کد مطلب: 36677

قیمت آسانسور خانگی یک طبقه چقدر می شود؟

قیمت آسانسور خانگی به فاکتورهای متعددی مانند ظرفیت، نوع آسانسور، کیفیت قطعات و امکانات جانبی بستگی دارد. البته هزینه نصب نیز می‌تواند بر قیمت آسانسور تأثیر داشته باشد. ولی در سال ۱۴۰۳ این مبلغ به‌صورت میانگین برای آسانسور خانگی بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

قیمت آسانسور خانگی یک طبقه چقدر می شود؟

عوامل تأثیرگذار بر قیمت آسانسور خانگی یک طبقه کدم‌اند؟

 

با افزایش روزافزون استفاده از آسانسور در منازل مسکونی و ساختمان‌های تجاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد هنگام ساخت و ساز، قیمت آسانسور است. اما بعضی از منازل هستند که فقط یک طبقه دارند و مالکان آن‌ها می‌خواهند بعد از ساخت و ساز یک بالابر یا آسانسور برای منزل خود نصب کنند. برای این افراد قیمت آسانسور اهمیت زیادی دارد. عوامل متعددی چون نوع آسانسور بر اساس سیستم تعلیق، نوع کابین آسانسور و ظرفیت و موتور آن می‌توانند روی قیمت نهایی تأثیر داشته باشند. به همین خاطر در این قسمت قصد داریم درباره فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت آسانسور خانگی صحبت کنیم.

 1. نوع آسانسور

آسانسورهای خانگی اغلب در دو نوع هیدرولیکی و کششی تولید می‌شوند و قیمت‌های متفاوتی دارند. آسانسورهای یک طبقه کششی نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی قیمت کمتری دارند.

 2. ظرفیت آسانسور

ظرفیت حمل بار نیز یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت آن است. با افزایش ظرفیت حمل بار آسانسور، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. ابعاد کابین ابعاد کابین ارتباط مستقیمی با ظرفیت حمل بار دارد. یعنی هرچه ابعاد کابین بزرگ‌تر شود، تعداد نفرات و ظرفیت حمل بار آسانسور هم افزایش پیدا می‌کند و قطعاً هزینه آن نیز بالاتر می‌رود.

 3. سرعت حرکت آسانسور

برای سنجش سرعت حرکت آسانسور از واحد متر بر ثانیه استفاده می‌شود و آسانسورهایی که دارای سرعت حرکت بالاتری هستند، قیمت بیشتری دارند.

4. نوع درب آسانسور

دو نوع درب اتوماتیکی و لولایی برای آسانسور استفاده مورد قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه برای تولید درب‌های اتوماتیک از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌شود، قیمت آن‌ها نسبت به درب‌های لولایی بیشتر است.

 5. متریال مورد استفاده برای ساخت کابین

اغلب کابین‌های آسانسور را با استفاده از استیل می‌سازند. اما از سنگ و شیشه هم برای پوشش کف و دیواره‌های کابین استفاده می‌شود. قطعاً متریال لوکس دارای قیمت بالاتری هستند. به‌عنوان‌مثال آسانسور شیشه ‌ای خانگی نسبت به آسانسورهای معمولی استیل دارای قیمت بالاتری است.

6. هزینه نصب آسانسور و سایر هزینه‌های جانبی

قیمت خود آسانسور به مواردی بستگی دارد که تا این قسمت مطرح کردیم. اما علاوه بر این موارد، هزینه‌های جانبی مانند نصب و راه‌اندازی، حمل و نقل و یک سری موارد دیگر مانند خدمات پس از فروش هم هستند که می‌توانند ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه را به خود اختصاص دهند.

آسانسور

 انواع آسانسور خانگی یک طبقه کدم‌اند؟

با توجه به اینکه نوع آسانسور و نوع موتور آن می‌تواند تأثیر زیادی روی قیمت آسانسور خانگی داشته باشد. بهتر است با انواع آسانسور خانگی آشنا شوید و قیمت هر یک را با توجه به ظرفیت و نوع موتور آن‌ها بدانید. انواع آسانسور خانگی یک طبقه عبارت‌اند از:

 1. آسانسور یک طبقه کششی

آسانسورهای کششی مصرف انرژی پایینی دارند. این آسانسورها خیلی نرم حرکت می‌کنند و جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ساختمان‌های یک طبقه هستند. قیمت مناسب این آسانسورها نیز باعث محبوبیت آن‌ها شده است. اما آسانسورهای کششی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. با مشاهده لیست قیمت موتور آسانسور متوجه می‌شوید که یکی از دلایل وجود تفاوت قیمت، موتور آسانسور است. به‌عنوان‌مثال آسانسورهای کششی یک طبقه‌ای که موتور abb دارند، ۲۰۰ میلیون تومان هستند و آسانسورهای یک طبقه کششی با موتور گیربکس سایکو ۲۱۵ میلیون تومان هستند.

 2. آسانسور یک طبقه هیدرولیکی

یکی از آسانسورهای دیگری که برای ساختمان‌های یک طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرد، آسانسور هیدرولیکی است. این آسانسورها در فضاهای محدود قابلیت نصب دارند و مناسب‌ترین گزینه برای ساختمان‌هایی هستند که از نظر معماری محدودیت ساخت دارند. بنابراین اگر قصد دارید بعد از چند سال برای ساختمان خود آسانسور نصب کنید. پیشنهاد ما به شما آسانسورهای هیدرولیکی یک طبقه است که قیمت‌های مناسبی هم دارند. البته قیمت آسانسورهای هیدرولیکی نسبت به آسانسورهای کششی بالاتر است. اما کیفیت قطعات و امکانات جانبی آن‌ها نیز نسبت به نمونه‌های کششی بیشتر است. مثلاً قیمت یک آسانسور هیدرولیکی یک طبقه با الکتروموتور sb_Elembo ایتالیا، ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مقایسه قیمت آسانسور کششی و هیدرولیکی از نظر قیمت

قیمت آسانسور کششی خانگی برای یک طبقه، نسبت به قیمت آسانسور هیدرولیکی ارزان‌تر است. اما در نهایت برند آسانسور، امکانات جانبی، کیفیت قطعات مورد استفاده و هزینه نصب روی قیمت نهایی تأثیر می‌گذارد. بنابراین شما اول باید نیازها و شرایط ساختمان خود را بسنجید تا بتوانید بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، مناسب‌ترین آسانسور را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنید.

در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت آسانسورهای کششی و هیدرولیکی را به همراه ظرفیت، نوع موتور و قیمت آن‌ها مشاهده نمایید.

 

نوع آسانسور

موتور آسانسور

ظرفیت (نفر)

کابین آسانسور

قیمت

 

هیدرولیک

sb_Elembo

1

استیل-MDF

۲۸۰ میلیون تومان

 

هیدرولیک

sb_Elembo

2

استیل بگیر

۲۷۰ میلیون تومان

 

هیدرولیک

sb_Elembo

3

تمام استیل نگیر

۲۵۰ میلیون تومان

 

هیدرولیک

sb_Elembo

4

شیشه‌ای

۳۴۰ میلیون تومان

 

کششی

سیکو

2

تمام استیل بگیر

۲۱۵ میلیون تومان

 

کششی

بهران

3

تمام استیل نگیر

۲۴۰ میلیون تومان

 

کششی

ساسی

4

شیشه‌ای

۳۵۰ میلیون تومان

 

کششی

بهران

4

شیشه‌ای

۳۳۰ میلیون تومان

 

 

کلام پایانی

نصب آسانسور خانگی یک طبقه مزایای بسیاری دارد. به همین خاطر در سال‌های اخیر شاهد افزایش استفاده از آسانسورهای خانگی یک طبقه بوده‌ایم. آسانسورهای خانگی یک طبقه دارای انواع و قیمت‌های مختلفی هستند. در این مقاله با بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت آسانسور خانگی و مقایسه آسانسورهای هیدرولیکی و کششی در خدمت شما عزیزان بودیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره فنی برای نصب و خرید آسانسور خانگی یک طبقه می‌توانید با شرکت‌های معتبر آسانسور تماس حاصل فرمایید.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی