شده است و مشتریان نمی‌توانند از نتایج قرعه‌کشی مطلع شوند.

ممکن است این مشکل تا صبح فردا ادامه داشته باشد.

آمار ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو

ورود به سایت ایران خودرو |از کجا بفهمیم قرعه کشی ایران خودرو برنده شدیم؟/ مراحل گام به گام پیگیری خودرو با کد ملی

تعداد پروفایل متقاضیان: ۳۲۸۸۹۶۴

تعداد متقاضیان وکالتی: ۱۷۰۳۶۳۳

تعداد سفارش متقاضیان: ۳۰۵۳۱۲۹

تعداد سفارش طرح عادی: ۱۶۶۱۴۴۴

تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۱۰۶۹۰۵۴

تعداد سفارش طرح فرسوده: ۲۵۲۷۷۶

سایت اولویت بندی ایران خودرو/ نحوه اولویت بندی سامانه یکپارچه خودرو چگونه است؟

متقاضیان در زمان ثبت نام خودرو می توانند پنج اولویت را انتخاب نمایند تا شانس بیشتری برای تحویل خودرو داشته باشند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو نمود تا متقاضیانی که قصد خرید خودرو از شرکت های خودروسازی به قیمت بازار را دارند، با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو نمایند. ثبت نام در این طرح از طریق حساب وکالتی که به کارگزاری های بورس متصل است، انجام می شد که یکی از شرایط لازم جهت ثبت نام این بود که وجه پیش پرداخت خودرو در این حساب بلوکه شده باشد. با راه اندازی سامانه یکپارچه ایران خودرو ikcosale.ir به نظر می رسد فرآیند ثبت نام پیش فروش خودرو دوباره به شرکت خودروساز منتقل شده است.

اما در این میان ممکن است برای متقاضیانی که اقدام به ایجاد حساب وکالتی کرده و قصد ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو از سامانه یکپارچه خودرو ایران خودرو و یا احیانا سامانه یکپارچه خودرو را دارند، سوالاتی از قبیل اینکه آیا فقط می بایست در این طرح یک خودرو انتخاب نمایند یا امکان انتخاب چند اولویت در سامانه یکپارچه خودرو ایران خودرو وجود دارد ؟ و یا اینکه منظور از اولویت بندی ایرانخودرو چیست، پیش آید. با توجه به این ابهامات برای متقاضیان، در مقاله پیش رو به توضیحات جامعی در خصوص نحوه اولویت بندی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو و اولویت بندی موعد تحویل خودرو پرداخته می شود تا متقاضیان در هنگام اولویت بندی خودرو در هر دو سامانه یکپارچه خودرو و سامانه یکپارچه ایران خودرو با مشکل مواجه نشوند.

تعیین روش فروش در سامانه فروش محصولات ایران خودرو

تمام متقاضیانی که در طرح (عادی، خودروهای فرسوده و جوانی جمعیت) ثبت نام ایران خودرو در مرداد ماه را انجام داده اند، و اولویت های خود را در سامانه ikcosales.ir انتخاب کرده اند، می بایست مجدد با مراجعه به این سایت از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۴ تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۹ با ورود به قسمت “جزئیات سفارش” نسبت به تعیین روش فروش (فوق العاده و یا پیش فروش) محصولات انتخابی اقدام فرمایند.

لازم به ذکر است متقاضیان نسبت به روش فروش انتخابی خود در اولویت بندی ایران خودرو شرکت داده می شوند و متقاضیانی که اقدام به تعیین روش فروش در قسمت “جزئیات سفارش” در سامانه یکپارچه ایران خودرو نکنند، به صورت پیش فرض به عنوان “فروش فوق العاده” انتخاب خواهند شد. موعد تحویل خودرو در روش فروش فوق العاده ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و در روش پیش فروش متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده متقاضی در اولویت بندی، از ۴ الی ۶ ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد می باشد.

تغییر اولویت بندی ثبت نام ایران خودرو

متقاضیانی که ثبت نام محصولات ایران خودرو در مرداد ماه را انجام داده و اولویت های خود را انتخاب کرده اند پس از مشاهده اطلاعات و مشخصات فنی و قیمت فعلی محصولات ایران خودرو، در صورتی که قصد تجدید نظر در خودروهای انتخابی قبلی خود و تغییر اولویت بندی ثبت نام ایران خودرو را داشته باشند می توانند از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۴ تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۹ با مراجعه به سایت نسبت به تغییر اولویت خود اقدام نمایند. این امکان از طریق لغو سفارش گذاری هر ردیف و انتخاب خودروی جدید در سامانه امکان پذیر است.

اولویت بندی ثبت نام ایران خودرو

در هنگام فعال بودن سامانه یکپارچه خودرو برای متقاضیانی که در دوره اول فروش از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو به منظور ثبت نام و خرید خودرو از محصولات ایران خودرو اقدام کرده و واجد شرایط لازم بوده اند، از طریق ارسال پیامک و یا انتشار اطلاعیه ای در سایت ایران خودرو زمان تکمیل واریز وجه خودرو انتخاب شده، اطلاع رسانی می شد.

اما دور جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو در تابستان ۱۴۰۳ از طریق سامانه یکپارچه ایرانخودرو به آدرس ikcosale.ir انجام می شود بنابراین این امکان وجود دارد متقاضیان خرید خودرو از این شرکت حالا با این سوال مواجه شوند که اولویت بندی ایران خودرو چیست؟ و یا نحوه اولویت بندی ایران خودرو چگونه است؟

در پاسخ باید اینطور گفت که افراد می توانند در سامانه مذکور اقدام به تعیین پنج اولویت از میان خودروهای ارائه شده نمایند. تکمیل هر پنج اولویت ضروری نبوده و ثبت تعداد کمتر نیز ممکن است. پس از پایان مهلت ثبت نام، در میان متقاضیان قرعه کشی انجام شده و نتایج اعلام خواهد شد. این امکان وجود دارد که هر یک از خودروهای تعیین اولویت شده افراد به نام ایشان در نتیجه قرعه کشی اعلام شده و یا هیچ یک به نام ایشان در نیاید.

پیش از این در سامانه یکپارچه خودرو (سامانه دولتی) متقاضیانی که در لیست اولویت بندی خودرو ثبت نامی ایران خودرو از سوی وزارت صمت مشخص می شدند، می بایست در بازه زمانی تعیین شده نسبت به تکمیل وجه خودرو از طریق سایت ثبت نام ایران خودرو، اقدام می نمودند. همچنین لازم به ذکر است که در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت خودرو در موعد مقرر و یا مشاهده هرگونه مغایرتی در شرایط لازم، ثبت نام و اولویت بندی خودرو لغو می شد و وجه بلوکه شده ظرف مدت ۲۰ روز آزاد می شد و متقاضی هر زمان که می خواست می توانست فرایند برداشت از حساب را انجام دهد.

نحوه اولویت بندی سامانه یکپارچه خودرو

اولویت بندی سامانه یکپارچه خودرو

پیش از این و در زمان ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، براساس بخشنامه صادره از سوی وزارت صمت، متقاضیانی که قصد ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه و خرید خودرو از برخی شرکت های خودروسازی را داشتند، می بایست ابتدا اقدام به افتتاح حساب وکالتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در یکی از بانک های عامل نموده و مبلغ پیش فروش خودرو را به این حساب واریز می کردند. فرایند وکالتی کردن حساب به صورت حضوری با مراجعه به شعبه های بانک عامل و هم بسته به بانک عامل به صورت غیرحضوری و آنلاین از طریق سامانه های مشخص شده انجام می گرفت.

در حال حاضر و در خصوص ثبت نام در طرح اولویت بندی ایران خودرو نیز همچنان فرآیند وکالتی کردن حساب نزد بانک های عامل که در متن اطلاعیه ها لیست نام آن ها ذکر شده، وجود دارد. این حساب با مبلغ مشخص شده، به ذی نفعی شرکت ایران خودرو بلوکه شده و برداشت از حساب تا قبل از اعلام نتایج به منزله انصراف از شرکت در طرح تلقی خواهد شد که در خصوص سوال اولویت بندی ایران خودرو چگونه است قبلا توضیح داده شد.

اما به منظور ثبت نام در طرح سامانه یکپارچه خودرو لازم بود متقاضیان از نحوه اولویت بندی سامانه یکپارچه خودرو مطلع باشند تا فرایند انتخاب طرح در سامانه یکپارچه خودرو و اولویت بندی خودرو را به درستی انجام دهند، واجدین شرایط ثبت نام در این طرح، پس از مسدود نمودن وجه پیش فروش خودرو در حساب وکالتی ایجاد شده، می توانستند پنج اولویت را براساس شرایط مندرج در اطلاعیه انتخاب نمایند تا شانس بیشتری برای تحویل خودرو داشته باشند.

همچنین این امکان وجود داشت که متقاضیان انتخاب خود را از پنج اولویت متفاوت انجام دهند تا از شانس بیشتری برای دریافت خودرو برخوردار باشند، اما لازم به ذکر است در صورتی که در اولویت بندی خودرو، افراد اولویت کمتری انتخاب نمایند و یا اولویتی را جایگزین خودرو انتخاب شده نکنند شانس تحویل خودرو کاهش پیدا می کرد و تنها طبق نوبت اعلام شده می توانستند خودرو خود را تحویل بگیرند.

اولویت بندی موعد تحویل خودرو

گفته شد که با راه اندازی سامانه یکپارچه ایران خودرو به نظر می رسد روند ثبت نام خودرها دوباره به شرکت های خودروساز منتقل شده باشد اما در خصوص سامانه پیشین موسوم به یکپارچه خودرو روند به این صورت بود که پس از اینکه فرایند ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو به پایان می رسید، لیست اسامی متقاضیان واجد شرایط به صورت اولویت بندی موعد تحویل خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به نشانی esalecar.ir مشخص می شد. اما قرار گرفتن متقاضی در لیست افراد واجد شرایط، تعهدی را برای شرکت خودروسازی به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی کرد و تنها در صورت قطعی نمودن ثبت نام و تکمیل نمودن وجه، قرارداد فروش خودرو تایید می شد.

پس از مشخص شدن اولویت بندی موعد تحویل خودرو، زمان تکمیل وجه از طریق ارسال پیامک از شرکت های خودروسازی یا اطلاعیه های منتشر شده در سایت ثبت نام خودروها اعلام می شد. پس از آن متقاضیان می توانستند نسبت به تکمیل وجه براساس قیمت روز خودرو در سایت های شرکت خودروسازی مشخص شده اقدام نموده و یا با اعلام انصراف و برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی از لیست انتظار خارج گردند.

همچنین متقاضیان باید این نکته را مد نظر داشتند که چنانچه در هر مرحله خرید خودرو از طرح یکپارچه عرضه خودرو مشخص می گردید که فرد متقاضی شرایط فروش خودرو را نقض نموده و یا از شرکت خودروسازی دیگری در این مدت خودرو خریداری نموده است، دیگر واجد شرایط دریافت خودرو نبوده و ثبت نام و اولویت بندی خودرو او باطل می شد. در خصوص ضوابط ثبت نام شرکت خودروسازی ایران خودرو افراد می توانند به مطالعه اطلاعیه های شرکت اقدام کنند.

اولویت بندی ثبت نام سایپا

برای متقاضیان ثبت نام در طرح عرضه یکپارچه خودرو که از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام به ثبت نام و خرید خودرو از محصولات سایپا کرده و واجد شرایط لازم بودند، از طریق ارسال پیامک و یا انتشار اطلاعیه ای در سایت سایپا، زمان تکمیل واریز وجه خودرو انتخاب شده، اطلاع رسانی می شد هر چند در آن دوره براساس اطلاعیه ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار گرفته بود، موعد تحویل برخی از محصولات پرتقاضای شرکت های خودروسازی از جمله سایپا، به صورت حدودی هم اعلام شد.

پس از آن، متقاضیانی که در لیست اولویت بندی خودرو ثبت نامی سایپا از سوی وزارت صمت مشخص شدند، می بایست در بازه زمانی تعیین شده نسبت به تکمیل وجه خودرو از طریق سایت ثبت نام سایپا، اقدام می نمودند. همچنین لازم به ذکر است که در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت خودرو در موعد مقرر و یا مشاهده هرگونه مغایرتی در شرایط لازم، ثبت نام و اولویت بندی خودرو لغو می شد و وجه بلوکه شده ظرف مدت ۲۰ روز آزاد و متقاضی هر زمان که می خواست می توانست فرایند برداشت از حساب را انجام دهد.

سوالات متداول

۱-  نحوه اولویت بندی در سامانه یکپارچه خودرو به چه صورت می باشد؟

 همان طور که در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است، متقاضیان در زمان ثبت نام خودرو می توانند پنج اولویت را انتخاب نمایند تا شانس بیشتری برای تحویل خودرو داشته باشند.

۲-  آیا متقاضیان می توانند در سامانه یکپارچه خودرو اولویتی را انتخاب نکنند؟

 بله، اما در این صورت اگر اولویتی را جایگزین اولویت انتخابی خود نکنند شانس تحویل خودرو در موعد نزدیک تر از دست می رود و طبق نوبت اعلام شده خودرو را تحویل می گیرند که اطلاعات بیشتر در این خصوص در متن مقاله بیان شده است.

۳-  اولویت بندی موعد تحویل خودرو از چه طریقی به متقاضیان اعلام می شود؟

 پس از تکمیل فرایند ثبت نام، لیست متقاضیان واجد شرایط از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی اعلام می شود. پس از آن متقاضیان می بایست نسبت به تکمیل وجه خودرو اقدام کنند که توضیحات جامع تر در این باره در مقاله ارائه شده است.

 

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی